Ecosistema emprenedor

Saigu Cosmetics capta 400.000 euros per iniciar la internacionalització

BStartup i Dozen donen suport econòmic a l'empresa de cosmètica natural, fundada a Barcelona per dos menorquins i que ara vol estendre's a França, Itàlia i Alemanya

Gerard Prats, químic especialitzat en cosmètica, i David Hart, professional del sector del màrqueting digital, van triar Barcelona l’any 2019 poer crear Saigu Cosmetics, una empresa de cosmètica natural, 100% nativa digital i amb la vocació “d’apostar per la sostenibilitat, la proximitat i la senzillesa de l’illa de Menorca”, d’on són originaris els dos joves emprenedors. Segons expliquen, la seva vocació era demostrar que és possible posar al mercat cosmètica d’alta qualitat i respectuosa amb el medi ambient.

“La formulació és complexa perquè has d’agafar la llista d’ingredients que sols posar en un producte normal i començar a cercar substituts naturals i ecològics que donin el mateix resultat, valorant sempre la proximitat com un dels factors més importants”, expliquen Hart i Prats, que acaben de tancar una ronda de finançament de 400.000 euros que els permetrà iniciar la internacionalització.

Aquesta injecció de recursos ha estat aportada per BStartup de Banc Sabadell i per la plataforma d’inversió col·lectiva Dozen. L’objectiu ara és introduir els productes de Saigu Cosmetics a França, Itàlia i Alemanya. Actualment, la marca té a la venda a través de la seva pàgina web onze productes, amb ingredients que són en un 99% naturals i al voltant d’un 35% ecològics. Bases de maquillatge, colorets, pintallavis, màscara de pestanyes o cremes per la pell i llapis d’ulls són algunes de les seves referències.

Segons Saigu, el creixement “ha estat exponencial” en els darrers dos anys a mesura que ha crescut la conscienciació dels ciutadans vers a aquests tipus de productes amb ingredients de proximitat. Saigu destaca que la seva formulació i fabricació tenen lloc a Espanya i que els proveïdors d’envasos i packaging són també locals. “La proximitat és un dels factors més importants, així que de vegades hem de prendre decisions complexes com: demano aquest ingredient de cultiu ecològic a Alemanya o el compro d’agricultura intensiva a un productor local?”, expliquen els impulsors de la companyia.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Gaudeix de Barcelona

Barcelona ja té nou fenomen nadalenc: els Magic Days de CASA SEAT

La màgia nadalenca de CASA SEAT s’estendrà fins al 5 de gener amb experiències que…

23 de desembre de 2025
  • Good News Barcelona

Barcelona, ciutat viva

10 idees per a redescobrir el comerç emblemàtic de Barcelona

22 de desembre de 2025
  • Good News Barcelona

Bales sobre Babilònia

Mentre l'horror de la I Guerra Mundial alterava el rostre que a partir d’aleshores anava…

22 de desembre de 2025
  • Gastronomia

Els millors torrons d’autor del 2025

Un recorregut pels torrons més creatius de l’any, entre obradors amb història i xefs que…

22 de desembre de 2025
  • Creativitat

ÚNICO, la galeria que reivindica els oficis d’ahir per a garantir l’arquitectura del demà

Des d’un espai de 400 metres quadrats al Poblenou, aquest projecte pioner en tot l'Estat…

21 de desembre de 2025
  • Gastronomia

Plats preparats per assaborir les festes de Nadal sense presses

El Corte Inglés presenta una proposta gastronòmica que manté la tradició nadalenca sense renunciar a…

21 de desembre de 2025