Good News Barcelona

Leo Pharma estrena les noves oficines de Via Laietana

La farmacèutica danesa, especialitzada en tractaments per a la psoriasi, la dermatitis atòpica o la rosàcia, inverteix 300.000 euros en la seva nova seu per a Espanya i Portugal. El mercat nacional és un dels principals per a la multinacional en R+D i preveu invertir dos milions d'euros en innovació aquest any.

Leo Pharma ha celebrat els 25 anys a Espanya inaugurant les seves noves oficines centrals per a la península ibèrica, ubicades a Barcelona. Després de deixar les que tenia a la Torre Mapfre, la multinacional farmacèutica acaba d’estrenar 1.200 metres quadrats a Via Laietana número 33, molt a prop de la Catedral i on ocuparà la setena planta.

Amb una plantilla de 125 empleats a tot el país, uns 50 treballaran des d’aquestes noves oficines. Per adaptar-les, la companyia especialitzada en dermatologia mèdica ha fet una inversió de 300.000 euros.

La sostenibilitat ha estat un dels eixos principals en el seu disseny: es fomenta el reciclatge i la reducció de l’ús de paper, escanejant-ho tot, sense cap arxiu i controlant les impressions que es fan. També s’han instal·lat fonts d’aigua i eliminat els vasos de plàstics, i s’afavoreix l’ús de la bicicleta i el patinet per anar a treballar.

El recentment nomenat director general de Leo Pharma a Iberia, Nuno Bras, ha presentat els resultats de l’any passat des de la nova seu, que també es caracteritza per impulsar una nova manera de treballar més transversal i col·laborativa, amb una àgora comuna i sales de diferents formats per equips, zones multiusos i contemplant la possibilitat de convertir tota la planta en un únic espai polivalent per organitzar actes. Així mateix, aquesta nova filosofia també s’ha instaurat a través de l’eliminació dels telèfons fixos, dotant a cada empleat amb un ordinador portàtil i mòbil, facilitant que es pugui treballar des de qualsevol  punt.

Espanya, mercat clau per a la recerca

El mercat espanyol va obtenir una facturació de 69,3 milions d’euros el 2020, un 1% més que l’any anterior. Aquest comportament ha estat més positiu que el que ha tingut la farmacèutica a nivell global, amb 1.358 milions d’euros de vendes, un 6% menys. La tendència negativa registrada en els 130 països on està present s’explica en part per l’impacte de la pandèmia.

De cara a 2030, la companyia aspira a arribar als 5.200 milions d’euros en vendes. “Posem el focus en la nostra Estratègia 2030 centrada a reforçar el nostre posicionament en l’àmbit de la dermatologia mèdica i cobrint tot l’espectre de gravetat de malalties com la psoriasi i la dermatitis atòpica, a través de l’R+D com a pilar estratègic”, ha defensat Bras.

El mercat nacional manté uns bons resultats durant 2020, malgrat que a nivell global la farmacèutica va disminuir les seves vendes per la pandèmia

Per fer-ho, la firma preveu llançar un nou medicament cada dos o tres anys, per tant, la recerca i el desenvolupament jugaran un paper clau. Precisament, Espanya és un dels mercats claus per al grup danès en matèria d’innovació, al mateix nivell que Alemanya o els Estats Units. Durant el 2020, Leo Pharma va invertir dos milions d’euros en R+D a Espanya, xifra que espera mantenir durant aquest any i els que vindran, ha remarcat el director general.

Entre les recerques que Leo Pharma està desenvolupant a Espanya, hi ha tres assajos clínics d’un nou fàrmac per a la dermatitis atòpica, amb la participació de fins a 19 centres hospitalaris de set comunitats autònomes. També ha donat suport a un estudi pioner al país que avalua la influència de la covid-19 en la trombosi venosa.

Nuno Bras acompanyat per la directora de comunicació, Montse Carbó. © Leo Pharma

Un quart de segle a Barcelona

Leo Pharma va arribar a Barcelona l’any 1995, gràcies a la creació d’una filial conjunta amb Laboratoris Cusí dos anys abans. Des de llavors, el mercat espanyol ha anat guanyant pes en el grup danès, especialment en la seva estratègia d’R+D. “Avui podem afirmar amb orgull que Leo Pharma Ibèria és un dels mercats prioritaris de la nostra companyia a Europa”, ha exposat Bras.

Entre les fites més destacades d’aquest quart de segle, hi ha l’adquisició el 2015 de la cartera global de dermatologia d’Astellas, que va obrir la porta a acords amb altres companyies com Bayer. Així mateix, destaca el llançament de Kyntheum, el seu primer medicament biològic per al tractament de la psoriasi en adults.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Ecosistema emprenedor

El Barcelona Contech Hub impulsa la tecnologia en la construcció amb mirada internacional

El 'hub' agrupa 70 membres que inclouen des de grans corporacions a 'startups', que ara…

18 d'agost de 2025
  • Opinió

Reciclar a la ciutat

Ha mort Javier Rui-Wamba Martija, fundador de la consultora d'enginyeria Esteyco, i n’he llegit uns…

18 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

Nepalí de naixement, catalana d’adopció

Chandra Kala va aterrar a Barcelona fa vint-i-set anys, venia d’un orfenat de Katmandú, on…

18 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

Fora de quadre: el sector Prim i els seus futurs fantasmes urbanístics

La futura estació de La Sagrera inclourà una transformació urbana amb 15.000 habitatges nous

16 d'agost de 2025
  • Opinió

A Gràcia, més tiradors de cervesa!

L’Ajuntament prohibeix als baristes de Gràcia la disposició de tiradors de cervesa a l’exterior dels…

16 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

Els ‘rebesavis’ de l’aeroport de Barcelona

Globus i Setmana Aèria de 1910: Passió pel vol a la ciutat

15 d'agost de 2025