Ecosistema emprenedor

MAAR, una marca de perfumeria natural i vegana feta a Barcelona

La seva fundadora, Marina García, aposta per crear fragàncies des de la capital catalana amb proveïdors locals i un procés d'elaboració sostenible

Fragàncies sense colorants ni components derivats d’animals, embotellades en recipients que es puguin reomplir i reciclar per parts, i sense embolcalls de plàstic. Aquesta és la proposta de Marina García, fundadora i consellera delegada de MAAR. Després de treballar per a empreses com Puig, Zara i Massimo Dutti, García va voler crear la seva pròpia marca, que es basés en la selecció conscient dels ingredients utilitzats i un procés d’elaboració delicat i sostenible.

Això va acabar succeint a finals d’octubre de 2019, quan aquesta marca barcelonina va començar la seva trajectòria amb tres perfums: Mina, Nayla i Élise. Tots ells fets amb fruites i plantes de diferents zones del Mediterrani com la bergamota d’Itàlia, l’oli de flor de taronger de Tunísia i la grosella negra de Francia, respectivament. Recentment, MAAR ha incorporat una nova colònia, Cleo, amb el gerani rosa d’Egipte com a protagonista. Amb un 89% de proveïdors locals, les essències s’elaboren a França, mentre que la maceració de les fragàncies i l’envasat es fa a Barcelona. 

García va apostar inicialment per un model de negoci completament digital, venent les seves fragàncies exclusivament a través d’una pàgina web. Conscient que un perfum és una qüestió molt personal, va incloure l’opció d’enviar mostres per facilitar l’elecció, amb un cost de poc més d’un euro. Mensualment, MAAR acostuma a enviar unes 280 mostres, que en el 19% dels casos es tradueix en una compra.

Amb el pas del temps, més de la meitat de les comandes que rep la companyia es fan sense demanar cap mostra. Així mateix, ha incorporat punts de venda físics a Espanya, França, Itàlia, Països Baixos, Alemanya, Regne Unit, Polònia i Turquia. A través del web, els productes de MAAR poden arribar fins a 16 països europeus.

Amb una plantilla de cinc treballadors i la previsió d’anar-la ampliant segons les necessitats que vagin sorgint, MAAR preveu facturar 150.000 euros aquest 2021. L’any passat les vendes es van situar en els 65.000 euros.

Expansió a la cosmètica marina

En plena pandèmia, MAAR va decidir incorporar una nova línia de productes: cosmètica marina, també natural i vegana. “No anàvem a aturar plans que ja teníem”, exposa García. D’aquesta manera, l’empresa barcelonina ha creat una crema de cos i un sabó de mans a base d’algues i ingredients mediterranis, en línia amb la seva proposta per als perfums. També es poden reciclar per parts i reomplir.

Productes de cosmètica de MAAR.
Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Els certàmens amb més visitants de Fira de Barcelona entre 1999 i 2024

Consolidada com a actor essencial per a l'economia de Catalunya, la Fira de Barcelona reuneix…

14 de juny de 2025
  • El Bar del Post

Alexandre Escrivà: La crida de les lletres

“Des de la pandèmia escric gairebé cada dia de la meva vida”. L'escriptor i músic…

14 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

L’impacte del Mobile 2025 supera els 560 milions i 13.000 llocs de treball

La GSMA calcula que l'impacte del congrés des de la seva arribada a Catalunya ha…

14 de juny de 2025
  • Opinió

El Pare Coratge i els seus fills (se’n van de rave)

Malgrat els seus excessos i incongruències, 'Sirât' ha retornat el cinema al terreny frondós de…

13 de juny de 2025
  • Opinió

22@: el pulmó de la Barcelona tecnològica

Què fa de Barcelona una de les ciutats més apreciades a tot el món? L'arquitectura,…

13 de juny de 2025
  • Professionals

La llibretera romana

Enmig de novetats i clàssics d’escriptores i escriptors del seu país, la Cecilia Ricciarelli ha…

13 de juny de 2025