Roca ven el seu negoci de ceràmica plana al grup mexicà Lamosa

L'operació està valorada en 220 milions d'euros i inclou el traspàs d'una fàbrica a la Vall d'Uixó (Castelló) i dues plantes al Brasil

Roca Group ha crescut en les últimes dècades a cop d’adquisicions, però no és la primera vegada que el grup industrial català opta per desinvertir en alguna àrea de negoci. De fet, fins fa uns anys la companyia operava a través de quatre divisions: radiadors i calderes (el seu negoci original), aire condicionat, ceràmica plana, i porcellana sanitària per la cambra de bany. A partir d’ara, el grup focalitzarà tots els esforços en ser líder en l’espai del bany, ja que ha optat per vendre la seva divisió de paviments ceràmics al grup mexicà Lamosa. La retirada dels altres dos negocis es va produir el 2005, any en què va vendre la seva divisió de calefacció a Baxi i la seva àrea de climatització a la nord-americana York. El 2016 també va optar per desinvertir en l’empresa alemanya Duravit, on posseïa el 25% del capital.

Amb una facturació de 1.063 milions de dòlars en l’últim any, Grupo Lamosa és una companyia mexicana especialitzada en la fabricació i venda de revestiments ceràmics al continent americà i amb una trajectòria de més de 130 anys d’història en el sector dels materials per a la construcció. L’adquisició de la filial de Roca permetrà a Lamosa reforçar-se en Amèrica i expandir-se cap a Europa. Segons la companyia, amb aquesta adquisició Lamosa se situa “en el top 3 mundial de fabricants de ceràmica plana”.

Segons Roca, els actius traspassats a Lamosa s’han valorat en 260 milions de dòlars (220 milions d’euros) i inclouen la filial Ceràmiques Belcaire, amb planta a la Vall d’Uixó (Castelló), i dues fàbriques al Brasil, situades a Campo Largo i Sao Mateus do Sul. Els tres centres van sumar el 2020 una producció de 23,4 milions de metres quadrats, que es van comercialitzar fonamentalment als Estats Units, Brasil i Espanya.

El conseller delegat de Roca, Albert Magrans, justifica la venda per la voluntat del grup de “refermar el seu posicionament en el segment de l’espai del bany”, amb la producció de tota mena de peces de porcellana sanitària (com vàters, lavabos i banyeres), aixetes i mobiliari. Precisament, créixer en mobles per al bany és una de les grans apostes estratègiques de Roca, el que l’ha portat enguany a adquirir el 75% de Royo Group, una de les principals empreses del sector. Fa uns mesos també es va reforçar a Alemanya i en el segment dels components amb la compra de Sanit.

Amb seu a Barcelona i de capital 100% familiar, Roca va facturar 1.684 milions d’euros el 2020, un 9,5% menys per la pandèmia. L’ebitda del grup va arribar als 306 milions i el benefici net els 60 milions.

Compartir
Publicado por
Sergi Saborit

Artículos recientes

  • Ecosistema emprenedor

Accure Therapeutics rep 1,5 milions d’euros per a un fàrmac innovador per al Parkinson

A més del medicament per al tractament del Parkinson, pel qual han obtingut subvencions de…

16 de juny de 2025
  • Opinió

Neurodivergents a taula

Cada cop més restaurants i hotels de Barcelona comencen a mirar el món des d’altres…

16 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

Collboni repassarà els reptes de Barcelona en l’equador de mandat a Moments Estel·lars

L'alcalde farà balanç de la situació de la capital catalana i la seva visió per…

16 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

Els certàmens amb més visitants de Fira de Barcelona entre 1999 i 2024

Consolidada com a actor essencial per a l'economia de Catalunya, la Fira de Barcelona reuneix…

14 de juny de 2025
  • El Bar del Post

Alexandre Escrivà: La crida de les lletres

“Des de la pandèmia escric gairebé cada dia de la meva vida”. L'escriptor i músic…

14 de juny de 2025
  • Good News Barcelona

L’impacte del Mobile 2025 supera els 560 milions i 13.000 llocs de treball

La GSMA calcula que l'impacte del congrés des de la seva arribada a Catalunya ha…

14 de juny de 2025