Ecosistema emprenedor

Last.app compra a Repsol l’aplicació de reserves de restaurants Klikin

La tecnològica desenvolupa eines de gestió que permeten reduir els costos de les empreses de restauració i millorar el sistema de reserves i comandes

La companyia digital Last.app, especialitzada en la creació de programari per al negoci de la restauració, ha adquirit la plataforma de comandes i reserves de restaurants de l’empresa emergent Klikin, propietat de Repsol. L’operació respon a l’interès de la catalana Last.app de crèixer de “forma més agressiva” al mercat espanyol, segons el seu conseller delegat i cofundador, Eric Nikolic, que apunta a un salt del 210% en la facturació aquest 2022.

L’adquisició permetrà la implantació de les eines desenvolupades per Last.app entre els clients de Klikin. La startup adquirida —fundada per l’emprenedor Gustavo García Brusilovsky— estava en mans de Repsol perquè es va interessar per la seva aplicació de pagament i fidelització Waylet, que el grup energètic va incorporar entre els seus clients. No obstant, a començament del 2021 quan en va adquirir la totalitat del capital, Repsol ja va anunciar que buscaria un soci estratègic per gestionar l’altra línia que impulsava Klikin: la plataforma digital de comandes, reserves, pagament i fidelització per al negoci de la restauració.

El software de Last.app dóna una resposta global als restaurants perquè no hagin de contractar diferents sistemes de gestió per a tots els processos vinculats a les reserves de restauració, per la qual cosa redueix els costos de gestió i millora el control de totes les operacions del negoci, segons Last.app. Amb dades de la firma amb seu a Barcelona, l’aplicació d’un programari eficaç en el procés de reserves permet als restaurants reduir un 95% la pèrdua de comandes i disminuir un 90% els errors humans provocats pel treball manual.

La fase d’expansió de Last.app també s’ha centrat, al llarg d’aquest any, en el desenvolupament de nous productes i funcionalitats de les eines que actualment comercialitza. La gran aposta d’inversió en R+D ha permès a Last.app desenvolupar nous productes com ara el sistema de reserves —amb un nou sistema de reports personalitzats— i més de 50 actualitzacions de producte, ha informat la companyia. A més, es preveu tancar l’any amb funcionalitats noves, com ara una millora en la capacitat de fer campanyes de màrqueting, entre d’altres.

Els responsables del projecte, emprenedors Eric i Iván Nikolic, ex desenvolupadors de Glovo, preveuen una segona fase d’expansió centrada en l’entrada en altres mercats europeus.

El software de Last.app millora la gestió en els negocis de restauració.
Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Radiografia del mecenatge a Catalunya: el poder silenciós de les fundacions

Un pont invisible entre l’empresa i la cultura, entre la ciència i la societat, que…

6 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

Maite Esteve (Fundació Catalunya Cultura): “Quan el talent no troba recursos, marxa o desapareix”

La directora de la Fundació Catalunya Cultura defensa una llei catalana de mecenatge i més…

6 d'octubre de 2025
  • Imatges

Jaime Martín: Mantenir el món a la deguda distància

“Dibuixar em va salvar la infància, l'adolescència i part de la joventut”. Jaime Martín es…

4 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

Adam es consolida a Barcelona amb un tercer centre de dades

La instal·lació, que previsiblement estarà completament operativa de cara a 2027 amb un total de…

4 d'octubre de 2025
  • La Punyalada

Ciutat d’acampades

La barbàrie de Gaza tornarà a omplir Barcelona de manis i de càmpings solidaris amb…

4 d'octubre de 2025
  • Música

Ressonàncies de la passió musical, entre l’atzar i la necessitat

La temporada 2025-2026 del Gran Teatre del Liceu abraça l’imprevisible com a eix d’una experiència…

4 d'octubre de 2025