Ecosistema emprenedor

La ‘fintech’ per a la indústria de la música Utopia Music arriba a Barcelona

La companyia suïssa nascuda per transformar i millorar l'actual sistema de pagament de drets musicals als creadors obre una oficina a la capital catalana que liderarà Rosa Martínez

Barcelona continua posicionant-se com a capital de referència per a les companyies tecnològiques que decideixen implantar-se a Espanya. L’empresa tecnològica suïssa Utopia Music acaba d’anunciar el fitxatge d’una professional de llarg recorregut a la indústria musical, Rosa Martínez, perquè lideri les seves operacions al mercat espanyol des d’una oficina ubicada a Barcelona.

Utopia Music es defineix com una fintech musical que va néixer el 2016 amb l’objectiu de crear “un nou ecosistema” per a la indústria de la música, generant noves fonts d’ingressos i “reduint dràsticament les limitacions administratives restrictives creades per sistemes antiquats”. El repte és aconseguir el denominat Fair Pay for Every Play (Pagament Just per Cada Reproducció) gràcies a un sistema tecnològic i de big data que monitora en temps real el consum global de música.

Amb presència a Suïssa, Suècia, Finlàndia, Regne Unit, Estats Units i ara Espanya, Utopia Music ocupa més de 200 persones. Segons la startup, la indústria musical “presenta sistemes heretats del passat que la frenen i dificulten la prosperitat dels creadors”. “Per als músics, tenint en compte que ens pot portar anys rebre un pagament, el fet que no tinguem ni idea de quan algú utilitza la nostra música i que gran part dels ingressos desapareguin en costos administratius, pot tornar-nos bojos. Especialment, perquè sabem que es pot arreglar. Necessitem corregir la bretxa de dades i automatitzar la indústria”, expliquen els fundadors d’Utopia Music. El lema de l’empresa és “sabem què s’escolta, quan i on”.

Rosa Martínez, nova directora a Espanya.

La nova directora per a Espanya, Rosa Martínez, ha treballat els darrers 20 anys a Londres, on ha ocupat càrrecs executius en empreses com Ticketmaster, CTS Eventim (Entrades.com), BMG Music o AXS, on va crear campanyes per a les gires d’artistes com Taylor Swift, Andrea Bocelli, Miley Cirus o Ed Sheeran.

“He dedicat la meva vida professional a trobar noves fonts d’ingressos per a músics, creadors i els seus equips. Així que quan Roberto Neri, director general d’operacions d’Utopia Music, va compartir la visió de l’empresa amb mi, vaig saber que Un Pagament Just per Cada Reproducció és un projecte del qual vull formar part. A més, és un gran honor per a mi tornar al meu país i treballar al mercat espanyol”, ha destacat Martínez.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Ecosistema emprenedor

Accure Therapeutics rep 1,5 milions d’euros per a un fàrmac innovador per al Parkinson

A més del medicament per al tractament del Parkinson, pel qual han obtingut subvencions de…

16 de juny de 2025
  • Opinió

Neurodivergents a taula

Cada cop més restaurants i hotels de Barcelona comencen a mirar el món des d’altres…

16 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

Collboni repassarà els reptes de Barcelona en l’equador de mandat a Moments Estel·lars

L'alcalde farà balanç de la situació de la capital catalana i la seva visió per…

16 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

Els certàmens amb més visitants de Fira de Barcelona entre 1999 i 2024

Consolidada com a actor essencial per a l'economia de Catalunya, la Fira de Barcelona reuneix…

14 de juny de 2025
  • El Bar del Post

Alexandre Escrivà: La crida de les lletres

“Des de la pandèmia escric gairebé cada dia de la meva vida”. L'escriptor i músic…

14 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

L’impacte del Mobile 2025 supera els 560 milions i 13.000 llocs de treball

La GSMA calcula que l'impacte del congrés des de la seva arribada a Catalunya ha…

14 de juny de 2025