Ecosistema emprenedor

La marca de moda infantil Mamitis arriba a Mèxic

La companyia barcelonina obre una nova línia de negoci basada en franquícies per potenciar l’expansió americana, sense deixar de banda la distribució multimarca a Europa i la venda online

L’arriscada decisió que va prendre Mariana de Páramo, el 2019, a l’acceptar la proposta d’un showroom de Brooklyn, per distribuir la seva marca de roba infantil Mamitis a un petit espai de Nova York, no deixa de reportar beneficis a aquesta emprenedora.

Nova York ha estat el trampolí de la marca per fer el salt a Canadà i Israel i aquest any aterrarà a Mèxic. A més, ho farà iniciant una màster franquícia “que reflecteix l’ADN de Mamitis” amb el grup inversor local ISI, dedicat al desenvolupament i promoció de projectes immobiliaris, industrials i comercials. “Ens vam conèixer a la botiga de Nova York perquè estaven interessants en sumar-se a la nostra xarxa de distribuïdors i el projecte ha anat més enllà”, diu Mariana de Páramo.

La nova línia de negoci s’iniciarà a la tardor, amb la inauguració de la primera botiga a la capital, Ciutat de Mèxic, en concret a la colònia Lomas Chapultepec, una de les zones més exclusives de la ciutat que forma part de l’eix comercial del nou districte financer Central Business District, on es troben les boutiques i restaurants més prestigiosos del país. La previsió és obrir-ne quatre més, “però volem ser prudents, anar poc a poc, sabem que a Mèxic hi ha un target de client que ja ens compra per Internet i que valora la marca, el made in Barcelona-Espanya, perquè li oferim estil, preu i qualitat”, explica.

Mamitis ha triat Mèxic “per la quantitat de comandes que rebem constantment a través del web i les xarxes socials, Mamitis és un gran reclam entre les mexicanes, moltes ens demanaven un punt de venda físic al seu país”, comenta de Páramo.

Aquesta advocada de professió, amb una trajectòria professional en una destacada consultora internacional on treballava per algunes marques de moda, va decidir emprendre el seu negoci ara fa onze anys “perquè sempre havia tingut la idea de tirar endavant algun projecte propi”, i en aquell moment “acabava de ser mare i volia dedicar-me a alguna cosa que em permetés conciliar vida laboral i personal”; i va idear Mamitis conjuntament amb la seva mare Mariana Gómez, ara ja retirada del dia a dia del negoci.

En aquests onze anys, Mariana de Páramo ha establert les bases d’un negoci basat en la distribució online i multimarca, prioritzant la qualitat i les ubicacions. Per això, “a Barcelona seguirem amb un sol local propi de venda directa al públic, el del carrer Marià Cubí, on tot va començar”, perquè “tenim uns distribuïdors i una clientela molt fidel que cuidem al màxim”.

La fundadora i responsable de Mamitis, Mariana de Páramo, a la botiga de Barcelona, preparant la nova col·lecció de roba infantil.

L’expansió vindrà, doncs, “bàsicament pels mercats internacionals” en països on els hàbits i les preferències a l’hora de vestir als nounants “siguin similars a les nostres” i també per mitjà de nous distribuïdors. Tot i que, “si el model de franquícies funciona a Mèxic, serà sens dubte un model escalable i una porta d’entrada al mercat sudamericà, on ja venem en un establiment multimarca de Veneçuela”.

La marca té clar que està en un segment, el de la moda infantil per a nadons, on no tot s’hi val, on “els teixits han de ser de qualitat, on es prioritza la producció artesanal, en què el 100% dels teixits és orgànic (cotó, lli, tricot)”. “Treballem amb tallers externs locals, tots de Catalunya, amb 20 persones i ara n’hem contractat tres més per abastar el mercat mexicà”. Els tallers s’encarreguen del disseny, patronatge i confecció “amb algunes peces fetes a mà” de les més de 3.000 peces de roba i complements per als nounats que es venen per cada col·lecció de temporada, que es fan dos cops l’any. La producció és ajustada, “no tenim massa estoc”, perquè es podem fer reposició de peces si cal en uns 20 dies.

La marca de roba per a nadons té una botiga pròpia a Barcelona, venta online i distribueix a botigues multimarca a Espanya, Europa i Amèrica.

L’entrada a Mèxic i l’expansió de la xarxa de distribuïdors per Europa, on ja disposa de quatre nous punts de venda a Londres i altres més a Itàlia, incrementarà el negoci un 15% a Europa aquest 2022, i globalment preveu doblar la facturació fins al milió d’euros, segons les estimacions de l’emprenedora.

L’empresa preveu arribar al milió d’euros de facturació aquest 2022

Mariana de Páramo i l’equip de sis persones en plantilla tenen una cura especial per als seus distribuïdors nacionals i internacionals que, en conjunt, van generar el 35% del negoci el 2021. Això ha portat la marca a elaborar col·leccions Mamitis for per a alguns d’ells i “serà una línia de treball que fomentarem amb el disseny i la producció de càpsules personalitzades”, com les que han fet per a Paramamá, la firma de moda premamà i complements per a nadons.

En paral·lel, Mamitis segueix apostant fermament per l’ecommerce, amb botiga online pròpia en castellà i anglès i més de cent mil seguidors a Instagram. Les vendes digitals generen el 25% dels seus ingressos i les vendes efectuades a la botiga física a Barcelona un 30%.

El 35% del negoci prové de les botigues multimarca i un 25% són vendes digitals

Alhora, no deixen d’innovar en producte amb l’elaboració de canastretes per a bebè, roba amb brodats també personalitzats amb el nom del nadó, peces de cashmere, però també disseny i confecció de peces tricotades amb fil més gruixut adreçades als mercats més freds del nord d’Europa on les mares no són partidàries de vestir els nounats amb llana —com és el cas d’Alemanya—.

La moda de Mamitis ofereix des de la talla 0 —inclús alguna peça més petita— fins als 2 anys, amb el disseny i la confecció de dues col·leccions a l’any i “alguna sèrie més curta adreçada a les vendes de Nadal o Black Friday”, amb peces “dissenyades amb singularitat, plenes de detalls, molt còmodes perquè estan confeccionades sense costures, amb cotó 100% orgànic per a teles i tricots, i en lli i fibres naturals per a l’estiu”. Així és com Mariana de Páramo defineix Mamitis, el seu projecte personal i personalitzat.

Mariana de Páramo s’encarrega de la gestió del portal online i de la difusió dels productes a les xarxes socials.
Compartir
Publicado por
Maria Teresa Coca

Artículos recientes

  • Ecosistema emprenedor

El Barcelona Contech Hub impulsa la tecnologia en la construcció amb mirada internacional

El 'hub' agrupa 70 membres que inclouen des de grans corporacions a 'startups', que ara…

18 d'agost de 2025
  • Opinió

Reciclar a la ciutat

Ha mort Javier Rui-Wamba Martija, fundador de la consultora d'enginyeria Esteyco, i n’he llegit uns…

18 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

Nepalí de naixement, catalana d’adopció

Chandra Kala va aterrar a Barcelona fa vint-i-set anys, venia d’un orfenat de Katmandú, on…

18 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

Fora de quadre: el sector Prim i els seus futurs fantasmes urbanístics

La futura estació de La Sagrera inclourà una transformació urbana amb 15.000 habitatges nous

16 d'agost de 2025
  • Opinió

A Gràcia, més tiradors de cervesa!

L’Ajuntament prohibeix als baristes de Gràcia la disposició de tiradors de cervesa a l’exterior dels…

16 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

Els ‘rebesavis’ de l’aeroport de Barcelona

Globus i Setmana Aèria de 1910: Passió pel vol a la ciutat

15 d'agost de 2025