La companyia pot contactar proactivament amb candidats a través de la nova eina
Trabajado del super
Facilitar la connexió amb el talent. Amb aquest objectiu, Mercadona ha renovat el seu portal d’ocupació, amb el qual la seva plataforma de selecció de personal ofereix un procés més àgil i intuïtiu. L’eina renovada permet a qualsevol persona interessada a treballar en Mercadona crear el seu perfil, actualitzar-lo, inscriure’s a vacants i conèixer en temps real l’estat de les seves candidatures.
El portal substitueix l’anterior sistema, en què els usuaris havien d’emplenar les dades cada vegada que volien optar a una oferta. Ara, amb un únic perfil —que es pot vincular directament amb Linkedin o completar manualment—, els candidats poden indicar les seves preferències de jornada, contracte, ubicació o àrea d’interès, que inclouen des de feines a botiga fins a blocs logístics i oficines.
“En el nou Portal d’Ocupació, els candidats tenen a la seva disposició tota la informació sobre com és el procés de selecció a Mercadona”, destaca Marina Ramírez, responsable de Captació de Talent de Mercadona. A més, tots aquells que estan immersos en un procés, “tenen tota la informació del seu estat en el seu perfil, que es va actualitzant segons avança el procés”.
A més, com a novetat amb aquest portal, Mercadona pot contactar proactivament amb candidats que encaixen en una vacant, encara que no s’hagin inscrit prèviament en cap oferta activa. Això permet a l’equip de selecció identificar oportunitats de manera més eficient. Així, amb la renovació del portal d’ocupació, la companyia ha canviat diametralment la manera de gestionar les candidatures per incorporar talent a l’empresa.
L’eina va més enllà, i acosta el dia a dia de l’empresa als candidats, a través de vídeos explicatius sobre els diferents llocs de treball. Aquesta funcionalitat facilita als candidats conèixer millor com és formar part de l’empresa, i ajustar les seves expectatives abans d’iniciar el procés de selecció.
A més de suposar una millora per al candidat, la plataforma “també ha suposat un gran avanç en l’àmbit intern quant a la visualització de cada perfil”. I és que la informació dels candidats està recollida de la mateixa forma, la qual cosa permet agilitzar el procés també per part de la companyia. Per continuar avançant en aquest sentit, l’empresa no descarta incorporar noves funcions a l’eina: “A Mercadona estem en constant desenvolupament tecnològic i pendents de totes les novetats en aquest camp per millorar dia a dia”.
Amb les noves funcionalitats i interfície, el nou portal aspira a agilitzar i optimitzar la incorporació de talent a l’empresa, que compta amb una plantilla de més de 110.000 treballadors. Amb un salari mínim a Mercadona un 27% superior a l’SMI a Espanya —sense tenir en compte la prima per objectius—, l’equip de la companyia es correspon majorment a treballadors de botigues, amb un 82% de la plantilla, al costat d’un 12% de professionals de l’àmbit logístic, i un 6% d’oficines. Amb un 61% de dones, la plantilla està formada per professionals que van des dels menors de 30 (un 16%) fins a majors de 50 (un 18%), inclosos professionals de 30 a 39 anys (28%) i de 40 a 49 (38%), que conformen un equip que continua creixent.
El nou hub global d’AstraZeneca a l’edifici Estel reforça el lideratge de Barcelona en ciències…
El Raval torna a desplegar la millor cara gastronòmica amb una nova edició de la…
Amb més de 30 restaurants a Europa i després de la seva exitosa arribada a…
El director de l'Smart City Expo World Congress, Ugo Valenti, aborda les novetats d'una edició…
Barcelona s'ha convertit en la seu, un any més, de la European Blockchain Convention, la…
L’esdeveniment, que tindrà lloc el 5 de novembre, comptarà amb la participació destacada del cofundador…