La Kings League de Piqué capta 60 milions per expandir-se a Europa i Amèrica

La ronda de finançament ha estat liderada per la firma de capital de risc Left Lane Capital i el hólding empresarial Fillip

Després de l’èxit des del seu llançament, la Kings League impulsada per Gerard Piqué ambiciona portar el seu model a nous camps de joc. Amb la mirada posada en la seva expansió, ha tancat una ronda d’inversió de 60 milions d’euros, en una operació que ha estat liderada per la firma global de capital de risc Left Lane Capital i pel hólding empresarial Fillip, especialitzat en esport i en entreteniment. 

La competició, que fins ara comptava amb el fons Cassius com a únic inversor, es proposa arribar a nous mercats amb l’obertura de lligues nacionals a Europa, Amèrica del Nord i Brasil durant 2024 i 2025, i amb l’expansió a Àsia el 2026. Després del seu primer any a Espanya i la seva primera temporada a Llatinoamèrica, la competició aspira a replicar a altres indrets el seu model, amb lligues tancades de clubs franquiciats de futbol set i presidits per streamers i creadors de contingut. 

La competició, impulsada per l’empresa de Piqué, Kosmos, compta amb més de 13 milions de seguidors en les seves plataformes digitals i amb més de 80 milions d’hores de contingut visualitzat. A través de la seva empresa, l’exfutbolista blaugrana va llançar la Kings League amb l’objectiu de “transformar l’esport i l’entreteniment a escala global”. Segons Piqué, aquesta ronda d’inversió valida l’impacte del seu projecte i permet elevar-lo al següent nivell: “Estem evolucionant el futur de l’esport i l’entreteniment cap a una nova dimensió en la qual milions de joves a tot el món volen participar”.

Amb un model que combina regles ludificades i la cultura dels streamers, la Kings League “està construint un ecosistema global únic d’entreteniment esportiu que retorna el joc als fans al mateix temps que empodera als creadors de contingut”, segons el CEO de Left Lane Capital, Harley Miller. En aquest sentit, “la competició ha transformat la manera en què es produeixen, distribueixen i consumeixen els esports a nivell mundial, col·locant els fans i l’entreteniment en el centre de l’acció”, en opinió dels co-CEO de Fillip, Alberto Fasja i Héctor Sepúlveda. 

La ronda d’inversió s’ha fet pública a pocs dies que comenci la primera Kings World Cup, que se celebrarà a Mèxic. Durant dues setmanes, 32 equips de tot el món competiran per guanyar el trofeu. En una competició presidida pel també exblaugrana Zlatan Ibrahimović, l’esdeveniment comptarà amb jugadors i amb creadors de contingut en una cita que vol generar una atmosfera de vila olímpica.

Esdeveniment de la Kings League al WiZink Center de Madrid.
Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

EstarB, l’aposta de Barcelona per la universalització de la salut mental per als joves

L’any 2021, en ple procés de normalització postpandèmia, l’Ajuntament de Barcelona va consultar als joves…

31 d'octubre de 2025
  • Gastronomia

“Del Gastronomic Forum Barcelona surts amb idees noves, contactes de valor i el paladar despert”

El saló posarà enguany el focus en la Nova Cuina Catalana, en un moment clau…

31 d'octubre de 2025
  • Ecosistema emprenedor

Barcelona, pol de l’economia circular per transformar la indústria

El nou BAC exerceix de laboratori d'idees i "d'escola de cofundadors” per impulsar projectes que…

31 d'octubre de 2025
  • Opinió

Barcelona, ciutat de mar… d’esquena al mar?

Repensar la mobilitat i l'accessibilitat ciutadana és clau per recuperar la nostra identitat mediterrània

31 d'octubre de 2025
  • Gaudeix de Barcelona

W Barcelona: La gran vela que va minvar

Tercer capítol de la sèrie hotels amb història i històries d'hotels. En aquesta ocasió, el…

31 d'octubre de 2025
  • Imatges

El museu somniat de Carmen Thyssen a Barcelona comença a perfilar-se

El projecte, impulsat per la companyia Stoneweg Places & Experiences i presentat de la mà…

30 d'octubre de 2025