El Port de Barcelona aixeca la mà per atreure grans centres logístics

El seu president, José Alberto Carbonell, aposta per replicar casos com els de Decathlon i Lidl per convertir-se en base de noves rutes marítimes

En un món on el context geopolític sembla cada vegada més incert, el Port de Barcelona posa els llums llargs per mantenir el lideratge. El seu president, José Alberto Carbonell, aspira a atreure grans centres logístics, conscient de l’efecte tractor que tenen en les rutes de moltes navilieres. “El que ens demanen el 70% dels nostres clients és connectivitat”, ha apuntat Carbonell en una conferència aquest divendres del Cercle d’Infraestructures, cita obligatòria per a tots els recentment nomenats presidents de la institució.

Quan multinacionals com Mango fan arribar els seus productes a través del port, les navilieres desvien les seves rutes marítimes i estableixen a Barcelona la seva primera base al Mediterrani. Això acaba beneficiant a aquelles petites i mitjanes empreses que també omplen contenidors, però tenen menys poder de mercat que la firma amb seu a Palau-solità i Plegamans, que distribueix a les seves botigues de tot el món des del magatzem que té a Lliçà d’Amunt.

En aquestes 17.000 empreses exportadores catalanes es fixa Carbonell per desenvolupar més centres logístics. No només impacta en el port l’operativa de Mango, amb les seves peces fabricades majoritàriament a la Xina, sinó també la d’altres marques com Decathlon i Lidl. Ambdues distribueixen els seus productes per a tot Europa des de la capital catalana. La primera, amb un magatzem de 92.000 metres quadrats a la ZAL, envia el seu material esportiu a la vintena de centres que té repartits pel continent, amb 130 milions d’articles expedits cada any.

Durant la conferència, Carbonell també ha posat el focus en un conflicte que fa dècades que arrosseguen, la difícil convivència entre port i aeroport. Amb vaixells cada vegada més alts i, per tant, grues de majors dimensions per poder descarregar els contenidors, els plans per continuar donant servei a les navilieres es veuen frenats per l’operativa dels avions, tenint en compte que requereixen una distància de seguretat per aterrar.

“Estem treballant per fer compatible port i aeroport”, ha remarcat, posant en valor que totes dues són infraestructures de primer nivell i han de conviure. Aquí entra en joc el futur Moll de Catalunya, que ja ha començat a fer els seus primers passos, amb l’encaix encara pendent de resoldre. A més, el port vol afrontar la necessitat d’un major calat a les seves instal·lacions, amb uns vaixells cada vegada també més profunds. La falta de profunditat ja els ha fet perdre algun client.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Ecosistema emprenedor

TOUS es renova a Passeig de Gràcia per a convertir Barcelona en el seu gran aparador internacional

La marca catalana ha renovat la seva ‘flagship’, sota el nom de CASA TOUS, en…

21 d'octubre de 2025
  • Baco Boca

On fer unes tapes a Barcelona aquest octubre: sis hotels que no et pots perdre

Barcelona ofereix cada cop més propostes gastronòmiques dins dels seus hotels. Aquest octubre, et proposem…

21 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

Clavé, artista total

Commemorant els vint anys de la seva mort, el Palau Martorell acull 'Antoni Clavé amb…

21 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

“Fins que no em poso el barret, no soc jo”

Gema Galdón és una de les ànimes creatives més inquietes i sorprenents de la ciutat,…

21 d'octubre de 2025
  • Gaudeix de Barcelona

“Hi ha un 48h Open House per a cadascú”: dins del festival que obre portes

La directora del festival repassa els preparatius i novetats de la cita des de l'oficina…

20 d'octubre de 2025
  • Gastronomia

De l’olivera a l’ampolla: l’experiència oleoturística a les comarques de Barcelona

Projectes pioners com el de Can Viver, al Vallès Oriental, recuperen la varietat vera i…

19 d'octubre de 2025