Música

La música i la vida

La música és l'excusa per parlar de tota la resta. Aquesta és la proposta de l'In-Edit, el Festival de Cinema Documental Musical de Barcelona, que arriba a la seva setzena edició completament consolidat i convertit en referent i motor de la producció local.

No semblava evident fa 16 anys que a Barcelona hi hagués espai per a un festival d’aquestes característiques. Però es van començar a formar cues als cinemes i van haver de penjar el cartell “esgotades les localitats” en diverses ocasions. A poc a poc es va anar convertint en una cita ineludible i en un segell de qualitat. En l’actualitat molts documentalistes treballen en els seus projectes amb l’objectiu d’estrenar a In-Edit. Una cosa que omple d’orgull Cristian Pascual, el seu director, que pertany a una generació que va créixer veient “Sputnik”, l’espai musical de l’època més creativa i trencadora de TV3.

Durant 11 dies, In-Edit ofereix més de 50 títols que es poden veure al cinema Aribau, CCCB, Etnia Barcelona, ​​centres cívics i biblioteques, a més de les plataformes Inedit TV i Filmin, i alguns passis a Canal 33 i Betevé.

Entre l’àmplia i diversa programació hi ha una generosa mostra de producció local que dóna pistes sobre el bon moment i vitalitat del gènere. Aquí van alguns títols:

  • “Apolo. La juventud baila” és una docuficció que aprofita el 75è aniversari de la mítica sala de festes per compondre una irònica crònica generacional, dirigida per Marc Crehuet.
  • “Andrea Motis: la trompeta silenciosa” és un retrat proper de l’aclamada trompetista, saxofonista i cantant de jazz barcelonina a càrrec de Ramon Tort, realitzador amb àmplia experiència en el tema.
  • “Els ulls s’aturen de créixer”, del mallorquí Javier García Lerín, és un peculiar i emocional retrat del cantautor Miquel Serra.
  • “O espírito de Pucho Boedo” és l’últim treball del premiat i experimental documentalista gallec Lois Patiño. En aquest cas situa la seva càmera en un xalet d’estil dels setanta en què el trio punk Novetats Carminha intenta trobar el so més bailongo i tropical de la seva carrera.
  • “Yo soy la rumba” es el retrat i homenatge a Pere Pubill Calaf, “Peret”, rei indiscutible de la rumba catalana, de la mà de la realitzadora Paloma Zapata.

Compartir
Publicado por
Morrosko Vila-San-Juan

Artículos recientes

  • Business and Talent

Rècord històric per a Fira de Barcelona: 350 milions d’euros mentre projecta l’expansió

Un 17% més d'ingressos, 300 congressos i tres milions de visitants. Són les xifres d'activitat…

12 de desembre de 2025
  • Barcelona Futur

Neurociència d’avantguarda: el BCAN pren forma a Mundet

El Barcelona Center for Applied Neurosciences transformarà l'antic teatre de les Llars Mundet en un…

12 de desembre de 2025
  • Ecosistema emprenedor

De l’aula al terreny: la catalana Level Instrukta transforma la formació en prevenció

Amb una plantilla de més de 40 treballadors i cinc centres distribuïts entre Sant Joan…

11 de desembre de 2025
  • Hotels amb historia

Lamaro Hotel: d’un enuig al Ritz a un hotel propi

El cinc estrelles que va ser l’antic Colón

11 de desembre de 2025
  • Gastronomia

De la gamba al capipota: els plats que triomfaran a taula aquest Nadal

Mercabarna serà el punt d’origen de molts dels ingredients que ompliran els àpats durant les…

11 de desembre de 2025
  • Ecosistema emprenedor

La fórmula màgica de Wizards Partners: passió, execució i visió per a escalar projectes

Amb una cartera de companyies que suma més de 92 milions d’euros de facturació anual,…

11 de desembre de 2025