Ecosistema emprenedor

Neix Yaba per fer créixer companyies que venen a Amazon

Els cofundadors d'Ulabox, David Baratech i Sergi de Pablos, impulsen aquesta nova empresa emergent, acompanyats per Rubén Ferreiro, Alejandro Fresneda i Patxi Archanco. Es dedicaran a comprar petites i mitjanes companyies que comercialitzen els seus productes a través del gegant del comerç electrònic per fer-les guanyar eficiència.

Cada cop més persones resolen a Amazon qualsevol tipus de necessitat. El gegant del comerç electrònic també suma cada vegada més a més venedors que utilitzen la plataforma per fer arribar els seus productes a un univers molt gran d’usuaris. Els que ho facin en les verticals de llar, bellesa i cura de nadons i mascotes poden despertar l’interès de Yaba, el primer agregador de venedors a Amazon per al sud d’Europa.

Aquesta empresa emergent es dedicarà a comprar, finançar i escalar petites i mitjanes empreses que comercialitzen els seus productes a Amazon. Després d’adquirir-les, Yaba crearà una estructura que millorarà l’eficiència del procés de compravenda i el rendiment global de la companyia, canviant el funcionament d’aspectes com la logística o la publicitat. En un principi, centrarà la seva estratègia de compres al sud d’Europa i Amèrica Llatina, tot i que no descarta ampliar el focus al sud-est asiàtic.

Yaba ha estat impulsada pels emprenedors Rubén Ferreiro, president del grup Viko i soci fundador de Lanai Partners; David Baratech, cofundador d’Ulabox i soci fundador de Toubkal Partners, i Alejandro Fresneda, cofundador de MrNoow i Woffu. Ferreiro serà el president de la nova startup i Baratech i Fresneda, els coconsellers delegats. L’equip directiu el completen el també cofundador d’Ulabox Sergi de Pablos i Patxi Archanco, amb experiència a JPMorgan, Impulsa Capital i Kiwoko.

“Aproximadament el 60% dels productes que es venen diàriament a la plataforma d’Amazon són venuts per tercers. A Yaba ens dirigim a aquest públic i sabem que el marge de creixement i el potencial és immens”, assegura Ferreiro. “Aquest és un sector encara molt incipient a Espanya i al sud d’Europa en general i volem liderar la seva implantació en aquests mercats”, afegeix.

La startup aspira a consolidar en els propers mesos un volum de vendes proper als 20 milions d’euros anuals. Així mateix, preveu crear una cartera amb més de 100 companyies en els pròxims quatre anys. De moment, ha començat a operar comprant dues companyies. Actualment, té una plantilla de set treballadors repartits entre Barcelona, on té la seu, Madrid i Ciutat de Mèxic.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Ecosistema emprenedor

Accure Therapeutics rep 1,5 milions d’euros per a un fàrmac innovador per al Parkinson

A més del medicament per al tractament del Parkinson, pel qual han obtingut subvencions de…

16 de juny de 2025
  • Opinió

Neurodivergents a taula

Cada cop més restaurants i hotels de Barcelona comencen a mirar el món des d’altres…

16 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

Collboni repassarà els reptes de Barcelona en l’equador de mandat a Moments Estel·lars

L'alcalde farà balanç de la situació de la capital catalana i la seva visió per…

16 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

Els certàmens amb més visitants de Fira de Barcelona entre 1999 i 2024

Consolidada com a actor essencial per a l'economia de Catalunya, la Fira de Barcelona reuneix…

14 de juny de 2025
  • El Bar del Post

Alexandre Escrivà: La crida de les lletres

“Des de la pandèmia escric gairebé cada dia de la meva vida”. L'escriptor i músic…

14 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

L’impacte del Mobile 2025 supera els 560 milions i 13.000 llocs de treball

La GSMA calcula que l'impacte del congrés des de la seva arribada a Catalunya ha…

14 de juny de 2025