Ecosistema emprenedor

Neix Yaba per fer créixer companyies que venen a Amazon

Els cofundadors d'Ulabox, David Baratech i Sergi de Pablos, impulsen aquesta nova empresa emergent, acompanyats per Rubén Ferreiro, Alejandro Fresneda i Patxi Archanco. Es dedicaran a comprar petites i mitjanes companyies que comercialitzen els seus productes a través del gegant del comerç electrònic per fer-les guanyar eficiència.

Cada cop més persones resolen a Amazon qualsevol tipus de necessitat. El gegant del comerç electrònic també suma cada vegada més a més venedors que utilitzen la plataforma per fer arribar els seus productes a un univers molt gran d’usuaris. Els que ho facin en les verticals de llar, bellesa i cura de nadons i mascotes poden despertar l’interès de Yaba, el primer agregador de venedors a Amazon per al sud d’Europa.

Aquesta empresa emergent es dedicarà a comprar, finançar i escalar petites i mitjanes empreses que comercialitzen els seus productes a Amazon. Després d’adquirir-les, Yaba crearà una estructura que millorarà l’eficiència del procés de compravenda i el rendiment global de la companyia, canviant el funcionament d’aspectes com la logística o la publicitat. En un principi, centrarà la seva estratègia de compres al sud d’Europa i Amèrica Llatina, tot i que no descarta ampliar el focus al sud-est asiàtic.

Yaba ha estat impulsada pels emprenedors Rubén Ferreiro, president del grup Viko i soci fundador de Lanai Partners; David Baratech, cofundador d’Ulabox i soci fundador de Toubkal Partners, i Alejandro Fresneda, cofundador de MrNoow i Woffu. Ferreiro serà el president de la nova startup i Baratech i Fresneda, els coconsellers delegats. L’equip directiu el completen el també cofundador d’Ulabox Sergi de Pablos i Patxi Archanco, amb experiència a JPMorgan, Impulsa Capital i Kiwoko.

“Aproximadament el 60% dels productes que es venen diàriament a la plataforma d’Amazon són venuts per tercers. A Yaba ens dirigim a aquest públic i sabem que el marge de creixement i el potencial és immens”, assegura Ferreiro. “Aquest és un sector encara molt incipient a Espanya i al sud d’Europa en general i volem liderar la seva implantació en aquests mercats”, afegeix.

La startup aspira a consolidar en els propers mesos un volum de vendes proper als 20 milions d’euros anuals. Així mateix, preveu crear una cartera amb més de 100 companyies en els pròxims quatre anys. De moment, ha començat a operar comprant dues companyies. Actualment, té una plantilla de set treballadors repartits entre Barcelona, on té la seu, Madrid i Ciutat de Mèxic.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Trencadís

El cinema a la fresca de la Sala Montjuïc es trasllada a les Tres Xemeneies

Del 27 de juny al 6 d'agost es podran gaudir d'una selecció de 18 pel·lícules…

30 d'abril de 2025
  • Creativitat

La Escocesa, residència d’art entre vidres trencats i edificis fabrils intel·ligents

L'antic recinte industrial del Poblenou veu créixer el seu centre artístic i es prepara per…

30 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

La japonesa NYK construirà la nova terminal de cotxes del port per 75 milions

La infraestructura ha adjudicat la terminal a la naviliera per 27 anys

30 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

Automobile Barcelona apunta a 350.000 visitants mentre accelera cap a l’electrificació

El saló internacional organitzat per Fira de Barcelona reunirà 29 marques automobilístiques del 9 al…

29 d'abril de 2025
  • Creativitat

L’art digital despunta a Barcelona amb l’OFFF Festival

L'esdeveniment comptarà per primer any amb un programa d'activitats gratuïtes a la zona de Glòries,…

29 d'abril de 2025
  • Barcelona Global Young Talent

“L’educació de qualitat i les habilitats digitals són clau per als joves”

Entrevistem Eric Antràs Agut, participant del programa de lideratge i ciutat de Barcelona Global i…

29 d'abril de 2025