Natura Bissé preveu facturar 100 milions aquest any i vol duplicar el negoci a Europa

La marca barcelonina de cosmètica signa una aliança estratègica amb Arch Amenities Group per créixer al mercat europeu dels spas i centres de tractament en hotels de luxe

De Barcelona al món. Aquesta frase s’aplica a la perfecció a l’hora de descriure la trajectòria empresarial de Natura Bissé, la marca de cosmètica fundada a la capital catalana el 1979 per la família Fisas. El nom de Barcelona sempre ha acompanyat la firma, que ha sabut posicionar-se en el segment més alt del sector de la cura de la pell a escala internacional, associant la seva imatge al luxe, a l’ús de tecnologia i ingredients avantguardistes i al món dels spa i centres de tractament. Així, el 82% de les vendes de Natura Bissé es generen fora d’Espanya, i els seus principals clients són els Estats Units i la Xina, encara que l’empresa té presència a 40 països.

La companyia, que comercialitza una gamma de 150 productes adaptats als diferents tipus de pell, ha anunciat que preveu tancar el 2023 amb una facturació de 100 milions d’euros, xifra que suposa un creixement de l’11% respecte als 90 milions que va ingressar l’any anterior. Un dels seus principals objectius és créixer a Europa, mercat on ha activat un pla que ambiciona duplicar la seva presència multicanal en els tres anys vinents.

Per aconseguir-ho, el grup liderat per Verónica Fisas, filla del fundador i consellera independent de CaixaBank, acaba de signar una aliança estratègica amb la firma de consultoria i serveis Arch Amenities Group que abasta tant el mercat de la Unió Europea com el Regne Unit. Amb seu a Rockville (Maryland, Estats Units), Arch obrirà la porta perquè Natura Bissé pugui ampliar la seva presència al sector dels spas de luxe europeus, ja que aquesta firma treballa per a grans marques hoteleres com Waldorf Astoria, Four Seasons i The Ritz-Carlton.

Segons Natura Bissé, aquest acord “suposa una gran oportunitat de creixement complementari per a les dues marques, que es recomanaran mútuament capitalitzant tant la consolidada reputació de Natura Bissé i els seus productes i rituals professionals, amb la vasta experiència d’Arch Amenities en gestió i serveis de consultoria en centres de benestar i spas de luxe”.

En paraules de la consellera delegada de la marca cosmètica, Verónica Fisas, l’aliança suposa “un canvi vital en la manera com les dues marques abordem les necessitats canviants del mercat europeu i reforça el nostre compromís conjunt per oferir innovació sense límits, inspiració com a pilar de creixement i solucions àgils a mida”.

Actualment, Natura Bissé té presència a més de 450 hotels i spa de tot el món, dels quals el 35% es troben a Europa. L’objectiu ara és duplicar aquesta presència europea al segment hoteler del més alt nivell, però també en altres canals on opera la marca. “Col·laborar amb Natura Bissé a Europa és una oportunitat magnífica per a Arch en un moment en què volem ampliar la nostra presència al continent”, assenyala Barry Goldstein, conseller delegat de la firma nord-americana.

Va ser a inicis d’aquest any quan Natura Bissé va entrar a formar part del programa de proveïdors preferents per als centres gestionats o assessorats per Arch Amenities als Estats Units. Aquest acord va permetre a la marca familiar barcelonina entrar en contacte amb establiments de luxe de renom al sector del wellness com l’hotel Eden Rock de Miami Beach o el Waldorf Astoria de Washington. Ara, la col·laboració s’escala i s’estén a tot el continent europeu mitjançant un “acord estratègic no exclusiu” per a tot Europa i el Regne Unit.

Un sector en creixement

Propietat del grup inversor novaiorquès CI Capital Partners, Arch Amenities ofereix serveis de gestió i consultoria tant per a hotels com per a spas, gimnasos, piscines, centres de reunions, clubs privats i equipaments comercials i residencials. A més d’operar i gestionar diàriament aquestes instal·lacions, també ofereix serveis d’anàlisi, estudis de viabilitat, planificació i disseny tècnic d’equipaments i contractació de personal especialitzat. Segons l’empresa americana, aquest any, la seva divisió de spa preveu facturar 200 milions de dòlars.

Segons un informe de Global Wellness Institute, el sector dels centres de benestar registra un creixement mantingut del 12% des del 2020 i es preveu una alça del 52% d’aquí al 2027.

L’any 2021, després d’una inversió de quinze milions d’euros, Natura Bissé va estrenar una nova seu corporativa de 15.000 metres quadrats al Parc de l’Alba, a Cerdanyola del Vallès. Anomenat Casa-Fàbrica, l’edifici acull tant les oficines com el centre de producció de la marca, així com una àrea de formació que compta amb el seu propi spa.

Compartir
Publicado por
Sergi Saborit

Artículos recientes

  • Opinió

Picasso en família

“Créixer entre dos artistes” vol mostrar estampes familiars de Picasso i com els seus fills…

6 de setembre de 2025
  • El Bar del Post

Carlota Font Castelló: Perquè de vida només n’hi ha una

Quan, poc després de morir el seu avi, Carlota Font Castelló va veure com un…

6 de setembre de 2025
  • Ecosistema emprenedor

La informàtica i3e s’acosta a les pimes després de superar els 35 milions d’euros

En els seus 25 anys de trajectòria, l'empresa de solucions tecnològiques, amb seu a l'Hospitalet…

5 de setembre de 2025
  • Professionals

El biòleg que estima els primats

Raúl Cabrera Porcel és biòleg i cuidador del parc zoològic de Barcelona, a l’àrea de…

5 de setembre de 2025
  • Creativitat

La fira SWAB reivindica Barcelona com a aparador de l’art contemporani

En la seva 18a edició, l'esdeveniment, que se celebrarà del 2 al 5 d'octubre en…

4 de setembre de 2025
  • Professionals

Dani Clará (Rosa Clará): “Vull seguir innovant sense perdre l’ADN”

Una conversa amb Rosa Clará i el seu fill, Dani Clará, sobre el passat, present…

4 de setembre de 2025