Mathew, la IA que facilita a docents crear propostes i avaluar i acompanyar l’alumnat

La ‘edtech’ es proposa triplicar la facturació enguany fins als 700.000 euros, i ha duplicat l'equip fins als 20 empleats des que va començar 2025

Assistir els docents en la creació de contingut i propostes d’aprenentatge, en l’avaluació dels alumnes i en el seu acompanyament. És la triple labor de la startup Mathew, que utilitza la intel·ligència artificial per facilitar aquestes tasques al professorat, de forma personalitzada i alineada amb el currículum oficial.

I la edtech no només va d’acord amb aquest currículum oficial, sinó amb el temari específic de cada centre educatiu en el qual s’aplica. “La nostra IA no beu del contingut d’Internet, sinó que utilitza el coneixement del propi centre, amb un fons que valida i el seu currículum”, destaca el cofundador de la startup Alan Fusté.

A través d’aquest model, Mathew està present en més d’un centenar de centres educatius, que inclouen també centres d’FP i més d’una facultat universitària que els ha anat a buscar. Amb aquests centres, la startup va aconseguir una facturació de 225.000 euros el 2024 —vuit vegades la de 2023—, i es proposa triplicar la xifra enguany, fins a uns 700.000 euros. La plantilla ha augmentat a un ritme similar: en el que va d’any, l’ha duplicat, fins a assolir 20 empleats, i amb la previsió de continuar ampliant-la.

Tot va començar el 2018, quan Fusté i Xavier Velasco van començar a investigar “com a hobby” com aplicar la IA en l’educació, mentre acabaven els seus estudis d’enginyeria de telecomunicacions en l’Autònoma de Barcelona. A poc a poc, el que va arrencar com un hobby va començar a despuntar en iniciatives i concursos universitaris vinculats a l’emprenedoria, la qual cosa els va portar a endinsar-se en formacions i mentories que van desembocar en la constitució de Mathew com a empresa a finals de 2020.

Després de set anys de recerca i de treball, la startup va començar a comercialitzar la seva plataforma amb centres educatius a finals de 2023. I el boom de la intel·ligència artificial els ha ajudat a impulsar el projecte: “Abans, quan fèiem pilots amb centres, costava parlar d’IA, i ara ja la busquen els propis centres”. Des d’aquesta eclosió de la IA, han sorgit altres iniciatives vinculades a la creació de contingut en educació a nivell estatal i europeu, “però no hi ha cap que cobreixi tot el cicle del sistema educatiu”, des de la creació de contingut fins a l’avaluació, incloent-hi l’acompanyament.

Alan Fusté, cofundador de Mathew.I, dins d’aquest cicle educatiu, la startup segueix incorporant innovacions, com la que ha presentat recentment i que permet avaluar també documents elaborats a mà pels alumnes. “No tot l’aprenentatge ha de ser digital. Nosaltres sempre hem ofert que l’estudiant pugui aprendre de manera digital i analògica, i ara l’hem portat a la fase d’avaluació”, destaca Fusté.

En aquest context, Mathew s’ha enlairat amb un creixement accelerat: va acabar 2023 amb uns 5.000 usuaris entre professors i estudiants, i va tancar 2024 multiplicant la xifra per deu, fins a 55.000. L’objectiu per a aquest any és continuar creixent a bon ritme, tant a Catalunya com a nivell estatal. “Estem molt focalitzats a continuar creixent a Espanya, i estem començant a fer alguns acords més enllà”, tant en la resta d’Europa com a Llatinoamèrica i els Estats Units.

Compartir
Publicado por
Anna Badia López

Artículos recientes

  • Trencadís

El cinema a la fresca de la Sala Montjuïc es trasllada a les Tres Xemeneies

Del 27 de juny al 6 d'agost es podran gaudir d'una selecció de 18 pel·lícules…

30 d'abril de 2025
  • Creativitat

La Escocesa, residència d’art entre vidres trencats i edificis fabrils intel·ligents

L'antic recinte industrial del Poblenou veu créixer el seu centre artístic i es prepara per…

30 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

La japonesa NYK construirà la nova terminal de cotxes del port per 75 milions

La infraestructura ha adjudicat la terminal a la naviliera per 27 anys

30 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

Automobile Barcelona apunta a 350.000 visitants mentre accelera cap a l’electrificació

El saló internacional organitzat per Fira de Barcelona reunirà 29 marques automobilístiques del 9 al…

29 d'abril de 2025
  • Creativitat

L’art digital despunta a Barcelona amb l’OFFF Festival

L'esdeveniment comptarà per primer any amb un programa d'activitats gratuïtes a la zona de Glòries,…

29 d'abril de 2025
  • Barcelona Global Young Talent

“L’educació de qualitat i les habilitats digitals són clau per als joves”

Entrevistem Eric Antràs Agut, participant del programa de lideratge i ciutat de Barcelona Global i…

29 d'abril de 2025