Ecosistema emprenedor

Last.app compra a Repsol l’aplicació de reserves de restaurants Klikin

La tecnològica desenvolupa eines de gestió que permeten reduir els costos de les empreses de restauració i millorar el sistema de reserves i comandes

La companyia digital Last.app, especialitzada en la creació de programari per al negoci de la restauració, ha adquirit la plataforma de comandes i reserves de restaurants de l’empresa emergent Klikin, propietat de Repsol. L’operació respon a l’interès de la catalana Last.app de crèixer de “forma més agressiva” al mercat espanyol, segons el seu conseller delegat i cofundador, Eric Nikolic, que apunta a un salt del 210% en la facturació aquest 2022.

L’adquisició permetrà la implantació de les eines desenvolupades per Last.app entre els clients de Klikin. La startup adquirida —fundada per l’emprenedor Gustavo García Brusilovsky— estava en mans de Repsol perquè es va interessar per la seva aplicació de pagament i fidelització Waylet, que el grup energètic va incorporar entre els seus clients. No obstant, a començament del 2021 quan en va adquirir la totalitat del capital, Repsol ja va anunciar que buscaria un soci estratègic per gestionar l’altra línia que impulsava Klikin: la plataforma digital de comandes, reserves, pagament i fidelització per al negoci de la restauració.

El software de Last.app dóna una resposta global als restaurants perquè no hagin de contractar diferents sistemes de gestió per a tots els processos vinculats a les reserves de restauració, per la qual cosa redueix els costos de gestió i millora el control de totes les operacions del negoci, segons Last.app. Amb dades de la firma amb seu a Barcelona, l’aplicació d’un programari eficaç en el procés de reserves permet als restaurants reduir un 95% la pèrdua de comandes i disminuir un 90% els errors humans provocats pel treball manual.

La fase d’expansió de Last.app també s’ha centrat, al llarg d’aquest any, en el desenvolupament de nous productes i funcionalitats de les eines que actualment comercialitza. La gran aposta d’inversió en R+D ha permès a Last.app desenvolupar nous productes com ara el sistema de reserves —amb un nou sistema de reports personalitzats— i més de 50 actualitzacions de producte, ha informat la companyia. A més, es preveu tancar l’any amb funcionalitats noves, com ara una millora en la capacitat de fer campanyes de màrqueting, entre d’altres.

Els responsables del projecte, emprenedors Eric i Iván Nikolic, ex desenvolupadors de Glovo, preveuen una segona fase d’expansió centrada en l’entrada en altres mercats europeus.

El software de Last.app millora la gestió en els negocis de restauració.
Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Creativitat

Dissenyar sistemes, no edificis: la visió de Josep Miàs

Amb una trajectòria marcada per la cerca de projectes híbrids, flexibles i generosos amb el…

29 de juliol de 2025
  • Good News Barcelona

Barcelona inaugurarà el Tour de França 2026 amb un recorregut modernista

Els ciclistes desfilaran des de Sant Pau a la Sagrada Família el 2 de juliol,…

29 de juliol de 2025
  • Good News Barcelona

Vall d’Hebron estrena el primer ciclotró públic de Catalunya per a produir radiofàrmacs

Aquest accelerador de partícules permetrà desenvolupar medicaments essencials per al diagnòstic i tractament personalitzat de…

28 de juliol de 2025
  • Música

Albert Guinovart: “El que m’agrada és servir la música i entusiasmar la gent”

El compositor Albert Guinovart s’acomiada de 'Mar i Cel' amb una doble simfonia a l’esquena…

28 de juliol de 2025
  • Opinió

Enfocant Barcelona

Agost a Barcelona. La ciutat baixa el ritme, es despulla dels compromisos, es relaxa. No…

28 de juliol de 2025
  • Good News Barcelona

Enoturisme a prop de Barcelona: experiències de sabor i tradició

El món de l'enologia convida al visitant a redescobrir el vi més enllà del producte,…

28 de juliol de 2025