Good News Barcelona

Llum verda a la fase final de les obres del tren llançadora a l’aeroport

La nova connexió ferroviària amb l'Aeroport del Prat està avui una mica més a prop. El Consell de Ministres ha autoritzat la licitació de l'última fase del projecte del futur tren llançadora. Després de les obres, només quedarà per resoldre qui el gestionarà, si Renfe o bé Ferrocarrils.

[dropcap letter=”E”]

l Govern central ha autoritzat aquest dimarts al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana per licitar la segona fase de les obres del nou accés ferroviari a la terminal 1 de l’Aeroport del Prat, que consistirà en la construcció de la superestructura de la futura doble via entre la línia d’ample convencional Barcelona-Tarragona i les estacions de la T1 i la T2, amb connexió a la L9 del metro.

Les obres, amb valor estimat de 73,77 milions d’euros i un termini d’execució de 24 mesos, suposen un “impuls definitiu” per la posada en servei d’aquesta infraestructura, que Renfe defensa que serà estratègica en el futur esquema d’explotació de la xarxa de Rodalies a Barcelona. Aquests treballs arriben després d’haver perforat el tram principal del nou accés amb una tuneladora, amb un cost de 305 milions d’euros.

El tren llançadora permetrà establir serveis directes de Rodalies a les dues terminals de l’aeroport des de Manresa i Maçanet, mitjançant la R4 i R2, respectivament, i, a través d’elles, es podrà connectar amb la resta de línies de Rodalies i el metro de Barcelona. D’altra banda, el temps de viatge entre l’estació de Sants de Barcelona i la T1 serà de menys de 20 minuts, beneficiant entre set i nou milions de viatges anuals, segons ha exposat el Ministeri.

Una de les qüestions per resoldre del futur tren llançadora serà qui el gestionarà: Renfe o Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). Avui mateix, Ferrocarrils ha iniciat els tràmits per a la licitació de 12 nous trens per cobrir aquest servei, posicionant-se així per quedar-se’l. Respon així a l’encàrrec que li va fer el Govern farà un any de fer-se amb aquest servei, que FGC vol que permeti la connexió intermodal amb la resta de línies de la xarxa de Rodalies, FGC, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i TRAM. L’empresa liderada per Ricard Font aposta per una nova connexió amb El Prat com la que existeix a Londres, amb el Heathrow i Gatwick Express, el Narita Express de Tòquio o el City Airport Train de Viena.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

L’empresa familiar catalana, sense por davant la IA

La XXIII Jornada Retail de Comertia posa el focus en la intel·ligència artificial com a…

30 d'octubre de 2025
  • Ecosistema emprenedor

Superlativa, la startup que combat l’estrès amb suplements naturals

Amb presència en més de 1.350 farmàcies a tota Espanya i més de 120.000 consumidors,…

30 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

Les ciutats com a motor de canvi en un Smart City Expo marcat per la IA

L'edició més ambiciosa del congrés internacional posa en valor el rol de les ciutats davant…

29 d'octubre de 2025
  • Ecosistema emprenedor

Becytes, l’aliat barceloní de les ‘big pharma’ per a la producció de teixits in vitro

Des d'un nou i ampliat laboratori del Parc Científic de Barcelona, la 'spin-off' exporta models…

29 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

Els hotels de Barcelona, “al focus de l’inversor”: 470 milions captats el 2025

La capital catalana segueix en el punt de mira dels inversors per a la reforma…

29 d'octubre de 2025
  • Baco Boca

Número Diez: el nou restaurant a Barcelona que ret homenatge a la Nàpols de Maradona

Barcelona ja té el seu nou “número deu”. Al cor de Sarrià s'ha inaugurat el…

28 d'octubre de 2025