Saplex factura 61,5 milions i ja ven el 46% de les bosses d’escombraries gràcies a Mercadona

L'empresa familiar catalana ha invertit 7,3 milions d'euros en l'últim any i ha ampliat en 4.000 metres quadrats la seva fàbrica de Canovelles (Barcelona)

Saplex reafirma el seu lideratge com a principal productor de bosses d’escombraries gràcies a l’acord comercial que manté amb Mercadona per fabricar en exclusiva totes les bosses de la marca Bosque Verde. L’any 2020 l’empresa de la família Folch va fabricar 46 de cada cent bosses d’escombraries comercialitzades a Espanya, una quota que s’eleva al 47,2% en el negoci de les bosses de congelació, on també és líder de mercat. Fabricar per a Mercadona obliga l’empresa a realitzar inversions permanents i l’últim exercici, marcat per la pandèmia, no ha estat una excepció, amb 7,3 milions destinats a la millora i ampliació de les seves instal·lacions productives, un 12,3% més.

Concretament, Saplex ha destinat 3,6 milions a ampliar en 4.000 metres quadrats la seva fàbrica de Canovelles, xifra que se suma als prop de 22,5 milions que ha invertit en el seu complex productiu els últims cinc anys. Uns altres 3,7 milions s’han invertit en la millora de maquinària i en la compra de noves línies de producció que han possibilitat el llançament d’un nou producte: les primeres bosses 100% compostables —fetes amb midó de blat de moro— dotades de nanses tanca fàcil. Segons l’empresa, gràcies a aquesta incorporació del tanca fàcil, les vendes de bosses compostables han experimentat un creixement de més del 50%.

Encara que Mercadona sigui el principal client de Saplex, l’empresa barcelonina, que competeix amb grups com Sphere, també comercialitza bosses amb la seva marca en altres cadenes de supermercats i compta amb una divisió d’exportació amb clients a països com França, Bèlgica, Finlàndia, Noruega, Emirats Àrabs, Suècia, Itàlia, Xile o el Perú. En l’últim any, la companyia ha entrat a Dinamarca i Colòmbia i ha quadruplicat les seves vendes a Portugal gràcies al creixement de Mercadona en aquest país.

L’exercici de 2020 s’ha tancat amb una facturació de 61,5 milions d’euros, un 3% més, i amb la contractació de dotze persones, fins a sumar una plantilla de 140 empleats.

Compartir
Publicado por
Sergi Saborit

Artículos recientes

  • Ecosistema emprenedor

La plataforma Slalom preveu superar el milió d’euros connectant marques i creadors

L'eina digital, pionera a Europa, permet a les empreses que vulguin generar continguts a xarxes…

3 de setembre de 2025
  • Creativitat

La Fundació Úniques reivindica el col·leccionisme d’art en femení

A través d’exposicions i una col·lecció pròpia d’obres creades per dones, i des del cor…

3 de setembre de 2025
  • Ecosistema emprenedor

Tracks CO2, la startup que mesura l’impacte d’accions sostenibles a partir de satèl·lits

La companyia, que actualment es troba sota la incubadora ESA BIC, treballa amb grans aerolínies…

2 de setembre de 2025
  • Good News Barcelona

Barcelona es convertirà en l’epicentre dels parcs d’atraccions

El congrés organitzat per l'Associació Internacional de Parcs d'Atraccions preveu assolir els 700 expositors internacionals…

2 de setembre de 2025
  • Opinió

Beure com qui llegeix Foster Wallace

Kyara, la cocteleria inspirada en perfums, demostra que cuina i literatura parlen el mateix idioma

31 d'agost de 2025
  • Creativitat

Dibuixa’m un cavall

Un bon personatge et pot marcar la vida. Els germans Carlos i Jordi Grangel són…

31 d'agost de 2025