Patates Torres duplica vendes en tres anys gràcies a la innovació i exportació

L’empresa familiar preveu superar els 10 milions de facturació aquest any, amb un 85% del negoci provinent de l’exterior

En els últims deu anys, l’estratègia empresarial de Patates Torres ha fet un gir cap a la marca pròpia i el llançament de noves gammes de producte adreçades principalment a la distribució gurmet i el canal Horeca.

En aquesta línia, el fabricant de xips i snacks ha prioritzat la innovació cap a nous sabors i varietats i ha potenciat els mercats exteriors, de manera que en els últims tres anys haurà duplicat el negoci fins a superar els 10 milions d’euros aquest any, segons les previsions de l’empresa familiar.

Un 85% de les vendes prové dels mercats exteriors, on la marca té presència a un total de 50 països, majoritàriament amb la comercialització en establiments de productes selectes nacionals i internacionals.

La fàbrica que l’empresa té a Montmeló, de 5.000 metres quadrats, encara disposa de capacitat per ampliar la producció, confirmen fonts de la companyia. A les instal·lacions hi treballa una cinquantena de persones. La marca es va implantar a aquesta població del Vallès l’any 2016 i es va tancar la planta que tenien a Dosrius, fruit ja del projecte empresarial de Susana i Jordi García, que havien adquirit cinc anys abans l’empresa fundada per la família Torres, el 1969, a Premià de Mar.

En aquesta nova etapa, s’han posat a la venda nous sabors “especials i únics al mercat”, segons l’empresa, amb la idea de convertir les xips i els snacks en una experiència gastronòmica i de seguir les tendències de la innovació culinària. Així, des del 2019, comercialitzen una línia Veggie, amb uns xips vegetals de remolatxa, moniato i xirivia.

La innovació en producte li va valdre a la marca el premi Innoval Alimentaria 2022 pels aperitius de formatge deshidratat Just This que s’elaboren a Montmeló amb una nova tecnologia que permet fabricar un producte baix en hidrats de carboni, sense sucre, sense gluten i sense ingredients modificats genèticament (OMG).

La firma continua impulsant la seva línia de patates Selecta, que compta amb les varietats 100% oli d’oliva verge, tòfona negra, herbes mediterrànies, sal mediterrània, caviar i pernil de gla o vi escumós, entre d’altres.

Patates Torres té la planta de producció a Montmeló, des del 2016.
Compartir
Publicado por
Maria Teresa Coca

Artículos recientes

  • Ecosistema emprenedor

TOUS es renova a Passeig de Gràcia per a convertir Barcelona en el seu gran aparador internacional

La marca catalana ha renovat la seva ‘flagship’, sota el nom de CASA TOUS, en…

21 d'octubre de 2025
  • Baco Boca

On fer unes tapes a Barcelona aquest octubre: sis hotels que no et pots perdre

Barcelona ofereix cada cop més propostes gastronòmiques dins dels seus hotels. Aquest octubre, et proposem…

21 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

Clavé, artista total

Commemorant els vint anys de la seva mort, el Palau Martorell acull 'Antoni Clavé amb…

21 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

“Fins que no em poso el barret, no soc jo”

Gema Galdón és una de les ànimes creatives més inquietes i sorprenents de la ciutat,…

21 d'octubre de 2025
  • Gaudeix de Barcelona

“Hi ha un 48h Open House per a cadascú”: dins del festival que obre portes

La directora del festival repassa els preparatius i novetats de la cita des de l'oficina…

20 d'octubre de 2025
  • Gastronomia

De l’olivera a l’ampolla: l’experiència oleoturística a les comarques de Barcelona

Projectes pioners com el de Can Viver, al Vallès Oriental, recuperen la varietat vera i…

19 d'octubre de 2025