Port Aventura inverteix 25 milions en una muntanya russa a les fosques

El parc de la Costa Daurada preveu superar els 5,3 milions de visitants aquesta temporada gràcies a la nova atracció i a l'aliança amb Sony Pictures Entertainment

PortAventura ha estrenat aquest divendres Uncharted, la primera atracció amb llançaments (acceleracions) laterals del món. Es tracta d’una muntanya russa immersiva i a les fosques de 700 metres de recorregut i més de dotze metres d’alçària. L’interior de la cova, on passa l’acció, està ambientada en la pel·lícula del videojoc que porta el mateix nom i que està protagonitzada per Tom Holland i Mark Wahlberg. La nova atracció del parc tarragoní, desenvolupada en col·laboració amb Sony Entertainment, ha suposat una inversió de 25 milions d’euros.

El director general de PortAventura, David García, ha destacat que “el concepte és totalment nou”, en què l’usuari s’endinsarà en la història durant una hora. García ha destacat que Uncharted era l’atracció “coberta” que li mancava al parc i no descarta noves construccions similars en un futur si la rebuda del públic és bona.

“Aquesta atracció és el resultat d’un acord fonamental amb un gegant de la indústria de l’entreteniment, Sony Pictures Entertainment. L’aliança ens permet continuar ampliant la nostra presència a nivell global, mitjançant un producte veritablement avantguardista a escala internacional. Amb aquesta nova atracció, els nostres clients podran anticipar que viuran una experiència innovadora i inigualable que millora la diversitat i la qualitat de les atraccions que oferim. Tot plegat, reforça la nostra posició com una de les primeres destinacions turístiques tant d’Europa com de la resta del món”, ha assenyalat l’executiu.

Aquesta muntanya russa immersiva serà clau pel compliment dels objectius que s’ha fixat aquesta temporada el parc de la Costa Daurada: superar els 5,3 milions de visitants, uns 200.000 més que l’exercici de 2022, any que es va tancar amb 5,1 milions de persones i un rècord d’ingressos. El complex d’oci preveu que aquesta sigui la temporada més llarga de la seva història, amb quasi 300 dies d’activitat i, en moments punta, donant feina a unes 3.800 persones.

Port Aventura és propietat al 50% dels fons d’inversió internacionals Investindustrial i KKR i enguany preveu inaugurar una planta fotovoltaica que permetrà cobrir un terç de les seves necessitats energètiques. En total, s’instal·laran 11.102 panells solars en una superfície de 6,4 hectàrees i una potència de 6 MWp.

Prop de 200 empresaris, periodistes i influencers han estat els primers en pujar a la nova atracció immersiva de PortAventura. Entre ells, el tiktoker Toni Villaró qui ha valorat molt positivament l’experiència i ha assegurat “que ha superat les seves expectatives”, sobretot, pel que fa a la tematització. L’opinió també ha estat compartida per altres usuaris com el londinenc Ben Mills, qui considera que “no hi ha cap atracció similar a prop”, informa ACN.

Els primers visitants que han pogut gaudir de l’atracció.

La muntanya russa, una dark ride rollercoaster, segons l’argot del sector, es troba dins un edifici de 4.800 metres quadrats de superfície i una alçada de setze metres, visible des de diferents punts de la zona del Far West. De fet, el director de PortAventura ha destacat que Uncharted esdevindrà el nou skyline del parc d’atraccions.

El recorregut de 673 metres de l’atracció es realitza completament a les fosques i sotmet els visitants a multitud d’efectes especials i audiovisuals i experiències immersives en 29 moments clau, tots basats en la pel·lícula Uncharted, estrenada als cinemes el 2022. L’atracció, que arriba als 12 metres d’alçada, “s’ha basat en tecnologia punta que fa possibles elements com una plataforma giratòria de 360 graus d’última generació, una caiguda lliure emocionant invertida de 15 metres d’alçada amb una inclinació pronunciada de 70 graus, un llançament invertit i una caiguda lateral, inèdita a nivell mundial en aquest tipus d’atraccions”, explica el parc.

La companyia espera que el nou equipament els ajudi a posicionar-se com una destinació única al món, superar el rècord de visites aquest 2023 i arribar a un major nombre de mercats internacionals, gràcies també a l’acord amb Sony Pictures Entertainment.

 

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

“La veritable riquesa no és posseir més, sinó tenir temps”

Una travessa de dotze anys en veler convertida en un homenatge a la lentitud, al…

27 d'octubre de 2025
  • El Bar del Post

Álex Chico: Escriure per salvar-se d’un món que mata

“Des d'un punt de vista literari tracto de no analitzar-me massa. Només et diria que…

25 d'octubre de 2025
  • Opinió

Currentzis: geni o narcís?

Dimecres passat al Palau, Teodor Currentzis va arrasar amb un concert que generà opinions radicalment…

25 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

La passarel·la com a preludi: París i els codis d’un nou món

Escriure sempre ha estat la meva eina més valuosa per mantenir-me alineada amb el meu…

25 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

La cursa de Barcelona per liderar la innovació europea

Catalunya, amb la seva capital al capdavant, es posiciona com a pol innovador del sud…

25 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

The New Barcelona Post, premi al Millor Disseny Editorial Digital de l’APPEC

L’Associació de Publicacions Periòdiques en Català reconeix el magazín digital per la seva "estètica moderna,…

24 d'octubre de 2025