Els cofundadors d'Ulabox, David Baratech i Sergi de Pablos, impulsen aquesta nova empresa emergent, acompanyats per Rubén Ferreiro, Alejandro Fresneda i Patxi Archanco. Es dedicaran a comprar petites i mitjanes companyies que comercialitzen els seus productes a través del gegant del comerç electrònic per fer-les guanyar eficiència.
L'equip fundador de Yaba, d'esquerra a dreta: SERGI DE PABLOS, RUBÉN FERREIRO, DAVID BARATECH, ALEX FRESNEDA, i PATXI ARCHANCO. © Yaba
Cada cop més persones resolen a Amazon qualsevol tipus de necessitat. El gegant del comerç electrònic també suma cada vegada més a més venedors que utilitzen la plataforma per fer arribar els seus productes a un univers molt gran d’usuaris. Els que ho facin en les verticals de llar, bellesa i cura de nadons i mascotes poden despertar l’interès de Yaba, el primer agregador de venedors a Amazon per al sud d’Europa.
Aquesta empresa emergent es dedicarà a comprar, finançar i escalar petites i mitjanes empreses que comercialitzen els seus productes a Amazon. Després d’adquirir-les, Yaba crearà una estructura que millorarà l’eficiència del procés de compravenda i el rendiment global de la companyia, canviant el funcionament d’aspectes com la logística o la publicitat. En un principi, centrarà la seva estratègia de compres al sud d’Europa i Amèrica Llatina, tot i que no descarta ampliar el focus al sud-est asiàtic.
Yaba ha estat impulsada pels emprenedors Rubén Ferreiro, president del grup Viko i soci fundador de Lanai Partners; David Baratech, cofundador d’Ulabox i soci fundador de Toubkal Partners, i Alejandro Fresneda, cofundador de MrNoow i Woffu. Ferreiro serà el president de la nova startup i Baratech i Fresneda, els coconsellers delegats. L’equip directiu el completen el també cofundador d’Ulabox Sergi de Pablos i Patxi Archanco, amb experiència a JPMorgan, Impulsa Capital i Kiwoko.
“Aproximadament el 60% dels productes que es venen diàriament a la plataforma d’Amazon són venuts per tercers. A Yaba ens dirigim a aquest públic i sabem que el marge de creixement i el potencial és immens”, assegura Ferreiro. “Aquest és un sector encara molt incipient a Espanya i al sud d’Europa en general i volem liderar la seva implantació en aquests mercats”, afegeix.
La startup aspira a consolidar en els propers mesos un volum de vendes proper als 20 milions d’euros anuals. Així mateix, preveu crear una cartera amb més de 100 companyies en els pròxims quatre anys. De moment, ha començat a operar comprant dues companyies. Actualment, té una plantilla de set treballadors repartits entre Barcelona, on té la seu, Madrid i Ciutat de Mèxic.
Del 27 de juny al 6 d'agost es podran gaudir d'una selecció de 18 pel·lícules…
L'antic recinte industrial del Poblenou veu créixer el seu centre artístic i es prepara per…
La infraestructura ha adjudicat la terminal a la naviliera per 27 anys
El saló internacional organitzat per Fira de Barcelona reunirà 29 marques automobilístiques del 9 al…
L'esdeveniment comptarà per primer any amb un programa d'activitats gratuïtes a la zona de Glòries,…
Entrevistem Eric Antràs Agut, participant del programa de lideratge i ciutat de Barcelona Global i…