El Port de Barcelona aixeca la mà per atreure grans centres logístics

El seu president, José Alberto Carbonell, aposta per replicar casos com els de Decathlon i Lidl per convertir-se en base de noves rutes marítimes

En un món on el context geopolític sembla cada vegada més incert, el Port de Barcelona posa els llums llargs per mantenir el lideratge. El seu president, José Alberto Carbonell, aspira a atreure grans centres logístics, conscient de l’efecte tractor que tenen en les rutes de moltes navilieres. “El que ens demanen el 70% dels nostres clients és connectivitat”, ha apuntat Carbonell en una conferència aquest divendres del Cercle d’Infraestructures, cita obligatòria per a tots els recentment nomenats presidents de la institució.

Quan multinacionals com Mango fan arribar els seus productes a través del port, les navilieres desvien les seves rutes marítimes i estableixen a Barcelona la seva primera base al Mediterrani. Això acaba beneficiant a aquelles petites i mitjanes empreses que també omplen contenidors, però tenen menys poder de mercat que la firma amb seu a Palau-solità i Plegamans, que distribueix a les seves botigues de tot el món des del magatzem que té a Lliçà d’Amunt.

En aquestes 17.000 empreses exportadores catalanes es fixa Carbonell per desenvolupar més centres logístics. No només impacta en el port l’operativa de Mango, amb les seves peces fabricades majoritàriament a la Xina, sinó també la d’altres marques com Decathlon i Lidl. Ambdues distribueixen els seus productes per a tot Europa des de la capital catalana. La primera, amb un magatzem de 92.000 metres quadrats a la ZAL, envia el seu material esportiu a la vintena de centres que té repartits pel continent, amb 130 milions d’articles expedits cada any.

Durant la conferència, Carbonell també ha posat el focus en un conflicte que fa dècades que arrosseguen, la difícil convivència entre port i aeroport. Amb vaixells cada vegada més alts i, per tant, grues de majors dimensions per poder descarregar els contenidors, els plans per continuar donant servei a les navilieres es veuen frenats per l’operativa dels avions, tenint en compte que requereixen una distància de seguretat per aterrar.

“Estem treballant per fer compatible port i aeroport”, ha remarcat, posant en valor que totes dues són infraestructures de primer nivell i han de conviure. Aquí entra en joc el futur Moll de Catalunya, que ja ha començat a fer els seus primers passos, amb l’encaix encara pendent de resoldre. A més, el port vol afrontar la necessitat d’un major calat a les seves instal·lacions, amb uns vaixells cada vegada també més profunds. La falta de profunditat ja els ha fet perdre algun client.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Els certàmens amb més visitants de Fira de Barcelona entre 1999 i 2024

Consolidada com a actor essencial per a l'economia de Catalunya, la Fira de Barcelona reuneix…

14 de juny de 2025
  • El Bar del Post

Alexandre Escrivà: La crida de les lletres

“Des de la pandèmia escric gairebé cada dia de la meva vida”. L'escriptor i músic…

14 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

L’impacte del Mobile 2025 supera els 560 milions i 13.000 llocs de treball

La GSMA calcula que l'impacte del congrés des de la seva arribada a Catalunya ha…

14 de juny de 2025
  • Opinió

El Pare Coratge i els seus fills (se’n van de rave)

Malgrat els seus excessos i incongruències, 'Sirât' ha retornat el cinema al terreny frondós de…

13 de juny de 2025
  • Opinió

22@: el pulmó de la Barcelona tecnològica

Què fa de Barcelona una de les ciutats més apreciades a tot el món? L'arquitectura,…

13 de juny de 2025
  • Professionals

La llibretera romana

Enmig de novetats i clàssics d’escriptores i escriptors del seu país, la Cecilia Ricciarelli ha…

13 de juny de 2025