De la Rambla al món

Josep Font, el dissenyador espanyol més internacional

Josep Font és arquitecte de formació i això es percep en les seves peces de roba. Crea peces arquitectòniques molt femenines, dominant-hi el volum, i que realcen la silueta de la dona.

[dropcap letter=”T”]

riar el protagonista de la primera col·laboració de vivirdemais era molt fàcil: Josep Font és el dissenyador català amb més projecció internacional. És el director creatiu de la marca espanyola Delpozo des del 2012, quan el Grup Perfumes y Diseño la va adquirir amb la finalitat de conservar el llegat de Jesús del Pozo i rellançar la firma a escala internacional.

Josep Font ja s’havia fet aleshores un nom en el món de la moda, i les seves col·leccions desfilaven a Barcelona, Madrid, Tòquio o París, on va ser convidat a participar en la Setmana de l’Alta Costura.

Model a la desfilada de Josep Font a la París Fashion Week, 2010. (Credit Image: Herve Cortinat / ZUMAPRESS.com)

Josep Font és arquitecte de formació i això es percep en les seves peces de roba. Crea peces arquitectòniques molt femenines, en què domina el volum, i que realcen la silueta de la dona. Amb una identitat molt marcada, la filosofia de prêt-à-couture de Delpozo es mou entre la tradició i la modernitat, el romanticisme i l’atemporal, la puresa i el sumptuós, la fantasia i la sensibilitat. Una estètica etèria i fràgil.

Des dels seus inicis treballa amb artesans molt aferrats a l’essència, en què brodats i drapats creen combinacions insòlites i úniques. Els delicats teixits es transformen en la màxima expressió de creativitat i els colors són un altre element imprescindible: Font fa anar la paleta com si fos un pintor davant d’una tela.

Després de deu temporades desfilant a Nova York, Delpozo es va estrenar fa uns quants dies a la London Fashion Week i va triar, és clar, el majestuós Royal Institute of British Architects. El canvi de ciutat arriba per donar embranzida a la marca en el mercat europeu després de l’obertura de la segona botiga Delpozo (Madrid va ser la primera) a la capital britànica. La desfilada, molt aplaudida, va ser una barreja de naturalesa i art, una col·lecció inspirada en l’artista francesa Inès Longevial acompanyada de la música en directe de l’artista espanyola Russian Red. Fascinador!

Compartir
Publicado por
Vivirdemais

Artículos recientes

  • Barcelona Startup Week

Barcelona: emprendre des del laboratori

Laura és científica, vesteix bata blanca i rarament surt del seu laboratori. Té l'ambició de…

3 de juliol de 2025
  • Barcelona Startup Week

Emprenedores trepitgen fort per revertir la bretxa de gènere de l’ecosistema startup

Les dones representen entorn del 20% dels fundadors d'empreses emergents des de fa prop d'una…

3 de juliol de 2025
  • Barcelona Startup Week

Blanca Ochoa: “Només el 2% del capital privat arriba a startups de dones, i cal revertir-ho”

La presidenta de la comunitat de 'business angels' inversores WA4Steam defensa que l'objectiu d'ampliar l'emprenedoria…

3 de juliol de 2025
  • Barcelona Startup Week

La Universitat de Barcelona, pionera en la creació d’empreses innovadores basades en el coneixement

La Universitat de Barcelona (UB) ha estat, històricament, una institució capdavantera en la creació de…

3 de juliol de 2025
  • Barcelona Startup Week

Jordi Berenguer (UPC): “Cal repensar el model perquè la recerca impacti en empreses i ocupació”

Aconseguir que el coneixement traspassi aules i laboratoris i poder retornar a la societat els…

3 de juliol de 2025
  • Barcelona Startup Week

Barcelona emprèn el repte de traspassar el coneixement d’aules i laboratoris a empreses

Catalunya despunta en producció científica, unes recerques que, tanmateix, encara no aconsegueixen transferir-se al mercat…

3 de juliol de 2025