Social Stories

La Fundació ColaCao educa contra el ‘bullying’ a més de 16.000 nens catalans

Un total de 188 col·legis i 268 docents de tot el territori ha participat en el programa escolar 'Somos Únic@s'

El maig de l’any passat van obrir-se les inscripcions del projecte Somos Únic@s, desenvolupat per la Fundació ColaCao en col·laboració amb l’Associació No a l’Assetjament Escolar (NACE). Aquest programa té l’objectiu d’educar als alumnes d’Educació Primària des d’edats primerenques. A Catalunya han participat més de 16.000 nens i nenes de diferents cursos de primària, sumant un total de 188 centres i 268 docents que han apostat pel projecte educatiu.

En xifres generals, més de 1.500 escoles de les comarques catalanes s’han inscrit el primer any de funcionament a les aules, representant més del 10% del total dels centres d’educació primària. Finalment, 146.800 alumnes han sigut formats contra l’assetjament escolar i 2.222 docents han impartit el projecte educatiu a les aules.

El bullying s’estima que afecta a més de dos milions de nens i nenes a Espanya. És una de les principals barreres psicològiques, emocionals, socials i educatives en el desenvolupament de la personalitat infantil, a més d’un dels problemes més silenciats.

Els mestres i pedagogs han creat el projecte Somos Únic@s per educar des de la prevenció, empoderant als nens i nenes per tal que creixin sense por a potenciar tot allò que els fa ser únics, especials i diferents. El programa compta amb diferents materials didàctics que estan a la disposició dels docents per treballar-los a les aules de manera gratuïta, disponibles en totes les llengües oficials del país. A més, la seva implantació és flexible i poden adaptar-se a les necessitats de cada grup.

“A través de Somos Únic@s hem detectat alguns casos de baixa autoestima a l’escola que, gràcies al programa, els hem pogut ajudar a posar paraules a aquesta situació que patien. La resta del grup també ha après a ser més conscient d’algunes dificultats en les relacions socials que aparentment passaven més desapercebudes. Crec que ens ha vingut bé tenir un moment per parlar i dialogar dels aspectes que ens proposava el programa”, afirmen mestres de l’escola Josep Tous de Barcelona.

El projecte ha tingut un impacte molt positiu. Més del 96% dels docents afirmen que estarien disposats a repetir l’experiència i el 97% ha considerat el programa útil afirmant canvis significatius en l’alumnat. “Aquests resultats ens impulsen a continuar apostant per aquest projecte i que el missatge contra l’assetjament escolar arribi a un número cada vegada major d’alumnes de diferents edats de tot el país”, declara Javier Coromina, membre del patronat de la Fundació ColaCao. En el conjunt d’Espanya el projecte ha arribat a 146.000 nens i nenes.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Trencadís

El cinema a la fresca de la Sala Montjuïc es trasllada a les Tres Xemeneies

Del 27 de juny al 6 d'agost es podran gaudir d'una selecció de 18 pel·lícules…

30 d'abril de 2025
  • Creativitat

La Escocesa, residència d’art entre vidres trencats i edificis fabrils intel·ligents

L'antic recinte industrial del Poblenou veu créixer el seu centre artístic i es prepara per…

30 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

La japonesa NYK construirà la nova terminal de cotxes del port per 75 milions

La infraestructura ha adjudicat la terminal a la naviliera per 27 anys

30 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

Automobile Barcelona apunta a 350.000 visitants mentre accelera cap a l’electrificació

El saló internacional organitzat per Fira de Barcelona reunirà 29 marques automobilístiques del 9 al…

29 d'abril de 2025
  • Creativitat

L’art digital despunta a Barcelona amb l’OFFF Festival

L'esdeveniment comptarà per primer any amb un programa d'activitats gratuïtes a la zona de Glòries,…

29 d'abril de 2025
  • Barcelona Global Young Talent

“L’educació de qualitat i les habilitats digitals són clau per als joves”

Entrevistem Eric Antràs Agut, participant del programa de lideratge i ciutat de Barcelona Global i…

29 d'abril de 2025