El Palau de la Música qüestionarà la figura dels herois en una temporada amb més de 300 concerts

La compositora barcelonina Raquel García-Tomás serà una de les artistes convidades del nou curs, amb l'estrena de tres peces, així com l'Escolania de Montserrat per celebrar el mil·lenari de la fundació del monestir

Dels herois se n’ha parlat molt sempre, amb les seves capes i poders sobrenaturals, però s’està posant de moda buscar als de cada dia, sense tants efectes especials i molt més rudimentaris. Aquí se situarà el Palau de la Música a la propera temporada, amb la voluntat d’acostar-se a la seva figura, així com a la dels antiherois, a través de la música de compositors com Wagner, Strauss, Bach, Vivaldi, Händel, Mahler i Beethoven. “Volem convidar els espectadors a revisar aquest concepte amb una pregunta sense resposta: Qui són els herois i heroïnes dels nostres dies?”, ha explicat la directora artística adjunta, Mercedes Conde Pons, en la presentació de la temporada 2024-2025, que portarà com a lema La música més humana.

És en aquesta reflexió en la qual entrarà de ple el músic local Juli Garreta, un compositor considerat per molts com “l’Strauss català”, un títol que ell mateix menystenia, mantenint la seva faceta com a rellotger de Sant Feliu de Guíxols. “Si algú representa la figura d’antiheroi aquest és Garreta”, ha subratllat el director artístic del Palau de la Música, Joan Ollé. S’aprofitarà per commemorar els 150 anys del seu naixement i els 100 anys de la seva mort, amb sis concerts, entre els quals destacarà Més Garreta! amb la GIO Symphonia i fent referència a les paraules que va pronunciar Stravinski quan el va escoltar a Barcelona.

Una altra de les protagonistes serà la compositora barcelonina Raquel García-Tomás, una de les artistes convidades de la temporada 2024-2025. Després del seu recent èxit al Liceu amb l’òpera Alexina B., García-Tomás tornarà amb sis concerts al Palau de la Música i tres d’ells seran estrenes absolutes, aprofitant per repassar obres antigues i estrenar les de nova creació, aconseguint així abordar els seus principals temes, com el diàleg amb la tradició, l’aposta per l’òpera i la interdisciplinarietat. “És un nom imprescindible en el panorama actual”, ha remarcat Conde Pons. Amb tres obres per encàrrec, una d’elles “vol captar l’essència del vals en una obra que no ho serà”, segons ha assenyalat García-Tomás, a petició del Palau de la Música, l’Orquestra Simfònica del Vallès, la Real Filharmonía de Galicia i la Fundació Catalunya-La Pedrera. El segon compositor convidat de la temporada serà l’estatunidenc Steve Reich, un dels impulsors del corrent musical del minimalisme. Donada la seva avançada edat, no es desplaçarà fins a la ciutat.

Més de 300 concerts conformaran la temporada 2024-2025, xifra que torna a créixer un any més, amb 14 estrenes i nou encàrrecs. Els grans noms nacionals i internacionals que els protagonitzaran seran Pablo Heras-CasadoTeodor Currentzis, Philippe HerrewegheJonas Kaufmann, Gustavo Dudamel, María DueñasKlaus Mäkelä, Alice Sara OttGrigory Sokolov, John Eliot Gardiner, Serena SáenzIréne Theorin, entre d’altres. Hi haurà orquestres d’alt nivell com la Filharmònica de Viena i la Royal Concertgebouw d’Amsterdam, a més de l’Orquestra Simfònica de la Ràdio Sueca, juntament amb l’Orfeó Català i el Cor de Cambra del Palau, i el retorn de formacions corals com la Collegium Vocale Gent i la Balthasar Neumann Chor. El mil·lenari de Montserrat també estarà present a la programació del Palau de la Música amb sis concerts, tres d’ells amb l’Escolania de Montserrat. Alguns d’ells es faran en paral·lel a Montserrat.

“Estic molt orgullós del que avui presentem aquí, també de la programació que es farà a tot Barcelona. La ciutat està en un primer nivell artístic. Hem de treure pit de l’ecosistema musical de Barcelona”, ha sostingut el president del Palau de la Música, Joaquim Uriach. Amb l’increment de concerts i alguns d’ells sent més cars, el pressupost artístic se situarà en els 4,1 milions d’euros el pròxim curs. Estarà per sobre dels 3,5 milions d’euros de la temporada anterior, en la qual es van vendre 145.000 entrades i es va aconseguir una ocupació del 80%.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Ecosistema emprenedor

De larves a medicaments antibacterians, la revolució tecnològica de Dapibus

L’empresa biotecnològica prepara una ronda de fins a 40 milions d’euros per construir una planta…

15 de desembre de 2025
  • Escena

“Germans de Sang’ és una obra de bones persones”

Daniel Anglès és actor, cantant director teatral i artístic, l’ànima que hi ha darrera de…

15 de desembre de 2025
  • El Bar del Post

Helena Fàbregas Rebato: La càlida abraçada de la memòria

“Escriure fa que et replantegis qui ets una vegada i una altra, i al final…

13 de desembre de 2025
  • La Punyalada

Compassió pels senglars

L’esclat de la pesta porcina és a punt de provocar un autèntic genocidi de senglars.

13 de desembre de 2025
  • Creativitat

De l’artesania a la innovació, les festes de Nadal es reinventen a les llars barcelonines

La decoració nadalenca d’aquest any combina, a cada racó de la casa, passat i futur,…

13 de desembre de 2025
  • Professionals

“El piano és el meu millor amic, però m’encanta complementar-lo amb instruments electrònics”

El compositor i pianista luxemburguès, que des de 2003 manté una estreta relació artística amb…

13 de desembre de 2025