Els fons H Capital i EIT Innoenergy han participat en l'operació, mitjançant la qual la ‘startup’ barcelonina preveu créixer a Espanya i Amèrica Llatina i explorar el mercat d’Estats Units
Els fundadors de Routal, Pablo Martínez, Xavier Ruiz i Iron González.
La startup d’optimització de rutes logístiques d’última milla Routal ha tancat una ronda d’inversió d’un milió d’euros. En l’operació, han participat el private equity portuguès H Capital i l’empresa d’iniciativa europea EIT Innoenergy, a través del qual ha invertit la naviliera francesa CMA CGM.
L’empresa, abans anomenada SmartMonkey, compta amb un sistema basat en IA per optimitzar la logística d’última milla, i destinarà aquesta injecció de capital al seu creixement en el mercat llatinoamericà i a continuar desenvolupant el seu producte, amb la finalitat d’oferir noves funcionalitats vinculades a millores de la integració de la IA.
La startup, creada el 2015, va facturar 400.000 euros el 2023 i està present en més d’una trentena de països a través de 1.000 clients. Entre ells, figuren empreses com Volkswagen, Mercedes Benz, Ametller Origen i l’operador logístic Alfil Logisitics. Amb oficines a Barcelona i Ciutat de Mèxic que sumen 20 treballadors, Routal aspira a millorar l’eficàcia global de la logística en un 30%, maximitzant així el potencial d’equips i augmentant l’eficàcia operativa i els marges de beneficis.
De cara a aquest any, Routal preveu aconseguir un milió d’euros de facturació, potenciant Espanya i Amèrica Llatina com a principals mercats i començant a explorar el mercat dels Estats Units, segons Xavier Ruiz, CEO i fundador de l’empresa al costat de Pablo Martínez i Iron González. Amb un objectiu: “Reduir la complexitat de l’última milla al mínim”.
La futura estació de La Sagrera inclourà una transformació urbana amb 15.000 habitatges nous
L’Ajuntament prohibeix als baristes de Gràcia la disposició de tiradors de cervesa a l’exterior dels…
Globus i Setmana Aèria de 1910: Passió pel vol a la ciutat
La plataforma opera en 200 hospitals i sociosanitaris, i es proposa arribar a 250 a…
A Barcelona, el Bitter KAS continua sent el rei dels aperitius, un clàssic que ha…
La cooperativa Fem Ciutat invertirà cinc milions d’euros en una promoció que s’inscriu en la…