Imatges

Tot a punt per a una nova edició del BCN Film Festival carregada de cinema, literatura i estrelles

Inaugura el certamen la pel·lícula Espejo, espejo, de Marc Crehuet, i se li atorga el Premi d'Honor al gran productor Jeremy Thomas

En la seva habitual coincidència amb Sant Jordi, aixeca el teló de la sisena edició del BCN Film Festival, amb una sessió inaugural aquest dijous plena d’intencions que, vagi per endavant, cal catalogar com a bones. Per començar, una pel·lícula espanyola, Espejo, espejo, de Marc Crehuet, una comèdia sobre crisis i problemes d’identitat que estarà acompanyada durant la seva presentació a la gala per bona part de l’equip artístic, amb Natalia de Molina, Santi Millán, Malena Alterio, Betsy Túrnez, Xesc Cabot, Anna Bertran i Juli Fàbregas, a més del director.

Durant la cerimònia d’inauguració, el director Mark Cousins ​​lliurarà el Premi d’Honor del Festival a Jeremy Thomas, productor de pel·lícules tan significatives del cinema de les últimes dècades, com El cielo protector, L’últim emperador, Crash o Soñadores.

A la selecció oficial que s’ofereix aquest any, composta per més de vint títols, n’hi ha alguns que porten el segell de films molt i molt esperats, com El comensal, d’Ángeles González-Sinde, adaptació de la novel·la de Gabriela Ybarra sobre les seqüeles que va ocasionar a la família l’assassinat del seu avi per part de la banda terrorista ETA; JFK: Caso Revisado, un documental d’Oliver Stone confeccionat amb els arxius desclassificats de l’assassinat del president Kennedy; Maigret, de Patrice Leconte, on Gérard Depardieu encarna el personatge de Georges Simenon; el retrat que fa Giuseppe Tornatore, a Ennio: the Maestro, del compositor de música cinematogràfica Ennio Morricone; o Sinjar, d’Anna M. Bofarull, un drama de dones i captiveris protagonitzat per Nora Navas… I, en fi, altres pel·lícules com La piel en llamas, de David Martín Porras; Quiero hablar sobre Duras, de Claire Simon; La maniobra de la tortuga, de Juan Miguel del Castillo; Eugénie Grandet, de Marc Dugain, o Culpa, d’Ibon Cormezana.

Nora Navas, protagonista de Sinjar.

El BCN Film Festival, que dirigeix ​​Conxita Casanovas i que se celebra essencialment als Cinemes Verdi, manté un any més la seva essència d’enllaç entre el cinema i la literatura, i també amb la història, l’art i les biografies de personatges rellevants. Entre algunes de les pel·lícules que mantenen tensa aquesta relació, repartides per les diverses seccions del programa, hi ha títols com The World Champion, d’Aleksey Sidorov, que recrea la llegendària partida d’escacs entre Karpov i Korchnoi; o l’últim film de María Ripoll, Nosotros no nos mataremos con pistolas, sobre l’obra de Víctor Sánchez Rodríguez; o el documental Napoleón: en el nombre del arte, de Giovanni Piscaglia, que explora aspectes inèdits del personatge del qual ara es compleixen 200 anys de la seva mort. A més a més, el festival fa un precís repàs a alguns dels films clau de la història del cinema asiàtic, amb obres de directors com Zhang Yimou, Ang Lee, Chen Kaige o Tsui Hark.

I podria qualificar-se com a gran esdeveniment l’estrena de Downton Abbey: Una nueva era, una pel·lícula dirigida per Simon Curtis que és una seqüela de la cèlebre sèrie televisiva, i que es presentarà a la secció Zona Oberta. I encara desperta més interès que s’hagi programat la projecció de les primeres imatges, com a aperitiu, de les pel·lícules que s’estrenaran després de l’estiu d’Alberto Rodríguez (Modelo 77) i de Jaime Rosales (Girasoles silvestres), amb la presència dels dos directors.

Un moment del rodatge de Espejo espejo, pel·lícula inaugural.

Fins al pròxim dia 29, que es clourà el festival amb la pel·lícula Pig, de Michael Sarnoski, un thriller protagonitzat per Nicolas Cage, el BCN Film Festival es converteix en el centre cultural de la ciutat, ple d’activitats relacionades amb el cinema i la literatura i amb la presència de personalitats i cares conegudes del setè art.

Depardieu en el paper de Maigret.
Compartir
Publicado por
Oti Rodríguez Marchante

Artículos recientes

  • Opinió

La mare de l’Eixample i sa filla quinqui

Ramblejant per l’Eixample, torno a comprovar com són les mares qui asseguren la continuïtat estètica…

18 d'octubre de 2025
  • Creativitat

080, renovar-se o morir

La 36a edició de la setmana de la moda barcelonina s'acomiada del recinte modernista de…

18 d'octubre de 2025
  • El Bar del Post

Héctor Floría: Deixar la tonteria de banda

“Estic molt content d'haver deixat la tonteria i haver fet el pas de dedicar-me a…

18 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

L’esport femení alça la veu

El primer 'The Change Congress' va reunir unes 200 persones, en una trobada on van…

18 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

L’AIJEC celebra 40 anys: “No demanem privilegis, demanem oportunitats”

Pau Sarsanedas (GPAINNOVA) ha rebut el premi a Jove Empresari de l’any i Madequa Health…

17 d'octubre de 2025
  • Música

Un altre Romanticisme és possible: un Mendelssohn inquietant i poderós exorcitza els tòpics a l’Auditori

El mestre Savall inaugura el cicle de música antiga “El so original” amb una portentosa…

17 d'octubre de 2025