Ecosistema emprenedor

La ‘fintech’ per a la indústria de la música Utopia Music arriba a Barcelona

La companyia suïssa nascuda per transformar i millorar l'actual sistema de pagament de drets musicals als creadors obre una oficina a la capital catalana que liderarà Rosa Martínez

Barcelona continua posicionant-se com a capital de referència per a les companyies tecnològiques que decideixen implantar-se a Espanya. L’empresa tecnològica suïssa Utopia Music acaba d’anunciar el fitxatge d’una professional de llarg recorregut a la indústria musical, Rosa Martínez, perquè lideri les seves operacions al mercat espanyol des d’una oficina ubicada a Barcelona.

Utopia Music es defineix com una fintech musical que va néixer el 2016 amb l’objectiu de crear “un nou ecosistema” per a la indústria de la música, generant noves fonts d’ingressos i “reduint dràsticament les limitacions administratives restrictives creades per sistemes antiquats”. El repte és aconseguir el denominat Fair Pay for Every Play (Pagament Just per Cada Reproducció) gràcies a un sistema tecnològic i de big data que monitora en temps real el consum global de música.

Amb presència a Suïssa, Suècia, Finlàndia, Regne Unit, Estats Units i ara Espanya, Utopia Music ocupa més de 200 persones. Segons la startup, la indústria musical “presenta sistemes heretats del passat que la frenen i dificulten la prosperitat dels creadors”. “Per als músics, tenint en compte que ens pot portar anys rebre un pagament, el fet que no tinguem ni idea de quan algú utilitza la nostra música i que gran part dels ingressos desapareguin en costos administratius, pot tornar-nos bojos. Especialment, perquè sabem que es pot arreglar. Necessitem corregir la bretxa de dades i automatitzar la indústria”, expliquen els fundadors d’Utopia Music. El lema de l’empresa és “sabem què s’escolta, quan i on”.

Rosa Martínez, nova directora a Espanya.

La nova directora per a Espanya, Rosa Martínez, ha treballat els darrers 20 anys a Londres, on ha ocupat càrrecs executius en empreses com Ticketmaster, CTS Eventim (Entrades.com), BMG Music o AXS, on va crear campanyes per a les gires d’artistes com Taylor Swift, Andrea Bocelli, Miley Cirus o Ed Sheeran.

“He dedicat la meva vida professional a trobar noves fonts d’ingressos per a músics, creadors i els seus equips. Així que quan Roberto Neri, director general d’operacions d’Utopia Music, va compartir la visió de l’empresa amb mi, vaig saber que Un Pagament Just per Cada Reproducció és un projecte del qual vull formar part. A més, és un gran honor per a mi tornar al meu país i treballar al mercat espanyol”, ha destacat Martínez.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Automobile Barcelona apunta a 350.000 visitants mentre accelera cap a l’electrificació

El saló internacional organitzat per Fira de Barcelona reunirà 29 marques automobilístiques del 9 al…

29 d'abril de 2025
  • Creativitat

L’art digital despunta a Barcelona amb l’OFFF Festival

L'esdeveniment comptarà per primer any amb un programa d'activitats gratuïtes a la zona de Glòries,…

29 d'abril de 2025
  • Barcelona Global Young Talent

“L’educació de qualitat i les habilitats digitals són clau per als joves”

Entrevistem Eric Antràs Agut, participant del programa de lideratge i ciutat de Barcelona Global i…

29 d'abril de 2025
  • Hashtag Barcelona

La foto de Collboni

El dia de Sant Jordi, l’alcalde Jaume Collboni va publicar una fotografia, al seu compte…

29 d'abril de 2025
  • Ecosistema emprenedor

DeepUll aixeca 50 milions per accelerar el diagnòstic de la sèpsia

L'empresa de tecnologia mèdica destinarà els recursos a la validació clínica de la seva solució

29 d'abril de 2025
  • Professionals

El patronat de la Fundació La Caixa relleva Ángel Simón com a conseller delegat de CriteriaCaixa

El president de Naturgy, Francisco Reynés, és designat nou membre del consell i serà nomenat…

29 d'abril de 2025