Passeig de Gràcia es consolida com el carrer comercial més car d’Espanya

L'artèria té també un dels nivells de disponibilitat més baixos a nivell estatal, amb només un 3% dels locals lliures

Les marques de luxe en què diàriament s’endinsen centenars de turistes tornen a situar el Passeig de Gràcia com el carrer comercial més car d’Espanya, categoria que va aconseguir el 2023 en superar la madrilenya Serrano. Les botigues de moda, joies, complements, perfumeria i tantes més situen la renda de l’avinguda barcelonina en 261 euros per metre quadrat.

Prop de Passeig de Gràcia, Portal de l’Àngel es manté com un dels principals carrers comercials a nivell estatal, i com el quart en renda. Per darrere de Passeig de Gràcia se situa Serrano, amb 257 euros per metre quadrat, i la Gran Via també de Madrid, amb 255, a les quals Portal de l’Àngel segueix de prop amb una renda de 253 euros per metre quadrat.

A més, Passeig de Gràcia és una dels carrers comercials del segment high street amb menys espai disponible: només un 3% dels seus locals estan lliures, mentre que la disponibilitat al carrer Serrano se situa en el 4%; a la Gran Via, en el 6%, i al Portal de l’Àngel, en el 7%.

Amb Passeig de Gràcia i Portal de l’Àngel al capdavant, les principals artèries comercials de Barcelona van més enllà, i sumen un total de 540 locals comercials, amb més de 273.700 metres quadrats per a retail. Del global, només estan lliures 12 establiments, amb 7.600 metres quadrats.

D’aquesta manera, només un 2% dels locals de les principals zones de Barcelona estan disponibles, com es desprèn d’una anàlisi de JLL que ha radiografiat el retail espanyol i que ha identificant més de 2.000 locals comercials a Madrid i Barcelona. D’aquests, gairebé 1.200 se situen en els grans carrers comercials i pertanyen a prop de 800 propietaris, que els tenen arrendats a uns 700 inquilins.

L’anàlisi també ha posat de manifest que existeixen diferències entre els actius de Barcelona i els de Madrid, sobretot quant a la grandària. Mentre que a Madrid un 4% té més de 2.500 metres, a Barcelona només arriben a aquesta superfície un 1% dels locals. No obstant això, a la capital catalana existeixen més establiments de mida mitjana: el 30% tenen entre 500 i 2.500 metres quadrats, xifra que se situa en el 19% en el cas de Madrid.

Aquestes principals artèries continuen creixent, després d’un 2024 durant el qual la quantitat d’obertures en els principals carrers comercials espanyoles va créixer un 9%, amb 80 nous establiments. Segons JLL, aquest creixement es va veure impulsat pel turisme internacional, per l’increment de la confiança del consumidor i el paper clau de la botiga física en l’estratègia dels operadors.

El baix nivell de disponibilitat al high street i l’escalada de les rendes “són indicadors clars de la reactivació del mercat i de l’atractiu dels principals eixos comercials espanyols per als operadors”, com defensa la directora de Leasing Advisory de JLL España, Adriana Gorri. En aquest context, la companyia de serveis immobiliaris preveu que les vendes minoristes continuïn creixent al llarg de 2025, la qual cosa mantindrà a l’alça l’impuls de les rendes en les principals artèries barcelonines.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Creativitat

El poderós art emergent envaeix les galeries de Barcelona amb ArtNou

Una seixantena de joves artistes, menors de 35 anys, exposen les seves creacions a més…

20 d'agost de 2025
  • Barcelona Futur

Ciutat Vella encara la seva segona gran transformació per tornar a ser el centre de Barcelona

El Pacte per Ciutat Vella defineix el full de ruta per a la dècada vinent…

20 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

Més de 100 espècies marines s’instal·len en els esculls artificials del Port Olímpic

Les 50 estructures fondejades durant la reforma del port s'han convertit en un refugi i…

20 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

Un temple com una veritat

Visita actualitzada de les obres de la Sagrada Família, analizant-ne els detalls i els calendaris,…

18 d'agost de 2025
  • Baco Boca

Bonavista, la terrassa que revoluciona el Moxy Barcelona

Elevant-se sobre la ciutat, Bonavista -la nova terrassa de l'Hotel Moxy Barcelona- irradia energia amb…

18 d'agost de 2025
  • Ecosistema emprenedor

The Blue Box, el dispositiu per detectar càncer de mama amb una prova d’orina

L'empresa es prepara per començar els assajos clínics a Europa, amb l'objectiu de obtenir el…

18 d'agost de 2025