Kerry Group ubica a Barcelona un centre d’innovació pel sud d’Europa

La multinacional irlandesa del sector de l'alimentació inverteix dos milions i crea una dotzena de llocs de treball a la capital catalana

La multinacional irlandesa Kerry Group ha instal·lat a Barcelona el seu nou hub d’innovació per als mercats del sud d’Europa. La companyia especialitzada en ingredients per la indústria alimentària ha invertit dos milions d’euros en aquesta seu, que ha permès crear una dotzena de llocs de treball.

El centre, ubicat a la Zona Franca, es dedica a la investigació de nous productes, amb especial enfocament en la recerca per a la nutrició sostenible, i s’orienta sobretot als clients que la multinacional té a Espanya, Portugal, França i Itàlia. En un comunicat, el vicepresident i director general de Kerry Group al sud d’Europa, Juan Soto, ha destacat que amb la posada en marxa del nou hub la companyia ha invertit més de 200 milions en els últims quatre anys a la península, on ha adquirit les empreses Vendin, Hasenosa, Pevesa i Biosearch Life.

En aquesta línia, Soto ha assegurat que les “inversions estratègiques” de l’empresa a la regió “subratllen el sorgiment del sud d’Europa com una base molt important” per a la fabricació i la innovació d’aliments. Al nou centre de Barcelona el grup disposarà de diversos laboratoris per a l’elaboració d’ingredients per a la indústria alimentària, a més d’altres àrees de proves per a investigar nous sabors i aplicacions. El negoci es dirigeix a proveir a les empreses fabricants d’aliments i begudes i també del sector farmacèutic.

Kerry Group ha comptat amb el suport d’Acció, l’agència per la competitivitat de l’empresa del Govern, i ha rebut un ajut de 182.000 euros a través del programa d’ajuts a inversions empresarials d’alt impacte, informa ACN.

Kerry Group té el seu origen en la principal cooperativa lletera d’Irlanda, on encara és el referent en la distribució de llet fresca i productes làctics, tot i que el seu principal negoci ara és la producció de tota mena d’ingredients, com aromes, proteïnes, extractes naturals, enzims, prebiòtics, texturitzants, salses o condiments. La multinacional, que cotitza a borsa, compta amb més de 23.000 treballadors en 150 plantes distribuïdes per 36 països. Disposa d’una cartera 18.000 productes i unes vendes que l’any 2022 van arribar a 8.800 milions d’euros. Des del 1998 la companyia té oficines comercials a Barcelona.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Els certàmens amb més visitants de Fira de Barcelona entre 1999 i 2024

Consolidada com a actor essencial per a l'economia de Catalunya, la Fira de Barcelona reuneix…

14 de juny de 2025
  • El Bar del Post

Alexandre Escrivà: La crida de les lletres

“Des de la pandèmia escric gairebé cada dia de la meva vida”. L'escriptor i músic…

14 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

L’impacte del Mobile 2025 supera els 560 milions i 13.000 llocs de treball

La GSMA calcula que l'impacte del congrés des de la seva arribada a Catalunya ha…

14 de juny de 2025
  • Opinió

El Pare Coratge i els seus fills (se’n van de rave)

Malgrat els seus excessos i incongruències, 'Sirât' ha retornat el cinema al terreny frondós de…

13 de juny de 2025
  • Opinió

22@: el pulmó de la Barcelona tecnològica

Què fa de Barcelona una de les ciutats més apreciades a tot el món? L'arquitectura,…

13 de juny de 2025
  • Professionals

La llibretera romana

Enmig de novetats i clàssics d’escriptores i escriptors del seu país, la Cecilia Ricciarelli ha…

13 de juny de 2025