Ecosistema emprenedor

Un jove emprenedor crea Baltasar, un superesportiu elèctric fabricat a Cerdanyola

Baltasar López tenia clar des de petit que volia produir el seu propi cotxe. Després de deu anys treballant per aconseguir-ho, el també fundador de les empreses Enchufing i Millor Battery presenta ara Baltasar Revolt, pensat per córrer en circuits, però també per circular per carretera. El vehicle ha estat desenvolupat al 100% al Parc Tecnològic del Vallès, on també es produirà.

Des del 2011, Baltasar López ha estat treballant per crear Baltasar Revolt, el nou superesportiu elèctric que acaba de presentar públicament. El seu projecte va començar quan només tenia 24 anys, tot i que des de ben petit ja sabia on volia arribar. “És un projecte de vida”, remarca López en declaracions a The New Barcelona Post.

Sense la tecnologia, els contactes ni els recursos, tots aquests anys li han permès acumular l’experiència necessària per poder dissenyar i fabricar íntegrament el seu propi cotxe a Cerdanyola del Vallès. “Ha estat una carrera de resistència”, exposa. De fet, abans d’arribar a llançar la marca Baltasar, López va muntar dues empreses més, Enchufing i Millor Battery, que seran els socis claus del nou superesportiu, proporcionant la infraestructura de càrrega i la bateria necessària.

Amb un preu de 230.000 euros, el Baltasar Revolt està pensat per córrer en circuits, però també per circular per carretera. “És un cotxe elèctric de carreres que pots fer servir al carrer”, defineix López. La majoria dels components són de fibra de carboni, aconseguint així un pes total de 770 kilograms. Té una autonomia de 600 kilòmetres i 40 minuts en condicions de circuit. Està disponible en diferents colors, té una potència de 500 bhp i la bateria pesa 250 kilograms.

Tant el disseny com la producció es faran a les instal·lacions de Baltasar a Cerdanyola del Vallès, al Parc Tecnològic del Vallès, i recorreran a proveïdors locals. Amb una superfície de 1.000 metres quadrats, la planta està preparada per una producció en sèrie de poques unitats, tenint en compte l’exclusivitat del vehicle.

El Baltasar Revolt ja es pot començar a encarregar a la pàgina web de la companyia. Fins a aquí un any rebran comandes, amb la intenció de començar a produir la pròxima primavera. Les primeres unitats s’entregaran el segon semestre de 2022. 

Aquest no és l’únic superesportiu elèctric que es dissenya i fabrica íntegrament a Barcelona. Hispano Suiza està produint el seu model Carmen, des d’una nau de més de mil metres quadrats a Montmeló, a prop de Circuit de Catalunya. L’Hispano Suiza Carmen s’ha posicionat en un segment de mercat superior, el dels hypercars.

El Baltasar Revolt en circulació. © Baltasar
Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Professionals

Cristina Castañer: “L’artesania s’està convertint en el nou gran luxe silenciós”

Amb gairebé 60 anys, Cristina Castañer va decidir donar un gir a la seva vida…

31 de juliol de 2025
  • Good News Barcelona

L’automobilística xinesa Chery aposta per Catalunya amb un nou centre de R+D a Cornellà

La nova planta, que es posarà en marxa al llarg de tardor, comptarà amb una…

31 de juliol de 2025
  • Professionals

“La IA ens ajuda a aconseguir l’excel·lència en els serveis als nostres clients”

En els últims anys, la sostenibilitat s'ha convertit no només en una necessitat per al…

31 de juliol de 2025
  • Creativitat

Dissenyar sistemes, no edificis: la visió de Josep Miàs

Amb una trajectòria marcada per la cerca de projectes híbrids, flexibles i generosos amb el…

29 de juliol de 2025
  • Good News Barcelona

Barcelona inaugurarà el Tour de França 2026 amb un recorregut modernista

Els ciclistes desfilaran des de Sant Pau a la Sagrada Família el 2 de juliol,…

29 de juliol de 2025
  • Good News Barcelona

Vall d’Hebron estrena el primer ciclotró públic de Catalunya per a produir radiofàrmacs

Aquest accelerador de partícules permetrà desenvolupar medicaments essencials per al diagnòstic i tractament personalitzat de…

28 de juliol de 2025