Quatre dies per visualitzar la moda com a cultura

Difondre la moda com a cultura. Aquest és l’ambiciós propòsit amb què el Moritz Feed Dog va néixer l’any 2015 a Barcelona guiat per In-Edit Producciones. En la seva quarta edició, el primer festival de documentals de moda del nostre país es consolida i no només atreu fashionistes, sinó també un públic profà, enamorat del cinema o, fins i tot, compromès amb l’activisme social. Les taules rodones, debats i xerrades que s’organitzen al voltant de cada documental que es projecta del 22 al 25 de març a l’Aribau Club de Barcelona confirmen la visió de Charo Mora, directora del festival: “Avui  no es pot parlar de moda sense una mirada crítica”.

Entre els títols d’aquest any destaca el de la portada, dedicat a Vivienne Westwood. Westwood: Punk, Icon, Activist (2017), de la directora Lorna Tucker, parla de l’artista i dissenyadora britànica que mai ha deixat de banda el seu ADN punk i activista. La denúncia social ve juntament amb Machines (2016), òpera prima del director Rahul Jain amb la qual, gairebé sense diàleg, mostra la cruel realitat que suposa la indústria tèxtil des d’una fàbrica de l’Índia. Per la seva banda, Qu’est-ce que la haute couture ? (2016), de Loïc Prigent, tracta sobre el procés creatiu i de confecció de l’alta costura per tal que entenguem per què un vestit pot arribar a costar 60.000 euros. En perfils, hi tenen lloc des de House of Z (2017), de Sandy Chronopoulos, que reflexiona sobre l’auge i la caiguda d’un dels nens consentits de la moda, fins a la història del primer maquillador estrella, Kevyn Aucoin, a Kevyn Aucoin: Beauty and the Beast in Me (Lori Kaye, 2017).

Però un dels plats forts d’aquesta quarta edició serà, sens dubte, We Margiela, de Menna Laura Meijer. L’obra esquiva l’inconvenient (o al·licient) del fet que el protagonista segueix sense mostrar-se a les càmeres, i dona veu a la cofundadora de la firma, Jenny Meirens, i a part de l’equip que va crear l’atractiu de la no etiqueta.

Compartir
Publicado por
Patrycia Centeno

Artículos recientes

  • Lletres

La Barcelona literària renova el seu impuls amb una FIL que enforteix el seu relat

El protagonisme a la FIL exerceix de revulsiu d'un ecosistema literari sòlid i en constant…

30 de novembre de 2025
  • Lletres

‘L’Ombra del Vent’, l’empremta al carrer Santa Anna i la seva no-llibreria

Durant la Setmana de la Literatura, recorrem indrets d'algunes de les novel·les més destacades que…

30 de novembre de 2025
  • Lletres

Jordi Amat: “El malestar amb Barcelona ha de ser expiat perquè torni a ser nostra”

A l’illa de la discòrdia, fa un segle tres cases modernistes —la Casa Batlló, la…

30 de novembre de 2025
  • Opinió

Barcelona portarà flors a Guadalajara

No és habitual que una ciutat protagonitzi una gran fira internacional del llibre. Pot fer-ho…

30 de novembre de 2025
  • Opinió

L’autònom té un refredat

Hi ha un tipus de treballador que no coneix la malaltia; és l’homo autonomus, una…

29 de novembre de 2025
  • Escena

Pentesilea del poble

Al barri del Farró, un dels racons més discrets (un poble, de fet) i alhora…

29 de novembre de 2025