La Kings League de Piqué capta 60 milions per expandir-se a Europa i Amèrica

La ronda de finançament ha estat liderada per la firma de capital de risc Left Lane Capital i el hólding empresarial Fillip

Després de l’èxit des del seu llançament, la Kings League impulsada per Gerard Piqué ambiciona portar el seu model a nous camps de joc. Amb la mirada posada en la seva expansió, ha tancat una ronda d’inversió de 60 milions d’euros, en una operació que ha estat liderada per la firma global de capital de risc Left Lane Capital i pel hólding empresarial Fillip, especialitzat en esport i en entreteniment. 

La competició, que fins ara comptava amb el fons Cassius com a únic inversor, es proposa arribar a nous mercats amb l’obertura de lligues nacionals a Europa, Amèrica del Nord i Brasil durant 2024 i 2025, i amb l’expansió a Àsia el 2026. Després del seu primer any a Espanya i la seva primera temporada a Llatinoamèrica, la competició aspira a replicar a altres indrets el seu model, amb lligues tancades de clubs franquiciats de futbol set i presidits per streamers i creadors de contingut. 

La competició, impulsada per l’empresa de Piqué, Kosmos, compta amb més de 13 milions de seguidors en les seves plataformes digitals i amb més de 80 milions d’hores de contingut visualitzat. A través de la seva empresa, l’exfutbolista blaugrana va llançar la Kings League amb l’objectiu de “transformar l’esport i l’entreteniment a escala global”. Segons Piqué, aquesta ronda d’inversió valida l’impacte del seu projecte i permet elevar-lo al següent nivell: “Estem evolucionant el futur de l’esport i l’entreteniment cap a una nova dimensió en la qual milions de joves a tot el món volen participar”.

Amb un model que combina regles ludificades i la cultura dels streamers, la Kings League “està construint un ecosistema global únic d’entreteniment esportiu que retorna el joc als fans al mateix temps que empodera als creadors de contingut”, segons el CEO de Left Lane Capital, Harley Miller. En aquest sentit, “la competició ha transformat la manera en què es produeixen, distribueixen i consumeixen els esports a nivell mundial, col·locant els fans i l’entreteniment en el centre de l’acció”, en opinió dels co-CEO de Fillip, Alberto Fasja i Héctor Sepúlveda. 

La ronda d’inversió s’ha fet pública a pocs dies que comenci la primera Kings World Cup, que se celebrarà a Mèxic. Durant dues setmanes, 32 equips de tot el món competiran per guanyar el trofeu. En una competició presidida pel també exblaugrana Zlatan Ibrahimović, l’esdeveniment comptarà amb jugadors i amb creadors de contingut en una cita que vol generar una atmosfera de vila olímpica.

Esdeveniment de la Kings League al WiZink Center de Madrid.
Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Els certàmens amb més visitants de Fira de Barcelona entre 1999 i 2024

Consolidada com a actor essencial per a l'economia de Catalunya, la Fira de Barcelona reuneix…

14 de juny de 2025
  • El Bar del Post

Alexandre Escrivà: La crida de les lletres

“Des de la pandèmia escric gairebé cada dia de la meva vida”. L'escriptor i músic…

14 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

L’impacte del Mobile 2025 supera els 560 milions i 13.000 llocs de treball

La GSMA calcula que l'impacte del congrés des de la seva arribada a Catalunya ha…

14 de juny de 2025
  • Opinió

El Pare Coratge i els seus fills (se’n van de rave)

Malgrat els seus excessos i incongruències, 'Sirât' ha retornat el cinema al terreny frondós de…

13 de juny de 2025
  • Opinió

22@: el pulmó de la Barcelona tecnològica

Què fa de Barcelona una de les ciutats més apreciades a tot el món? L'arquitectura,…

13 de juny de 2025
  • Professionals

La llibretera romana

Enmig de novetats i clàssics d’escriptores i escriptors del seu país, la Cecilia Ricciarelli ha…

13 de juny de 2025