Roca ven el seu negoci de ceràmica plana al grup mexicà Lamosa

L'operació està valorada en 220 milions d'euros i inclou el traspàs d'una fàbrica a la Vall d'Uixó (Castelló) i dues plantes al Brasil

Roca Group ha crescut en les últimes dècades a cop d’adquisicions, però no és la primera vegada que el grup industrial català opta per desinvertir en alguna àrea de negoci. De fet, fins fa uns anys la companyia operava a través de quatre divisions: radiadors i calderes (el seu negoci original), aire condicionat, ceràmica plana, i porcellana sanitària per la cambra de bany. A partir d’ara, el grup focalitzarà tots els esforços en ser líder en l’espai del bany, ja que ha optat per vendre la seva divisió de paviments ceràmics al grup mexicà Lamosa. La retirada dels altres dos negocis es va produir el 2005, any en què va vendre la seva divisió de calefacció a Baxi i la seva àrea de climatització a la nord-americana York. El 2016 també va optar per desinvertir en l’empresa alemanya Duravit, on posseïa el 25% del capital.

Amb una facturació de 1.063 milions de dòlars en l’últim any, Grupo Lamosa és una companyia mexicana especialitzada en la fabricació i venda de revestiments ceràmics al continent americà i amb una trajectòria de més de 130 anys d’història en el sector dels materials per a la construcció. L’adquisició de la filial de Roca permetrà a Lamosa reforçar-se en Amèrica i expandir-se cap a Europa. Segons la companyia, amb aquesta adquisició Lamosa se situa “en el top 3 mundial de fabricants de ceràmica plana”.

Segons Roca, els actius traspassats a Lamosa s’han valorat en 260 milions de dòlars (220 milions d’euros) i inclouen la filial Ceràmiques Belcaire, amb planta a la Vall d’Uixó (Castelló), i dues fàbriques al Brasil, situades a Campo Largo i Sao Mateus do Sul. Els tres centres van sumar el 2020 una producció de 23,4 milions de metres quadrats, que es van comercialitzar fonamentalment als Estats Units, Brasil i Espanya.

El conseller delegat de Roca, Albert Magrans, justifica la venda per la voluntat del grup de “refermar el seu posicionament en el segment de l’espai del bany”, amb la producció de tota mena de peces de porcellana sanitària (com vàters, lavabos i banyeres), aixetes i mobiliari. Precisament, créixer en mobles per al bany és una de les grans apostes estratègiques de Roca, el que l’ha portat enguany a adquirir el 75% de Royo Group, una de les principals empreses del sector. Fa uns mesos també es va reforçar a Alemanya i en el segment dels components amb la compra de Sanit.

Amb seu a Barcelona i de capital 100% familiar, Roca va facturar 1.684 milions d’euros el 2020, un 9,5% menys per la pandèmia. L’ebitda del grup va arribar als 306 milions i el benefici net els 60 milions.

Compartir
Publicado por
Sergi Saborit

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Automobile Barcelona apunta a 350.000 visitants mentre accelera cap a l’electrificació

El saló internacional organitzat per Fira de Barcelona reunirà 29 marques automobilístiques del 9 al…

29 d'abril de 2025
  • Creativitat

L’art digital despunta a Barcelona amb l’OFFF Festival

L'esdeveniment comptarà per primer any amb un programa d'activitats gratuïtes a la zona de Glòries,…

29 d'abril de 2025
  • Barcelona Global Young Talent

“L’educació de qualitat i les habilitats digitals són clau per als joves”

Entrevistem Eric Antràs Agut, participant del programa de lideratge i ciutat de Barcelona Global i…

29 d'abril de 2025
  • Hashtag Barcelona

La foto de Collboni

El dia de Sant Jordi, l’alcalde Jaume Collboni va publicar una fotografia, al seu compte…

29 d'abril de 2025
  • Ecosistema emprenedor

DeepUll aixeca 50 milions per accelerar el diagnòstic de la sèpsia

L'empresa de tecnologia mèdica destinarà els recursos a la validació clínica de la seva solució

29 d'abril de 2025
  • Professionals

El patronat de la Fundació La Caixa relleva Ángel Simón com a conseller delegat de CriteriaCaixa

El president de Naturgy, Francisco Reynés, és designat nou membre del consell i serà nomenat…

29 d'abril de 2025