BStartup i Dozen donen suport econòmic a l'empresa de cosmètica natural, fundada a Barcelona per dos menorquins i que ara vol estendre's a França, Itàlia i Alemanya
David Hart i Gerard Prats, fundadors de Saigu Cosmetics.
Gerard Prats, químic especialitzat en cosmètica, i David Hart, professional del sector del màrqueting digital, van triar Barcelona l’any 2019 poer crear Saigu Cosmetics, una empresa de cosmètica natural, 100% nativa digital i amb la vocació “d’apostar per la sostenibilitat, la proximitat i la senzillesa de l’illa de Menorca”, d’on són originaris els dos joves emprenedors. Segons expliquen, la seva vocació era demostrar que és possible posar al mercat cosmètica d’alta qualitat i respectuosa amb el medi ambient.
“La formulació és complexa perquè has d’agafar la llista d’ingredients que sols posar en un producte normal i començar a cercar substituts naturals i ecològics que donin el mateix resultat, valorant sempre la proximitat com un dels factors més importants”, expliquen Hart i Prats, que acaben de tancar una ronda de finançament de 400.000 euros que els permetrà iniciar la internacionalització.
Aquesta injecció de recursos ha estat aportada per BStartup de Banc Sabadell i per la plataforma d’inversió col·lectiva Dozen. L’objectiu ara és introduir els productes de Saigu Cosmetics a França, Itàlia i Alemanya. Actualment, la marca té a la venda a través de la seva pàgina web onze productes, amb ingredients que són en un 99% naturals i al voltant d’un 35% ecològics. Bases de maquillatge, colorets, pintallavis, màscara de pestanyes o cremes per la pell i llapis d’ulls són algunes de les seves referències.
Segons Saigu, el creixement “ha estat exponencial” en els darrers dos anys a mesura que ha crescut la conscienciació dels ciutadans vers a aquests tipus de productes amb ingredients de proximitat. Saigu destaca que la seva formulació i fabricació tenen lloc a Espanya i que els proveïdors d’envasos i packaging són també locals. “La proximitat és un dels factors més importants, així que de vegades hem de prendre decisions complexes com: demano aquest ingredient de cultiu ecològic a Alemanya o el compro d’agricultura intensiva a un productor local?”, expliquen els impulsors de la companyia.
La màgia nadalenca de CASA SEAT s’estendrà fins al 5 de gener amb experiències que…
10 idees per a redescobrir el comerç emblemàtic de Barcelona
Mentre l'horror de la I Guerra Mundial alterava el rostre que a partir d’aleshores anava…
Un recorregut pels torrons més creatius de l’any, entre obradors amb història i xefs que…
Des d’un espai de 400 metres quadrats al Poblenou, aquest projecte pioner en tot l'Estat…
El Corte Inglés presenta una proposta gastronòmica que manté la tradició nadalenca sense renunciar a…