La televisió seguirà dominant l’audiència del Mundial

La televisió serà, amb diferència, el mitjà estrella per seguir el Mundial de futbol de Rússia que comença aquest dijous 14 de juny. Un estudi internacional realitzat per Ipsos revela que el 62% de la població interessada en el Mundial seguirà els partits per televisió, molt per davant del 25% que ho farà a través d’internet.

L’estudi d’Ipsos, realitzat a 27 països, també revela que, per primera vegada, els dispositius mòbils (13%) seran més utilitzats que la ràdio (6%) per seguir el Mundial. En el passat campionat, celebrat al Brasil el 2014, només el 3% va fer ús dels mòbils per seguir els partits, mentre que la ràdio va ser utilitzada pel 8% de les persones.

L’any 2014, el Mundial va comptar amb un total de 3.200 milions d’espectadors que van seguir els partits per televisió. A més, es va estimar que 280 milions de persones van veure partits a través d’internet o d’un dispositiu mòbil. La final que van disputar Alemanya i Argentina va ser seguida a través de la televisió per 695 milions de persones des de la llar i per un total de 1.013 milions d’espectadors si sumem els que van veure aquest partit fora de casa, en bars, restaurants i altres ubicacions públiques .

En el cas d’Espanya, la televisió serà utilitzada pel 70% de la població per seguir els partits de Rússia 2018. Un 13% farà servir internet i el 7% la ràdio, per davant dels mòbils que seran emprats únicament pel 3% de la població.

Gairebé 9 de cada 10 espanyols (88%) té previst veure els partits al costat d’amics i familiars. Una mica més de la meitat (55%) ho farà a bars o restaurants. I la meitat de la població espanyola creu que Espanya serà la guanyadora del Mundial.

Si es té en compte l’opinió del conjunt d’enquestats en els 27 països, la guanyadora del Mundial serà Alemanya (així ho considera el 23% de la població), per davant del Brasil (21%), Espanya (11%) i Argentina (8%).

A l’hora de veure els partits en família o amb amics, peruans (93%), argentins (93%) i mexicans (89%) se situen per davant dels espanyols.

Compartir
Publicado por
Ismael Nafría

Artículos recientes

  • Ecosistema emprenedor

De l’aula al terreny: la catalana Level Instrukta transforma la formació en prevenció

Amb una plantilla de més de 40 treballadors i cinc centres distribuïts entre Sant Joan…

11 de desembre de 2025
  • Hotels amb historia

Lamaro Hotel: d’un enuig al Ritz a un hotel propi

El cinc estrelles que va ser l’antic Colón

11 de desembre de 2025
  • Gastronomia

De la gamba al capipota: els plats que triomfaran a taula aquest Nadal

Mercabarna serà el punt d’origen de molts dels ingredients que ompliran els àpats durant les…

11 de desembre de 2025
  • Ecosistema emprenedor

La fórmula màgica de Wizards Partners: passió, execució i visió per a escalar projectes

Amb una cartera de companyies que suma més de 92 milions d’euros de facturació anual,…

11 de desembre de 2025
  • Opinió

Repensar el món des de Barcelona

La capital catalana, com ​​una de les noves ciutats globals de referència, té l'oportunitat i…

11 de desembre de 2025
  • Good News Barcelona

30 anys de PortAventura: de parc temàtic a destinació integral

El director general de PortAventura World, Fernando Aldecoa, repassa en una entrevista l'impacte de tres…

11 de desembre de 2025