Kerry Group ubica a Barcelona un centre d’innovació pel sud d’Europa

La multinacional irlandesa del sector de l'alimentació inverteix dos milions i crea una dotzena de llocs de treball a la capital catalana

La multinacional irlandesa Kerry Group ha instal·lat a Barcelona el seu nou hub d’innovació per als mercats del sud d’Europa. La companyia especialitzada en ingredients per la indústria alimentària ha invertit dos milions d’euros en aquesta seu, que ha permès crear una dotzena de llocs de treball.

El centre, ubicat a la Zona Franca, es dedica a la investigació de nous productes, amb especial enfocament en la recerca per a la nutrició sostenible, i s’orienta sobretot als clients que la multinacional té a Espanya, Portugal, França i Itàlia. En un comunicat, el vicepresident i director general de Kerry Group al sud d’Europa, Juan Soto, ha destacat que amb la posada en marxa del nou hub la companyia ha invertit més de 200 milions en els últims quatre anys a la península, on ha adquirit les empreses Vendin, Hasenosa, Pevesa i Biosearch Life.

En aquesta línia, Soto ha assegurat que les “inversions estratègiques” de l’empresa a la regió “subratllen el sorgiment del sud d’Europa com una base molt important” per a la fabricació i la innovació d’aliments. Al nou centre de Barcelona el grup disposarà de diversos laboratoris per a l’elaboració d’ingredients per a la indústria alimentària, a més d’altres àrees de proves per a investigar nous sabors i aplicacions. El negoci es dirigeix a proveir a les empreses fabricants d’aliments i begudes i també del sector farmacèutic.

Kerry Group ha comptat amb el suport d’Acció, l’agència per la competitivitat de l’empresa del Govern, i ha rebut un ajut de 182.000 euros a través del programa d’ajuts a inversions empresarials d’alt impacte, informa ACN.

Kerry Group té el seu origen en la principal cooperativa lletera d’Irlanda, on encara és el referent en la distribució de llet fresca i productes làctics, tot i que el seu principal negoci ara és la producció de tota mena d’ingredients, com aromes, proteïnes, extractes naturals, enzims, prebiòtics, texturitzants, salses o condiments. La multinacional, que cotitza a borsa, compta amb més de 23.000 treballadors en 150 plantes distribuïdes per 36 països. Disposa d’una cartera 18.000 productes i unes vendes que l’any 2022 van arribar a 8.800 milions d’euros. Des del 1998 la companyia té oficines comercials a Barcelona.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Trencadís

El cinema a la fresca de la Sala Montjuïc es trasllada a les Tres Xemeneies

Del 27 de juny al 6 d'agost es podran gaudir d'una selecció de 18 pel·lícules…

30 d'abril de 2025
  • Creativitat

La Escocesa, residència d’art entre vidres trencats i edificis fabrils intel·ligents

L'antic recinte industrial del Poblenou veu créixer el seu centre artístic i es prepara per…

30 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

La japonesa NYK construirà la nova terminal de cotxes del port per 75 milions

La infraestructura ha adjudicat la terminal a la naviliera per 27 anys

30 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

Automobile Barcelona apunta a 350.000 visitants mentre accelera cap a l’electrificació

El saló internacional organitzat per Fira de Barcelona reunirà 29 marques automobilístiques del 9 al…

29 d'abril de 2025
  • Creativitat

L’art digital despunta a Barcelona amb l’OFFF Festival

L'esdeveniment comptarà per primer any amb un programa d'activitats gratuïtes a la zona de Glòries,…

29 d'abril de 2025
  • Barcelona Global Young Talent

“L’educació de qualitat i les habilitats digitals són clau per als joves”

Entrevistem Eric Antràs Agut, participant del programa de lideratge i ciutat de Barcelona Global i…

29 d'abril de 2025