Ouigo aconsegueix una ocupació del 97% en el primer any de competència amb Renfe

L'operador de trens d'alta velocitat a preus econòmics, que ha transportat més de dos milions de viatgers entre Madrid i Barcelona, ​​arribarà a València, Albacete i Alacant el 2022

Els trens d’alta velocitat Ouigo han registrat una ocupació mitjana del 97% en els trajectes que han fet entre Madrid i Barcelona, en competència directa amb Renfe, durant el primer any com a operador ferroviari amb tarifes econòmiques a Espanya.

Des de la seva arribada el maig del 2021 coincidint amb la liberalització del sector ferroviari, la filial espanyola de SNCF Voyageurs ha gestionat 3.674 viatges entre les dues capitals —amb parades a Saragossa i Tarragona— i ha transportat més de dos milions de viatgers. En concret han fet servir el servei un total de 2.001.437 persones.

Segons dades facilitades per la companyia, el 52% dels passatgers que ha transportat a Espanya és menor de 45 anys i més de 300.000 (un 15% del total) han viatjat en família, gràcies a “la reducció dels preus en una mitjana de més del 50% respecte a les tarifes que hi havia abans de la liberalització”.

L’operador francés també destaca que l’afluència de viatgers ha tingut puntes d’ocupació del 99% i 100% en períodes festius com el pont de la Constitució, Nadal, Carnaval, Setmana Santa o la festivitat de la Mercè.

En general, les destinacions de Madrid i Barcelona han estat les rutes ferroviàries amb més índex de recuperació de l’activitat des de mitjans del 2021, com mostren les dades d’Adif. Una tendència que s’ha consolidat el primer trimestre d’aquest any, quan el trànsit entre Madrid i Barcelona va créixer el 68,9% respecte del mateix període de l’any anterior.

El projecte a llarg termini a Espanya preveu assolir les 30 sortides diàries des de Madrid

El 2022, Ouigo ampliarà la seva activitat per arribar des de Madrid a València, Alacant i Albacete, amb la seva característica flota de 14 trens Alstom Euroduplex de dues altures. Les operacions entre Madrid i València oferiran tres freqüències diàries d’anada i tornada, és a dir, sis trajectes en total cada dia. El servei Madrid-Albacete-Alacant comptarà amb dues freqüències diàries, sumant quatre trajectes diaris.

El projecte a llarg termini de Ouigo, que preveu assolir les 30 sortides diàries des de Madrid, també inclou l’obertura de les línies que uniran la capital amb Còrdova, Sevilla i Màlaga.

Hélène Valenzuela, directora general de Ouigo España, afirma que “els resultats d’aquest primer any demostren que l’oferta encaixa amb el que busca el viatger espanyol i que hi havia una demanda desatesa a la qual estem responent des de l’operadora”.

Interior dels comboi que utilitza la companyia francesa a la xarxa d’alta velocitat.
Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Lletres

El Carmel de Marsé i els nous pijoaparte

Durant la Setmana de la Literatura, recorrem indrets d'algunes de les novel·les més destacades que…

3 de desembre de 2025
  • Lletres

Quan la paraula resisteix: la literatura en l’era de la intel·ligència artificial

Tot i els vaticinis pessimistes, el llibre en paper continua sent el format preferit entre…

3 de desembre de 2025
  • Opinió

IA i drets d’autor: una imatge en moviment

És una sensació semblant a mirar una foto moguda: en els darrers tres anys, la…

3 de desembre de 2025
  • Good News Barcelona

Barcelona reafirma el seu pols literari en ple boom editorial

La ciutat consolida el seu lideratge editorial amb més segells, més lectors i un sector…

2 de desembre de 2025
  • Gaudeix de Barcelona

Barcelona, Capital europea de Nadal 2026 pel seu “model únic”

L'aposta de la ciutat per combinar la tradició amb la innovació i la creativitat han…

2 de desembre de 2025
  • Good News Barcelona

Núria Cabutí: “En moments d’incertesa la cultura és un refugi”

Lectura jove, intel·ligència artificial i Barcelona com a ciutat convidada a la FIL: una mirada…

2 de desembre de 2025