Ecosistema emprenedor

Neix Yaba per fer créixer companyies que venen a Amazon

Els cofundadors d'Ulabox, David Baratech i Sergi de Pablos, impulsen aquesta nova empresa emergent, acompanyats per Rubén Ferreiro, Alejandro Fresneda i Patxi Archanco. Es dedicaran a comprar petites i mitjanes companyies que comercialitzen els seus productes a través del gegant del comerç electrònic per fer-les guanyar eficiència.

Cada cop més persones resolen a Amazon qualsevol tipus de necessitat. El gegant del comerç electrònic també suma cada vegada més a més venedors que utilitzen la plataforma per fer arribar els seus productes a un univers molt gran d’usuaris. Els que ho facin en les verticals de llar, bellesa i cura de nadons i mascotes poden despertar l’interès de Yaba, el primer agregador de venedors a Amazon per al sud d’Europa.

Aquesta empresa emergent es dedicarà a comprar, finançar i escalar petites i mitjanes empreses que comercialitzen els seus productes a Amazon. Després d’adquirir-les, Yaba crearà una estructura que millorarà l’eficiència del procés de compravenda i el rendiment global de la companyia, canviant el funcionament d’aspectes com la logística o la publicitat. En un principi, centrarà la seva estratègia de compres al sud d’Europa i Amèrica Llatina, tot i que no descarta ampliar el focus al sud-est asiàtic.

Yaba ha estat impulsada pels emprenedors Rubén Ferreiro, president del grup Viko i soci fundador de Lanai Partners; David Baratech, cofundador d’Ulabox i soci fundador de Toubkal Partners, i Alejandro Fresneda, cofundador de MrNoow i Woffu. Ferreiro serà el president de la nova startup i Baratech i Fresneda, els coconsellers delegats. L’equip directiu el completen el també cofundador d’Ulabox Sergi de Pablos i Patxi Archanco, amb experiència a JPMorgan, Impulsa Capital i Kiwoko.

“Aproximadament el 60% dels productes que es venen diàriament a la plataforma d’Amazon són venuts per tercers. A Yaba ens dirigim a aquest públic i sabem que el marge de creixement i el potencial és immens”, assegura Ferreiro. “Aquest és un sector encara molt incipient a Espanya i al sud d’Europa en general i volem liderar la seva implantació en aquests mercats”, afegeix.

La startup aspira a consolidar en els propers mesos un volum de vendes proper als 20 milions d’euros anuals. Així mateix, preveu crear una cartera amb més de 100 companyies en els pròxims quatre anys. De moment, ha començat a operar comprant dues companyies. Actualment, té una plantilla de set treballadors repartits entre Barcelona, on té la seu, Madrid i Ciutat de Mèxic.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Ecosistema emprenedor

De l’aula al terreny: la catalana Level Instrukta transforma la formació en prevenció

Amb una plantilla de més de 40 treballadors i cinc centres distribuïts entre Sant Joan…

11 de desembre de 2025
  • Hotels amb historia

Lamaro Hotel: d’un enuig al Ritz a un hotel propi

El cinc estrelles que va ser l’antic Colón

11 de desembre de 2025
  • Gastronomia

De la gamba al capipota: els plats que triomfaran a taula aquest Nadal

Mercabarna serà el punt d’origen de molts dels ingredients que ompliran els àpats durant les…

11 de desembre de 2025
  • Ecosistema emprenedor

La fórmula màgica de Wizards Partners: passió, execució i visió per a escalar projectes

Amb una cartera de companyies que suma més de 92 milions d’euros de facturació anual,…

11 de desembre de 2025
  • Opinió

Repensar el món des de Barcelona

La capital catalana, com ​​una de les noves ciutats globals de referència, té l'oportunitat i…

11 de desembre de 2025
  • Good News Barcelona

30 anys de PortAventura: de parc temàtic a destinació integral

El director general de PortAventura World, Fernando Aldecoa, repassa en una entrevista l'impacte de tres…

11 de desembre de 2025