Good News Barcelona

El salt qualitatiu de la marca Barcelona en els últims 20 anys

L'informe Observatori Barcelona, elaborat per l'Ajuntament i la Cambra de Comerç de Barcelona, constata la seva evolució com a capital internacional en les últimes dues dècades

Barcelona ha demostrat la fortalesa de la seva marca en el context de la crisi econòmica que ha provocat la pandèmia, tal com recull l’Informe 2022 de l’Observatori Barcelona, presentat aquest dimarts en la tercera edició de les jornades React. Són molts els rànquings internacionals que la capital catalana lidera, amb una llista que cada cop es fa més llarga. És la sisena ciutat més atractiva del món per a visitants i emprenedors, segons el World Best Cities; ocupa la 13a posició com a hub digital, segons el Digital Cities Index; es manté entre les 20 primeres ciutats globals en competitivitat, segons el Global Power City Index; és la novena ciutat del món més atractiva per treballar a l’estranger, segons el Boston Consulting Group, o és la tercera ciutat d’Europa preferida per ubicar una startup, segons StartUp Heatmap Europe.

L’Ajuntament de Barcelona i la Cambra de Comerç de Barcelona són els encarregats d’elaborar l’informe de l’Observatori Barcelona, recollint una trentena d’indicadors per comparar la ciutat amb altres capitals d’Europa i de tot el món. S’analitzen aspectes com l’activitat econòmica, la qualitat de vida, el mercat laboral, la formació, la societat del coneixement, el turisme i els preus.

Enguany, l’Observatori Barcelona celebra el seu 20è aniversari i posa en evidència el salt qualitatiu que ha fet la ciutat, “amb una trajectòria que l’ha portat a situar-se entre les ciutats globals capdavanteres en àmbits com la competitivitat, l’atractivitat i la captació de talent”.

Amb dades de 2021 i 2022, l’última edició de l’informe remarca que “Barcelona es mostra com una ciutat resilient i capaç de mantenir l’atractiu i el bon posicionament econòmic i empresarial, tant a nivell europeu com mundial”. En aquest sentit, la tercera tinenta d’alcalde, Laia Bonet, ha destacat que les dades “són molt bones i valuoses i ens reafirmen que Barcelona està en molt bona posició”. “Són una clara confirmació que estem anant pel bon camí i que tenim bones eines”, ha defensat Bonet. Per la seva banda, la presidenta de la Cambra de Comerç, Mònica Roca, ha volgut subratllar “la resiliència de la ciutat en moments tan difícils com la pandèmia i la competitivitat general de la ciutat” al mateix temps que ha posat de relleu el “manteniment” de la ciutat en els rànquings internacionals.

 

 

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Ecosistema emprenedor

El Barcelona Contech Hub impulsa la tecnologia en la construcció amb mirada internacional

El 'hub' agrupa 70 membres que inclouen des de grans corporacions a 'startups', que ara…

18 d'agost de 2025
  • Opinió

Reciclar a la ciutat

Ha mort Javier Rui-Wamba Martija, fundador de la consultora d'enginyeria Esteyco, i n’he llegit uns…

18 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

Nepalí de naixement, catalana d’adopció

Chandra Kala va aterrar a Barcelona fa vint-i-set anys, venia d’un orfenat de Katmandú, on…

18 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

Fora de quadre: el sector Prim i els seus futurs fantasmes urbanístics

La futura estació de La Sagrera inclourà una transformació urbana amb 15.000 habitatges nous

16 d'agost de 2025
  • Opinió

A Gràcia, més tiradors de cervesa!

L’Ajuntament prohibeix als baristes de Gràcia la disposició de tiradors de cervesa a l’exterior dels…

16 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

Els ‘rebesavis’ de l’aeroport de Barcelona

Globus i Setmana Aèria de 1910: Passió pel vol a la ciutat

15 d'agost de 2025