Good News Barcelona

PJ.Lobster assoleix tres milions en vendes propulsada pel seu servei de subscripció

La marca d'ulleres i visió ha vist incrementada la seva facturació en un 60% respecte a l'exercici anterior i ha superat el 'break even', amb un ebitda positiu des del segon trimestre

La marca de visió barcelonina PJ.Lobster continua creixent. La firma, nascuda de la mà d’Óscar Valledor el 2018, preveu tancar 2024 amb una facturació de 3 milions d’euros, la qual cosa suposa un 60% més que l’any anterior. A més d’aquest increment en les vendes, l’empresa ha aconseguit també enguany un ebitda positiu, amb el qual ha passat a ser rendible des del segon trimestre de l’any.

L’empresa, que dissenya i fabrica les ulleres sense intermediaris per agilitzar i abaratir processos, ha incorporat aquest any un servei diferencial que ha contribuït a disparar les seves vendes: un model de subscripció, que ofereix tres parells d’ulleres o lents de contacte als seus clients per una quota fixa mensual a partir de 16 euros. El sistema permet canviar les ulleres per altres models a partir d’un termini concret, i renovar els vidres si canvia la graduació de forma gratuïta.

“Aquest model s’ha convertit en el principal motor de creixement de la companyia, i ens està permetent establir relacions més potents amb els nostres clients”, destaca Valledor. De fet, un de cada quatre nous clients de la firma escull aquest servei, que l’empresa va posar en marxa al juny amb SeQura com a partner tecnològic.

Aquest servei “va néixer des d’un treball de reflexió”, i des de la constatació que les persones canvien d’ulleres menys sovint del que desitjarien, ja sigui per canvis en la graduació com per estètica i practicitat. “La idea és flexibilitzar els productes de visió”, en un model inspirat en pràctiques que ja realitzen altres indústries, com la del motor i l’electrònica.

Aquest model de subscripció, pioner en el sud d’Europa, ha esdevingut “l’aposta per als pròxims anys” de la marca barcelonina. Així, 2025 serà un any per a “la consolidació” del sistema, del seu catàleg de productes, de la seva atenció digital i dels vuit establiments dels quals disposa la marca: quatre a Barcelona —que concentren el 60% de la facturació—, dues a Madrid, i una a València i a Saragossa.

Botiga de Project Lobster a Barcelona.

L’empresa, que no posa ara el focus en noves obertures però no tanca portes a oportunitats que puguin sorgir, mira cap al mercat internacional, però ho fa, de moment, de reüll: “Ara per ara seguirem concentrats a Espanya, però la idea és que en un futur ens puguem anar obrint internacionalment”.

“No sabem quan, però sortirem fora”, avança Valledor, que va impulsar l’empresa després d’una mala experiència en comprar-se unes ulleres poc després d’acabar els seus estudis en Administració i Direcció d’Empreses (ADE) a la Universitat Pompeu Fabra (UPF). L’empresa se centra ara a consolidar la seva rendibilitat perquè “augmenti mes a mes”, i a continuar “creixent a doble dígit” amb les seves propostes de visió.

Compartir
Publicado por
Anna Badia López

Artículos recientes

  • Gaudeix de Barcelona

Big Mamma amplia el seu imperi gastronòmic a Barcelona amb un nou homenatge a la dolce vita

Amb més de 30 restaurants a Europa i després de la seva exitosa arribada a…

3 de novembre de 2025
  • Good News Barcelona

“Soc optimista amb la tecnologia: anirem cap a una ciutat més còmoda”

El director de l'Smart City Expo World Congress, Ugo Valenti, aborda les novetats d'una edició…

3 de novembre de 2025
  • Opinió

Barcelona i blockchain, una aposta pel futur de la tecnologia

Barcelona s'ha convertit en la seu, un any més, de la European Blockchain Convention, la…

3 de novembre de 2025
  • Good News Barcelona

Pimec reivindica el paper de les empreses com a motor de progrés en el II Congrés de Joves Empresaris

L’esdeveniment, que tindrà lloc el 5 de novembre, comptarà amb la participació destacada del cofundador…

1 de novembre de 2025
  • El Bar del Post

Carola Ortiz: Tots els mons que són en aquest món

“A través de la música és com estableixo un vincle amb tots aquests mons que…

1 de novembre de 2025
  • Barcelona Futur

El Port s’erigeix com a motor d’innovació a Smart Ports: Piers of the Future

L'esdeveniment escalfa motors com a laboratori global dels ports intel·ligents, dins de l'Smart City Expo…

31 d'octubre de 2025