Ryanair obre sis noves rutes a Catalunya i recupera el nombre de passatgers de 2019

Les noves connexions de l’aerolínia irlandesa de baix cost enllaçaran amb Frankfurt Hahn, La Palma, Lviv i Perugia des de l’Aeroport de Barcelona, mentre que connectarà amb Hèlsinki i Nuremberg des de Girona. Preveu un creixement del 4% en el nombre de passatgers, fins als 9,2 milions, una xifra pròxima al balanç de 2019.

Ryanair té bones perspectives per al mercat català. Preveu un creixement del 4% en el nombre de passatgers, fins als 9,2 milions, per al conjunt dels tres aeroports on opera: Barcelona, Girona i Reus. Aquesta xifra suposa tornar a nivells de 2019.

Part d’aquest increment serà conseqüència de l’ampliació de les rutes que opera a Catalunya. En concret, durant la temporada d’estiu, Ryanair obrirà sis noves rutes, quatre des de l’Aeroport Barcelona-El Prat Josep Tarradellas, i dues des de Girona. Les noves connexions enllaçaran des de Barcelona amb Frankfurt Hahn, La Palma, Lviv i Perugia; i des de Girona, amb Hèlsinki i Nuremberg.

Per aeroports, el creixement previst per aquest estiu té un pes més gran a Barcelona, la base de l’aerolínia a Catalunya, on operarà amb 14 avions, 71 rutes —20 destinacions més que el 2019— i espera transportar 7,8 milions de passatgers. Segons fonts de Ryanair, l’Aeroport del Prat genera 400 llocs de treball directes.

A Girona, l’aerolínia irlandesa comptarà amb un avió amb base a la ciutat, un total de 22 rutes, 30 treballadors directes i més d’un milió de passatgers. Mentre que a Reus (Baix Camp), la companyia oferirà onze rutes i arribarà a uns 400.000 passatgers.

El director de Màrqueting i Digital, Dara Brady, ha xifrat en 1.500 milions els actius que té Ryanair a Catalunya, amb un total de 15 avions basats en el territori.

A l’Aeroport de Barcelona operarà amb 14 avions i 71 rutes, amb 20 destinacions més que el 2019

Brady ha exposat els plans de creixement de la companyia, “que està recuperant les xifres precovid”, i ha insistit en el fet que, per no passar els costos de la Covid-19 dels aeroports als passatgers, el Govern espanyol hauria d’aplicar una rebaixa a les taxes aeroportuàries, una distribució igualitària de slots i que no hi hagi ajudes estatals per a cap aerolínia.

“Espanya ha de continuar sent competitiva”, ha dit, en tractar-se d’un mercat molt important per Ryanair, i ha recordat que estem en un moment molt complicat en el qual tots els països volen recuperar el turisme i estan posant incentius per atreure les aerolínies.

Ryanair preveu transportar 9,2 milions de viatgers, gràcies a les seves 130 rutes amb origen o destí a Catalunya aquest 2022.
Compartir
Publicado por
Maria Teresa Coca

Artículos recientes

  • Gaudeix de Barcelona

Big Mamma amplia el seu imperi gastronòmic a Barcelona amb un nou homenatge a la dolce vita

Amb més de 30 restaurants a Europa i després de la seva exitosa arribada a…

3 de novembre de 2025
  • Good News Barcelona

“Soc optimista amb la tecnologia: anirem cap a una ciutat més còmoda”

El director de l'Smart City Expo World Congress, Ugo Valenti, aborda les novetats d'una edició…

3 de novembre de 2025
  • Opinió

Barcelona i blockchain, una aposta pel futur de la tecnologia

Barcelona s'ha convertit en la seu, un any més, de la European Blockchain Convention, la…

3 de novembre de 2025
  • Good News Barcelona

Pimec reivindica el paper de les empreses com a motor de progrés en el II Congrés de Joves Empresaris

L’esdeveniment, que tindrà lloc el 5 de novembre, comptarà amb la participació destacada del cofundador…

1 de novembre de 2025
  • El Bar del Post

Carola Ortiz: Tots els mons que són en aquest món

“A través de la música és com estableixo un vincle amb tots aquests mons que…

1 de novembre de 2025
  • Barcelona Futur

El Port s’erigeix com a motor d’innovació a Smart Ports: Piers of the Future

L'esdeveniment escalfa motors com a laboratori global dels ports intel·ligents, dins de l'Smart City Expo…

31 d'octubre de 2025