La Kings League de Piqué capta 60 milions per expandir-se a Europa i Amèrica

La ronda de finançament ha estat liderada per la firma de capital de risc Left Lane Capital i el hólding empresarial Fillip

Després de l’èxit des del seu llançament, la Kings League impulsada per Gerard Piqué ambiciona portar el seu model a nous camps de joc. Amb la mirada posada en la seva expansió, ha tancat una ronda d’inversió de 60 milions d’euros, en una operació que ha estat liderada per la firma global de capital de risc Left Lane Capital i pel hólding empresarial Fillip, especialitzat en esport i en entreteniment. 

La competició, que fins ara comptava amb el fons Cassius com a únic inversor, es proposa arribar a nous mercats amb l’obertura de lligues nacionals a Europa, Amèrica del Nord i Brasil durant 2024 i 2025, i amb l’expansió a Àsia el 2026. Després del seu primer any a Espanya i la seva primera temporada a Llatinoamèrica, la competició aspira a replicar a altres indrets el seu model, amb lligues tancades de clubs franquiciats de futbol set i presidits per streamers i creadors de contingut. 

La competició, impulsada per l’empresa de Piqué, Kosmos, compta amb més de 13 milions de seguidors en les seves plataformes digitals i amb més de 80 milions d’hores de contingut visualitzat. A través de la seva empresa, l’exfutbolista blaugrana va llançar la Kings League amb l’objectiu de “transformar l’esport i l’entreteniment a escala global”. Segons Piqué, aquesta ronda d’inversió valida l’impacte del seu projecte i permet elevar-lo al següent nivell: “Estem evolucionant el futur de l’esport i l’entreteniment cap a una nova dimensió en la qual milions de joves a tot el món volen participar”.

Amb un model que combina regles ludificades i la cultura dels streamers, la Kings League “està construint un ecosistema global únic d’entreteniment esportiu que retorna el joc als fans al mateix temps que empodera als creadors de contingut”, segons el CEO de Left Lane Capital, Harley Miller. En aquest sentit, “la competició ha transformat la manera en què es produeixen, distribueixen i consumeixen els esports a nivell mundial, col·locant els fans i l’entreteniment en el centre de l’acció”, en opinió dels co-CEO de Fillip, Alberto Fasja i Héctor Sepúlveda. 

La ronda d’inversió s’ha fet pública a pocs dies que comenci la primera Kings World Cup, que se celebrarà a Mèxic. Durant dues setmanes, 32 equips de tot el món competiran per guanyar el trofeu. En una competició presidida pel també exblaugrana Zlatan Ibrahimović, l’esdeveniment comptarà amb jugadors i amb creadors de contingut en una cita que vol generar una atmosfera de vila olímpica.

Esdeveniment de la Kings League al WiZink Center de Madrid.
Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Trencadís

El cinema a la fresca de la Sala Montjuïc es trasllada a les Tres Xemeneies

Del 27 de juny al 6 d'agost es podran gaudir d'una selecció de 18 pel·lícules…

30 d'abril de 2025
  • Creativitat

La Escocesa, residència d’art entre vidres trencats i edificis fabrils intel·ligents

L'antic recinte industrial del Poblenou veu créixer el seu centre artístic i es prepara per…

30 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

La japonesa NYK construirà la nova terminal de cotxes del port per 75 milions

La infraestructura ha adjudicat la terminal a la naviliera per 27 anys

30 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

Automobile Barcelona apunta a 350.000 visitants mentre accelera cap a l’electrificació

El saló internacional organitzat per Fira de Barcelona reunirà 29 marques automobilístiques del 9 al…

29 d'abril de 2025
  • Creativitat

L’art digital despunta a Barcelona amb l’OFFF Festival

L'esdeveniment comptarà per primer any amb un programa d'activitats gratuïtes a la zona de Glòries,…

29 d'abril de 2025
  • Barcelona Global Young Talent

“L’educació de qualitat i les habilitats digitals són clau per als joves”

Entrevistem Eric Antràs Agut, participant del programa de lideratge i ciutat de Barcelona Global i…

29 d'abril de 2025