Kerry Group ubica a Barcelona un centre d’innovació pel sud d’Europa

La multinacional irlandesa del sector de l'alimentació inverteix dos milions i crea una dotzena de llocs de treball a la capital catalana

La multinacional irlandesa Kerry Group ha instal·lat a Barcelona el seu nou hub d’innovació per als mercats del sud d’Europa. La companyia especialitzada en ingredients per la indústria alimentària ha invertit dos milions d’euros en aquesta seu, que ha permès crear una dotzena de llocs de treball.

El centre, ubicat a la Zona Franca, es dedica a la investigació de nous productes, amb especial enfocament en la recerca per a la nutrició sostenible, i s’orienta sobretot als clients que la multinacional té a Espanya, Portugal, França i Itàlia. En un comunicat, el vicepresident i director general de Kerry Group al sud d’Europa, Juan Soto, ha destacat que amb la posada en marxa del nou hub la companyia ha invertit més de 200 milions en els últims quatre anys a la península, on ha adquirit les empreses Vendin, Hasenosa, Pevesa i Biosearch Life.

En aquesta línia, Soto ha assegurat que les “inversions estratègiques” de l’empresa a la regió “subratllen el sorgiment del sud d’Europa com una base molt important” per a la fabricació i la innovació d’aliments. Al nou centre de Barcelona el grup disposarà de diversos laboratoris per a l’elaboració d’ingredients per a la indústria alimentària, a més d’altres àrees de proves per a investigar nous sabors i aplicacions. El negoci es dirigeix a proveir a les empreses fabricants d’aliments i begudes i també del sector farmacèutic.

Kerry Group ha comptat amb el suport d’Acció, l’agència per la competitivitat de l’empresa del Govern, i ha rebut un ajut de 182.000 euros a través del programa d’ajuts a inversions empresarials d’alt impacte, informa ACN.

Kerry Group té el seu origen en la principal cooperativa lletera d’Irlanda, on encara és el referent en la distribució de llet fresca i productes làctics, tot i que el seu principal negoci ara és la producció de tota mena d’ingredients, com aromes, proteïnes, extractes naturals, enzims, prebiòtics, texturitzants, salses o condiments. La multinacional, que cotitza a borsa, compta amb més de 23.000 treballadors en 150 plantes distribuïdes per 36 països. Disposa d’una cartera 18.000 productes i unes vendes que l’any 2022 van arribar a 8.800 milions d’euros. Des del 1998 la companyia té oficines comercials a Barcelona.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Opinió

La mare de l’Eixample i sa filla quinqui

Ramblejant per l’Eixample, torno a comprovar com són les mares qui asseguren la continuïtat estètica…

18 d'octubre de 2025
  • Creativitat

080, renovar-se o morir

La 36a edició de la setmana de la moda barcelonina s'acomiada del recinte modernista de…

18 d'octubre de 2025
  • El Bar del Post

Héctor Floría: Deixar la tonteria de banda

“Estic molt content d'haver deixat la tonteria i haver fet el pas de dedicar-me a…

18 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

L’esport femení alça la veu

El primer 'The Change Congress' va reunir unes 200 persones, en una trobada on van…

18 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

L’AIJEC celebra 40 anys: “No demanem privilegis, demanem oportunitats”

Pau Sarsanedas (GPAINNOVA) ha rebut el premi a Jove Empresari de l’any i Madequa Health…

17 d'octubre de 2025
  • Música

Un altre Romanticisme és possible: un Mendelssohn inquietant i poderós exorcitza els tòpics a l’Auditori

El mestre Savall inaugura el cicle de música antiga “El so original” amb una portentosa…

17 d'octubre de 2025