Patates Torres duplica vendes en tres anys gràcies a la innovació i exportació

L’empresa familiar preveu superar els 10 milions de facturació aquest any, amb un 85% del negoci provinent de l’exterior

En els últims deu anys, l’estratègia empresarial de Patates Torres ha fet un gir cap a la marca pròpia i el llançament de noves gammes de producte adreçades principalment a la distribució gurmet i el canal Horeca.

En aquesta línia, el fabricant de xips i snacks ha prioritzat la innovació cap a nous sabors i varietats i ha potenciat els mercats exteriors, de manera que en els últims tres anys haurà duplicat el negoci fins a superar els 10 milions d’euros aquest any, segons les previsions de l’empresa familiar.

Un 85% de les vendes prové dels mercats exteriors, on la marca té presència a un total de 50 països, majoritàriament amb la comercialització en establiments de productes selectes nacionals i internacionals.

La fàbrica que l’empresa té a Montmeló, de 5.000 metres quadrats, encara disposa de capacitat per ampliar la producció, confirmen fonts de la companyia. A les instal·lacions hi treballa una cinquantena de persones. La marca es va implantar a aquesta població del Vallès l’any 2016 i es va tancar la planta que tenien a Dosrius, fruit ja del projecte empresarial de Susana i Jordi García, que havien adquirit cinc anys abans l’empresa fundada per la família Torres, el 1969, a Premià de Mar.

En aquesta nova etapa, s’han posat a la venda nous sabors “especials i únics al mercat”, segons l’empresa, amb la idea de convertir les xips i els snacks en una experiència gastronòmica i de seguir les tendències de la innovació culinària. Així, des del 2019, comercialitzen una línia Veggie, amb uns xips vegetals de remolatxa, moniato i xirivia.

La innovació en producte li va valdre a la marca el premi Innoval Alimentaria 2022 pels aperitius de formatge deshidratat Just This que s’elaboren a Montmeló amb una nova tecnologia que permet fabricar un producte baix en hidrats de carboni, sense sucre, sense gluten i sense ingredients modificats genèticament (OMG).

La firma continua impulsant la seva línia de patates Selecta, que compta amb les varietats 100% oli d’oliva verge, tòfona negra, herbes mediterrànies, sal mediterrània, caviar i pernil de gla o vi escumós, entre d’altres.

Patates Torres té la planta de producció a Montmeló, des del 2016.
Compartir
Publicado por
Maria Teresa Coca

Artículos recientes

  • Creativitat

El poderós art emergent envaeix les galeries de Barcelona amb ArtNou

Una seixantena de joves artistes, menors de 35 anys, exposen les seves creacions a més…

20 d'agost de 2025
  • Barcelona Futur

Ciutat Vella encara la seva segona gran transformació per tornar a ser el centre de Barcelona

El Pacte per Ciutat Vella defineix el full de ruta per a la dècada vinent…

20 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

Més de 100 espècies marines s’instal·len en els esculls artificials del Port Olímpic

Les 50 estructures fondejades durant la reforma del port s'han convertit en un refugi i…

20 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

Un temple com una veritat

Visita actualitzada de les obres de la Sagrada Família, analizant-ne els detalls i els calendaris,…

18 d'agost de 2025
  • Baco Boca

Bonavista, la terrassa que revoluciona el Moxy Barcelona

Elevant-se sobre la ciutat, Bonavista -la nova terrassa de l'Hotel Moxy Barcelona- irradia energia amb…

18 d'agost de 2025
  • Ecosistema emprenedor

The Blue Box, el dispositiu per detectar càncer de mama amb una prova d’orina

L'empresa es prepara per començar els assajos clínics a Europa, amb l'objectiu de obtenir el…

18 d'agost de 2025