Good News Barcelona

PJ.Lobster assoleix tres milions en vendes propulsada pel seu servei de subscripció

La marca d'ulleres i visió ha vist incrementada la seva facturació en un 60% respecte a l'exercici anterior i ha superat el 'break even', amb un ebitda positiu des del segon trimestre

La marca de visió barcelonina PJ.Lobster continua creixent. La firma, nascuda de la mà d’Óscar Valledor el 2018, preveu tancar 2024 amb una facturació de 3 milions d’euros, la qual cosa suposa un 60% més que l’any anterior. A més d’aquest increment en les vendes, l’empresa ha aconseguit també enguany un ebitda positiu, amb el qual ha passat a ser rendible des del segon trimestre de l’any.

L’empresa, que dissenya i fabrica les ulleres sense intermediaris per agilitzar i abaratir processos, ha incorporat aquest any un servei diferencial que ha contribuït a disparar les seves vendes: un model de subscripció, que ofereix tres parells d’ulleres o lents de contacte als seus clients per una quota fixa mensual a partir de 16 euros. El sistema permet canviar les ulleres per altres models a partir d’un termini concret, i renovar els vidres si canvia la graduació de forma gratuïta.

“Aquest model s’ha convertit en el principal motor de creixement de la companyia, i ens està permetent establir relacions més potents amb els nostres clients”, destaca Valledor. De fet, un de cada quatre nous clients de la firma escull aquest servei, que l’empresa va posar en marxa al juny amb SeQura com a partner tecnològic.

Aquest servei “va néixer des d’un treball de reflexió”, i des de la constatació que les persones canvien d’ulleres menys sovint del que desitjarien, ja sigui per canvis en la graduació com per estètica i practicitat. “La idea és flexibilitzar els productes de visió”, en un model inspirat en pràctiques que ja realitzen altres indústries, com la del motor i l’electrònica.

Aquest model de subscripció, pioner en el sud d’Europa, ha esdevingut “l’aposta per als pròxims anys” de la marca barcelonina. Així, 2025 serà un any per a “la consolidació” del sistema, del seu catàleg de productes, de la seva atenció digital i dels vuit establiments dels quals disposa la marca: quatre a Barcelona —que concentren el 60% de la facturació—, dues a Madrid, i una a València i a Saragossa.

Botiga de Project Lobster a Barcelona.

L’empresa, que no posa ara el focus en noves obertures però no tanca portes a oportunitats que puguin sorgir, mira cap al mercat internacional, però ho fa, de moment, de reüll: “Ara per ara seguirem concentrats a Espanya, però la idea és que en un futur ens puguem anar obrint internacionalment”.

“No sabem quan, però sortirem fora”, avança Valledor, que va impulsar l’empresa després d’una mala experiència en comprar-se unes ulleres poc després d’acabar els seus estudis en Administració i Direcció d’Empreses (ADE) a la Universitat Pompeu Fabra (UPF). L’empresa se centra ara a consolidar la seva rendibilitat perquè “augmenti mes a mes”, i a continuar “creixent a doble dígit” amb les seves propostes de visió.

Compartir
Publicado por
Anna Badia López

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Automobile Barcelona apunta a 350.000 visitants mentre accelera cap a l’electrificació

El saló internacional organitzat per Fira de Barcelona reunirà 29 marques automobilístiques del 9 al…

29 d'abril de 2025
  • Creativitat

L’art digital despunta a Barcelona amb l’OFFF Festival

L'esdeveniment comptarà per primer any amb un programa d'activitats gratuïtes a la zona de Glòries,…

29 d'abril de 2025
  • Barcelona Global Young Talent

“L’educació de qualitat i les habilitats digitals són clau per als joves”

Entrevistem Eric Antràs Agut, participant del programa de lideratge i ciutat de Barcelona Global i…

29 d'abril de 2025
  • Hashtag Barcelona

La foto de Collboni

El dia de Sant Jordi, l’alcalde Jaume Collboni va publicar una fotografia, al seu compte…

29 d'abril de 2025
  • Ecosistema emprenedor

DeepUll aixeca 50 milions per accelerar el diagnòstic de la sèpsia

L'empresa de tecnologia mèdica destinarà els recursos a la validació clínica de la seva solució

29 d'abril de 2025
  • Professionals

El patronat de la Fundació La Caixa relleva Ángel Simón com a conseller delegat de CriteriaCaixa

El president de Naturgy, Francisco Reynés, és designat nou membre del consell i serà nomenat…

29 d'abril de 2025