Ryanair obre sis noves rutes a Catalunya i recupera el nombre de passatgers de 2019

Les noves connexions de l’aerolínia irlandesa de baix cost enllaçaran amb Frankfurt Hahn, La Palma, Lviv i Perugia des de l’Aeroport de Barcelona, mentre que connectarà amb Hèlsinki i Nuremberg des de Girona. Preveu un creixement del 4% en el nombre de passatgers, fins als 9,2 milions, una xifra pròxima al balanç de 2019.

Ryanair té bones perspectives per al mercat català. Preveu un creixement del 4% en el nombre de passatgers, fins als 9,2 milions, per al conjunt dels tres aeroports on opera: Barcelona, Girona i Reus. Aquesta xifra suposa tornar a nivells de 2019.

Part d’aquest increment serà conseqüència de l’ampliació de les rutes que opera a Catalunya. En concret, durant la temporada d’estiu, Ryanair obrirà sis noves rutes, quatre des de l’Aeroport Barcelona-El Prat Josep Tarradellas, i dues des de Girona. Les noves connexions enllaçaran des de Barcelona amb Frankfurt Hahn, La Palma, Lviv i Perugia; i des de Girona, amb Hèlsinki i Nuremberg.

Per aeroports, el creixement previst per aquest estiu té un pes més gran a Barcelona, la base de l’aerolínia a Catalunya, on operarà amb 14 avions, 71 rutes —20 destinacions més que el 2019— i espera transportar 7,8 milions de passatgers. Segons fonts de Ryanair, l’Aeroport del Prat genera 400 llocs de treball directes.

A Girona, l’aerolínia irlandesa comptarà amb un avió amb base a la ciutat, un total de 22 rutes, 30 treballadors directes i més d’un milió de passatgers. Mentre que a Reus (Baix Camp), la companyia oferirà onze rutes i arribarà a uns 400.000 passatgers.

El director de Màrqueting i Digital, Dara Brady, ha xifrat en 1.500 milions els actius que té Ryanair a Catalunya, amb un total de 15 avions basats en el territori.

A l’Aeroport de Barcelona operarà amb 14 avions i 71 rutes, amb 20 destinacions més que el 2019

Brady ha exposat els plans de creixement de la companyia, “que està recuperant les xifres precovid”, i ha insistit en el fet que, per no passar els costos de la Covid-19 dels aeroports als passatgers, el Govern espanyol hauria d’aplicar una rebaixa a les taxes aeroportuàries, una distribució igualitària de slots i que no hi hagi ajudes estatals per a cap aerolínia.

“Espanya ha de continuar sent competitiva”, ha dit, en tractar-se d’un mercat molt important per Ryanair, i ha recordat que estem en un moment molt complicat en el qual tots els països volen recuperar el turisme i estan posant incentius per atreure les aerolínies.

Ryanair preveu transportar 9,2 milions de viatgers, gràcies a les seves 130 rutes amb origen o destí a Catalunya aquest 2022.
Compartir
Publicado por
Maria Teresa Coca

Artículos recientes

  • Ecosistema emprenedor

Les vikingues de l’economia blava

Deu dones participen en el pioner programa Lagertha de formació de directives per a empreses…

18 de setembre de 2025
  • Creativitat

1.500 activitats per a reivindicar Barcelona com a capital mundial de l’arquitectura

Amb un pressupost d'onze milions d'euros, la celebració de l'esdeveniment internacional desplegarà propostes de febrer…

18 de setembre de 2025
  • Professionals

Dones líders en tecnologia emergeixen com a noves referents per al talent del futur

El Tech Spirit 4 Women reuneix professionals de l'ampli ventall tecnològic enaltint l'ecosistema barceloní i…

18 de setembre de 2025
  • Opinió

10 milions? Potser sí, però on viuran?

Una de les claus per a planificar les estratègies de futur en termes de població…

17 de setembre de 2025
  • Baco Boca

Reneix el Mundial Bar: l’històric local del Born torna amb aire fresc

Renovat pel Grup Confiteria, que respecta el seu llegat centenari i recupera el caràcter històric,…

17 de setembre de 2025
  • Imatges

Helen Levitt: La mirada de l’invisible

Del 24 de setembre de 2025 a l'1 de febrer de 2026, podrem acostar-nos a…

17 de setembre de 2025