Good News Barcelona

Pepsico instal·larà a Barcelona un ‘hub’ digital d’abast internacional

La multinacional nord-americana d'aperitius i refrescos podria destinar uns 70 milions d'euros al projecte, amb un potencial de creació de 400 llocs de treball en un termini de tres anys. En les últimes setmanes han anunciat l'obertura de centres de referència global a la capital catalana multinacionals com Microsoft, Essity, The Knot Worldwide, Veriff i Alliance Healthcare.

PepsiCo vol instal·lar a l’àrea de Barcelona un centre digital mundial, amb una inversió de 70 milions d’euros i la creació d’uns 400 llocs de treball, en un termini de tres anys.

La multinacional presidida i liderada per l’executiu barceloní Ramón Laguarta, que té la seu de la divisió espanyola al World Trade Center  (WTC) Almeda Park de Cornellà de Llobregat, preveu instal·lar un gran laboratori de tècnics altament qualificats encarregats de la coordinació de la transició digital del grup a tot el món, segons han avançat La Vanguardia i ARA. Fonts de l’empresa no han volgut confirmar ni donar detalls sobre la informació.

El projecte del grup estatunidenc de refrescos (amb les marques Pepsi, Kas i Mountain Dew), snacks (Fregits, Lays o Doritos) o de productes com el gaspatxo Alvalle podria incorporar més professionals qualificats a mitjà termini, segons les informacions publicades.

L’elecció de Barcelona per part de les grans empreses per ubicar centres tecnològics d’àmbit mundial és un fenomen cada vegada més freqüent que permet consolidar i accelerar tant l’ecosistema digital de la ciutat com l’atracció de talent global. Només en les últimes setmanes, han anunciat la seva intenció d’obrir hubs digitals multinacionals com Microsoft, Essity, Festo, The Knot Worldwide, Alliance Healthcare i Veriff.

Per millorar el seu procés de digitalització, la marca va tancar un acord de col·laboració amb Tech Barcelona a finals de l’any passat per incorporar-se a l’ecosistema emprenedor  de la ciutat, amb l’objectiu de millorar la gestió i agilitat de la multinacional i generar experiències de compra úniques per al consumidor. PepsiCo defensa que en el sector de les begudes i els snacks el futur passa per treure rendiment de la gestió i l’ús intensiu de dades, la integració de la intel·ligència artificial i la impressió 3D, a més d’innovar en el sector retail per aplicar noves tecnologies disruptives, com van assegurar els seus responsables en formalitzar aquest acord.

El president i conseller delegat de PepsiCo, Ramón Laguarta, que va assumir les regnes de la marca el 2018, està liderant la nova estratègia de creixement i de valor de l’empresa a llarg termini, potenciant una producció més flexible, un emmagatzematge més complex i automatitzat, i guanyant en capil·laritat i proximitat al client de manera que els establiments que tenen els productes PepsiCo rebin comandes més adaptades a les seves necessitats.

PepsiCo Espanya té les oficines al WTC Almeda Park, a Cornellà.

La multinacional té importants projectes a Espanya en el camp de la sostenibilitat, en concret vol dur a terme actuacions en matèria d’agricultura regenerativa a les més de 76.000 hectàrees de les quals s’abasteix de matèria primera (de patates i tomàquets, per exemple), i reduir les emissions de CO₂ i el consum d’aigua, segons ha manifestat el director general de PepsiCo en el Sud-oest d’Europa, Narcís Roura, aquest dimecres en una sessió de Matins Esade.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Trencadís

El cinema a la fresca de la Sala Montjuïc es trasllada a les Tres Xemeneies

Del 27 de juny al 6 d'agost es podran gaudir d'una selecció de 18 pel·lícules…

30 d'abril de 2025
  • Creativitat

La Escocesa, residència d’art entre vidres trencats i edificis fabrils intel·ligents

L'antic recinte industrial del Poblenou veu créixer el seu centre artístic i es prepara per…

30 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

La japonesa NYK construirà la nova terminal de cotxes del port per 75 milions

La infraestructura ha adjudicat la terminal a la naviliera per 27 anys

30 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

Automobile Barcelona apunta a 350.000 visitants mentre accelera cap a l’electrificació

El saló internacional organitzat per Fira de Barcelona reunirà 29 marques automobilístiques del 9 al…

29 d'abril de 2025
  • Creativitat

L’art digital despunta a Barcelona amb l’OFFF Festival

L'esdeveniment comptarà per primer any amb un programa d'activitats gratuïtes a la zona de Glòries,…

29 d'abril de 2025
  • Barcelona Global Young Talent

“L’educació de qualitat i les habilitats digitals són clau per als joves”

Entrevistem Eric Antràs Agut, participant del programa de lideratge i ciutat de Barcelona Global i…

29 d'abril de 2025