Ecosistema emprenedor

MAAR, una marca de perfumeria natural i vegana feta a Barcelona

La seva fundadora, Marina García, aposta per crear fragàncies des de la capital catalana amb proveïdors locals i un procés d'elaboració sostenible

Fragàncies sense colorants ni components derivats d’animals, embotellades en recipients que es puguin reomplir i reciclar per parts, i sense embolcalls de plàstic. Aquesta és la proposta de Marina García, fundadora i consellera delegada de MAAR. Després de treballar per a empreses com Puig, Zara i Massimo Dutti, García va voler crear la seva pròpia marca, que es basés en la selecció conscient dels ingredients utilitzats i un procés d’elaboració delicat i sostenible.

Això va acabar succeint a finals d’octubre de 2019, quan aquesta marca barcelonina va començar la seva trajectòria amb tres perfums: Mina, Nayla i Élise. Tots ells fets amb fruites i plantes de diferents zones del Mediterrani com la bergamota d’Itàlia, l’oli de flor de taronger de Tunísia i la grosella negra de Francia, respectivament. Recentment, MAAR ha incorporat una nova colònia, Cleo, amb el gerani rosa d’Egipte com a protagonista. Amb un 89% de proveïdors locals, les essències s’elaboren a França, mentre que la maceració de les fragàncies i l’envasat es fa a Barcelona. 

García va apostar inicialment per un model de negoci completament digital, venent les seves fragàncies exclusivament a través d’una pàgina web. Conscient que un perfum és una qüestió molt personal, va incloure l’opció d’enviar mostres per facilitar l’elecció, amb un cost de poc més d’un euro. Mensualment, MAAR acostuma a enviar unes 280 mostres, que en el 19% dels casos es tradueix en una compra.

Amb el pas del temps, més de la meitat de les comandes que rep la companyia es fan sense demanar cap mostra. Així mateix, ha incorporat punts de venda físics a Espanya, França, Itàlia, Països Baixos, Alemanya, Regne Unit, Polònia i Turquia. A través del web, els productes de MAAR poden arribar fins a 16 països europeus.

Amb una plantilla de cinc treballadors i la previsió d’anar-la ampliant segons les necessitats que vagin sorgint, MAAR preveu facturar 150.000 euros aquest 2021. L’any passat les vendes es van situar en els 65.000 euros.

Expansió a la cosmètica marina

En plena pandèmia, MAAR va decidir incorporar una nova línia de productes: cosmètica marina, també natural i vegana. “No anàvem a aturar plans que ja teníem”, exposa García. D’aquesta manera, l’empresa barcelonina ha creat una crema de cos i un sabó de mans a base d’algues i ingredients mediterranis, en línia amb la seva proposta per als perfums. També es poden reciclar per parts i reomplir.

Productes de cosmètica de MAAR.
Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Gaudeix de Barcelona

Big Mamma amplia el seu imperi gastronòmic a Barcelona amb un nou homenatge a la dolce vita

Amb més de 30 restaurants a Europa i després de la seva exitosa arribada a…

3 de novembre de 2025
  • Good News Barcelona

“Soc optimista amb la tecnologia: anirem cap a una ciutat més còmoda”

El director de l'Smart City Expo World Congress, Ugo Valenti, aborda les novetats d'una edició…

3 de novembre de 2025
  • Opinió

Barcelona i blockchain, una aposta pel futur de la tecnologia

Barcelona s'ha convertit en la seu, un any més, de la European Blockchain Convention, la…

3 de novembre de 2025
  • Good News Barcelona

Pimec reivindica el paper de les empreses com a motor de progrés en el II Congrés de Joves Empresaris

L’esdeveniment, que tindrà lloc el 5 de novembre, comptarà amb la participació destacada del cofundador…

1 de novembre de 2025
  • El Bar del Post

Carola Ortiz: Tots els mons que són en aquest món

“A través de la música és com estableixo un vincle amb tots aquests mons que…

1 de novembre de 2025
  • Barcelona Futur

El Port s’erigeix com a motor d’innovació a Smart Ports: Piers of the Future

L'esdeveniment escalfa motors com a laboratori global dels ports intel·ligents, dins de l'Smart City Expo…

31 d'octubre de 2025