Saplex factura 61,5 milions i ja ven el 46% de les bosses d’escombraries gràcies a Mercadona

L'empresa familiar catalana ha invertit 7,3 milions d'euros en l'últim any i ha ampliat en 4.000 metres quadrats la seva fàbrica de Canovelles (Barcelona)

Saplex reafirma el seu lideratge com a principal productor de bosses d’escombraries gràcies a l’acord comercial que manté amb Mercadona per fabricar en exclusiva totes les bosses de la marca Bosque Verde. L’any 2020 l’empresa de la família Folch va fabricar 46 de cada cent bosses d’escombraries comercialitzades a Espanya, una quota que s’eleva al 47,2% en el negoci de les bosses de congelació, on també és líder de mercat. Fabricar per a Mercadona obliga l’empresa a realitzar inversions permanents i l’últim exercici, marcat per la pandèmia, no ha estat una excepció, amb 7,3 milions destinats a la millora i ampliació de les seves instal·lacions productives, un 12,3% més.

Concretament, Saplex ha destinat 3,6 milions a ampliar en 4.000 metres quadrats la seva fàbrica de Canovelles, xifra que se suma als prop de 22,5 milions que ha invertit en el seu complex productiu els últims cinc anys. Uns altres 3,7 milions s’han invertit en la millora de maquinària i en la compra de noves línies de producció que han possibilitat el llançament d’un nou producte: les primeres bosses 100% compostables —fetes amb midó de blat de moro— dotades de nanses tanca fàcil. Segons l’empresa, gràcies a aquesta incorporació del tanca fàcil, les vendes de bosses compostables han experimentat un creixement de més del 50%.

Encara que Mercadona sigui el principal client de Saplex, l’empresa barcelonina, que competeix amb grups com Sphere, també comercialitza bosses amb la seva marca en altres cadenes de supermercats i compta amb una divisió d’exportació amb clients a països com França, Bèlgica, Finlàndia, Noruega, Emirats Àrabs, Suècia, Itàlia, Xile o el Perú. En l’últim any, la companyia ha entrat a Dinamarca i Colòmbia i ha quadruplicat les seves vendes a Portugal gràcies al creixement de Mercadona en aquest país.

L’exercici de 2020 s’ha tancat amb una facturació de 61,5 milions d’euros, un 3% més, i amb la contractació de dotze persones, fins a sumar una plantilla de 140 empleats.

Compartir
Publicado por
Sergi Saborit

Artículos recientes

  • Opinió

La mare de l’Eixample i sa filla quinqui

Ramblejant per l’Eixample, torno a comprovar com són les mares qui asseguren la continuïtat estètica…

18 d'octubre de 2025
  • Creativitat

080, renovar-se o morir

La 36a edició de la setmana de la moda barcelonina s'acomiada del recinte modernista de…

18 d'octubre de 2025
  • El Bar del Post

Héctor Floría: Deixar la tonteria de banda

“Estic molt content d'haver deixat la tonteria i haver fet el pas de dedicar-me a…

18 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

L’esport femení alça la veu

El primer 'The Change Congress' va reunir unes 200 persones, en una trobada on van…

18 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

L’AIJEC celebra 40 anys: “No demanem privilegis, demanem oportunitats”

Pau Sarsanedas (GPAINNOVA) ha rebut el premi a Jove Empresari de l’any i Madequa Health…

17 d'octubre de 2025
  • Música

Un altre Romanticisme és possible: un Mendelssohn inquietant i poderós exorcitza els tòpics a l’Auditori

El mestre Savall inaugura el cicle de música antiga “El so original” amb una portentosa…

17 d'octubre de 2025