La generació Z ja és adulta

Els natius digitals irrompen en tots els àmbits de l’economia i la societat per canviar les regles del joc

[dropcap letter=”T”]

ot i que es pot sentir jove i estar a l’última a qualsevol edat, si té un esperit d’aprenentatge i innovació contínua, existeix una nova generació de persones, ja adults, nascuts en plena era digital, que conviuen perfectament amb aquesta filosofia. Per a ells és natural, perquè han crescut al ritme de l’accelerat auge de les noves tecnologies. Son la Generació Z, nascuda després de l’eclosió digital dels 90, que va incorporant-se amb força a tots els àmbits de la societat, l’economia i el món laboral.

Són professionals amb talent, grans emprenedors, consumidors intel·ligents i exigents, que saben informar-se manejant quantitats ingents de dades i estan apoderats per a canviar el món si és necessari. En aquest sentit, Núria Vilanova i Iñaki Ortega assenyalen en el seu llibre Generación Z (Plataforma Actual) que més de 2.000 milions de persones en el món pertanyen a aquesta generació (a Espanya ja representen el 15% del total de la població), que disposa de «potents eines a la seva disposició per a canviar el seu entorn o la destinació al que estan cridats». Per a aquests autors, «és la primera generació que ha assumit des que té l’us de la de raó que el món s’ha fet petit, que la diversitat és consubstancial a qualsevol societat moderna i que el desenvolupament democràtic, unit al tecnològic, és imparable».

LA GENERACIÓ Z MARCA LES TENDÈNCIES DE CONSUM

Grans marques tecnològiques, com honor, e-brand capdavantera de dispositius mòbils que opera sota Huawei, s’han creat específicament per respondre a les necessitats dels usuaris nadius digitals, amb productes que inspiren l’acció, fomenten la creativitat i l’experiència d’ús. L’objectiu d’aquestes marques, però, no és centrar-se en un nínxol de mercat jove, sinó focalitzar-se en ell com a via per a aconseguir a molts més perfils d’usuaris. En el fons, els joves són els seus ambaixadors de marca. Tal com explica el director general d’Honor a Espanya, Javier Palacios, «avui en dia, qui marca les tendències és el públic més jove, que és molt digital també en els seus hàbits de compra. Amb ells es pot establir un diàleg a través de canals en línia que permet que les propostes al consumidor tinguin una millor acceptació».

En la mateixa línia, la professora de comunicació de la UOC, Mireia Muntanya, analitza a [la revista] COMeIN, que tot i que «la figura de l’influencer és bàsica a l’hora d’impactar en aquests joves, ells afirmen que prefereixen rebre consells de joves influencers que s’hi assemblen, en lloc de celebrities» i que, en definitiva, «necessiten sentir que se’ls parla d’igual a igual».

 

Compartir
Publicado por
Patricia Coll

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Barcelona reafirma el seu pols literari en ple boom editorial

La ciutat consolida el seu lideratge editorial amb més segells, més lectors i un sector…

2 de desembre de 2025
  • Gaudeix de Barcelona

Barcelona, Capital europea de Nadal 2026 pel seu “model únic”

L'aposta de la ciutat per combinar la tradició amb la innovació i la creativitat han…

2 de desembre de 2025
  • Good News Barcelona

Núria Cabutí: “En moments d’incertesa la cultura és un refugi”

Lectura jove, intel·ligència artificial i Barcelona com a ciutat convidada a la FIL: una mirada…

2 de desembre de 2025
  • Lletres

Noves vides privades de Josep Maria de Sagarra

Durant la Setmana de la Literatura, recorrem indrets d'algunes de les novel·les més destacades que…

2 de desembre de 2025
  • Lletres

L’artesà de llibres

Escriptors, editors, traductors o crítics literaris sovintegen als mitjans de comunicació, però hi ha uns…

1 de desembre de 2025
  • Opinió

El món digital i els llibres

Fa només cosa de quinze anys, el sector editorial estava en plena reflexió sobre què…

1 de desembre de 2025