Good News Barcelona

El salt qualitatiu de la marca Barcelona en els últims 20 anys

L'informe Observatori Barcelona, elaborat per l'Ajuntament i la Cambra de Comerç de Barcelona, constata la seva evolució com a capital internacional en les últimes dues dècades

Barcelona ha demostrat la fortalesa de la seva marca en el context de la crisi econòmica que ha provocat la pandèmia, tal com recull l’Informe 2022 de l’Observatori Barcelona, presentat aquest dimarts en la tercera edició de les jornades React. Són molts els rànquings internacionals que la capital catalana lidera, amb una llista que cada cop es fa més llarga. És la sisena ciutat més atractiva del món per a visitants i emprenedors, segons el World Best Cities; ocupa la 13a posició com a hub digital, segons el Digital Cities Index; es manté entre les 20 primeres ciutats globals en competitivitat, segons el Global Power City Index; és la novena ciutat del món més atractiva per treballar a l’estranger, segons el Boston Consulting Group, o és la tercera ciutat d’Europa preferida per ubicar una startup, segons StartUp Heatmap Europe.

L’Ajuntament de Barcelona i la Cambra de Comerç de Barcelona són els encarregats d’elaborar l’informe de l’Observatori Barcelona, recollint una trentena d’indicadors per comparar la ciutat amb altres capitals d’Europa i de tot el món. S’analitzen aspectes com l’activitat econòmica, la qualitat de vida, el mercat laboral, la formació, la societat del coneixement, el turisme i els preus.

Enguany, l’Observatori Barcelona celebra el seu 20è aniversari i posa en evidència el salt qualitatiu que ha fet la ciutat, “amb una trajectòria que l’ha portat a situar-se entre les ciutats globals capdavanteres en àmbits com la competitivitat, l’atractivitat i la captació de talent”.

Amb dades de 2021 i 2022, l’última edició de l’informe remarca que “Barcelona es mostra com una ciutat resilient i capaç de mantenir l’atractiu i el bon posicionament econòmic i empresarial, tant a nivell europeu com mundial”. En aquest sentit, la tercera tinenta d’alcalde, Laia Bonet, ha destacat que les dades “són molt bones i valuoses i ens reafirmen que Barcelona està en molt bona posició”. “Són una clara confirmació que estem anant pel bon camí i que tenim bones eines”, ha defensat Bonet. Per la seva banda, la presidenta de la Cambra de Comerç, Mònica Roca, ha volgut subratllar “la resiliència de la ciutat en moments tan difícils com la pandèmia i la competitivitat general de la ciutat” al mateix temps que ha posat de relleu el “manteniment” de la ciutat en els rànquings internacionals.

 

 

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Opinió

El 22@ del futur: un districte que transforma, connecta i inspira

Com t’imagines el 22@ en els pròxims 10 anys?

3 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

Bizbarcelona: 160 activitats per vitaminar els negocis de pimes, comerç i autònoms

Bizbarcelona fa una crida a participar de les seves 160 activitats a tothom qui lideri…

3 d'octubre de 2025
  • Gastronomia

Rutes gastronòmiques que uneixen sabors, cultura i paisatges

Tres experiències per descobrir el xató, la llet i la tòfona al Penedès, al Garraf…

3 d'octubre de 2025
  • Opinió

Gàrum: el sabor que resisteix el pas del temps

De les àmfores al plat, Barcelona reviu un ferment antic on es creuen memòria, tècnica…

2 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

The District torna a Barcelona amb el repte de trobar solucions a la crisi de l’habitatge

El congrés immobiliari s'ha instal·lat, un any més, a la capital catalna per intentar abordar,…

2 d'octubre de 2025
  • Ecosistema emprenedor

4Founders Capital tanca el seu tercer fons per a startups amb 70 milions d’euros

La gestora, fundada l'any 2017 a Barcelona, preveu invertir en més de 40 companyies que…

2 d'octubre de 2025