Ecosistema emprenedor

Els snacks saludables de PLESH preparen el seu salt als grans supermercats nacionals

Les barretes i ‘grageas’ de xocolata sense sucres afegits que ha creat aquesta ‘startup’ catalana ja es troben disponibles a les botigues BonPreu i Cal Fruitós mentre mantenen converses avançades amb les grans cadenes alimentàries, amb l'objectiu d'expandir-se internacionalment per a finals de 2026

Els guilty pleasures (plaers culposos) se solen relacionar amb aquells petits capritxos que decidim donar-nos en forma de menjar poc saludable, des d’una barreta de xocolata fins a una pizza. Jaume Betrian, Juan Umbert i Adrià Colominas volen donar-li la volta a aquest concepte, fent que el plaer deixi de relacionar-se sempre amb un producte insà o que faci sentir culpable. Ho fan amb PLESH, la startup de snacks de xocolata sense sucres afegits fundada per aquests emprenedors a l’abril d’aquest mateix any.

“Quan pensem a premiar-nos, sempre ho associem a productes que són més d’un 50% pur sucre i que, per tant, no representen ni molt menys un premi per al nostre cos”, lamenta Jaume Bertrian. Per aquest motiu, els seus fundadors es van proposar crear un producte que fos “igual de plaent i saborós però sense que provoqués aquest pic glucèmic insà per al nostre organisme”.

Així, van decidir dedicar més d’un any a la recerca d’una nova recepta que aconseguís eliminar el sucre afegit de l’equació i, alhora, seduís al paladar emulant els sabors d’aquestes barretes i snacks que es gaudeixen des de nen. La recepta, dissenyada per Lluc Dalmau —reconegut per la seva tasca en alta pastisseria—, es basa en una mescla de fibres vegetals que substitueixen el sucre i aporten un 20% més de fibres prebiòtiques i entre un 10% i un 18% de proteïna.

“Amb aquesta recepta aconseguim enganyar el cervell, generant substàncies com les dopamines o les serotonines relacionades amb la felicitat, però sense que aquestes hagin estat generades per una gran quantitat de sucre en el nostre cos”, defensa Betrian. Així, a través d’una recepta pròpia i processos d’elaboració també propis aconsegueixen cristal·litzar aquestes fibres vegetals per a simular la textura cruixent del sucre i generar un caramel saludable.

“No només aconseguim que el cos generi les mateixes sensacions que amb el sucre sinó que, a més, fem que no hagi de metabolitzar aquesta gran quantitat de sucre que en excés s’associa a malalties cardiovasculars o obesitat”, afegeix Betrian. Així mateix, i malgrat que l’objectiu principal sempre és el sabor i la textura, en estar fabricats amb fibres vegetals, també representen una bona opció per als celíacs, els intolerants a la lactosa o els vegetarians, i fins i tot per als diabètics que no poden ingerir aliments que generin un pic alt de glucosa en el cos.

Per tots aquests motius, Betrian defensa que la innovació es troba intrínseca a l’ADN de PLESH. A més de la seva disruptiva recepta, també se serveixen de tecnologia punta, utilitzant, per exemple, la impressió 3D per a dotar aes seves barretes d’una forma personalitzada i única en el mercat. Tot i la seva innovadora recepta, els fundadors no volien quedar relegats a alta pastisseria i han decidit apostar per preus competitius per a poder arribar al públic general, des de nens a adults.

La base de la recepta d’aquests snacks, dissenyada per Lluc Dalmau, és una mescla de fibres vegetals.

Tot, sense oblidar-se d’una producció local (en tres fàbriques catalanes) i amb productes de proximitat: ametlles Largueta d’agricultors de La Franja i sal extreta de les mines de Cardona. Així mateix, el producte es produeix en dues fàbriques catalanes, encara que l’objectiu passaria perquè, en un futur encara llunyà, poguessin disposar de la seva pròpia fàbrica.

De moment, han llançat al mercat quatre productes en dos formats diferents —triats per ser els formats majoritaris i que més venen entre els snacks—: les gragees (petites gemmes d’ametlla amb xocolata negra i sal marina, i amb xocolata amb llet i caramel salat); i les barretes (xocolata negra amb ametlla i xocolata amb llet amb caramel).

PLESH disposa de quatre productes en dos formats diferents: les barretes i les grajeas.

En un futur, i en línia amb l’esperit innovador de la companyia, no descarten explorar nous formats com les tauletes de xocolata o els ‘barquillos’. Així mateix, també desitgen continuar millorant la seva recepta, amb la idea de poder eliminar, per exemple, el polialcohol que ara incorpora la seva xocolata com a edulcorant. L’objectiu seria no dependre d’aquesta xocolata comprada a un tercer, sinó tenir capacitat per a produir directament la seva mescla i recepta a partir de cacau importat per a oferir un producte encara més saludable però sense elevar els seus preus.

Aquests snacks ja es poden adquirir tant de manera online, en la plataforma de la companyia, com en tots els supermercats Esclat del grup Bonpreu a Catalunya i les botigues Cal Fruitós, així com en els aeroports i estacions de tren de Barcelona, Madrid i Alacant de la mà de Areas. Tanmateix, Betrian emfatitza que aquests punts de distribució són només l’inici d’un llarg recorregut, i assegura que ja estan en negociacions molt avançades amb altres cadenes de distribució per a créixer primer a Catalunya i fer el salt al mercat nacional entre finals d’enguany i principis del següent.

Per a fer-ho, des de PLESH també esperen poder tancar una altra ronda de finançament entre aquest últim trimestre de 2025 i inicis de 2026. Ho faran després de captar un milió d’euros a finals de 2024 en la seva primera ronda, en què van participar des de fons de venture capital com Denium o BStartup de Banc Sabadell, emprenedors de companyies com Incapto, Matcha & Co o Grup Confiteria, i fins i tot reconegudes personalitats com els esportistes Marc Gasol, Rudy Fernández i Gerard Piqué.

L’èxit d’aquesta ronda s’explica no només per la novetat del producte, sinó també per la consolidada trajectòria dels seus tres fundadors, amb Jaume Betrian havent fundat i dirigit Ofertia fins a la seva exitosa compra, i Juan Manuel Umbert Rosselló i Adrià Colominas sent els fundadors de Makeat, l’estudi d’innovació, disseny i desenvolupament de producte enfocat al sector gastronòmic.

A més de vendre’s online, els productes ja es troben disponibles a Cal Fruitós i BonPreu,

Però els seus fundadors no semblen disposats a quedar-se aquí i contemplen diversos plans ambiciosos, com la seva expansió internacional, a països com el Regne Unit, França o Holanda, a partir de l’últim trimestre de 2026. De moment, la startup preveu tancar el seu primer any d’activitat, després que el producte fos llançat a l’abril, amb una facturació entorn del milió d’euros.

Compartir
Publicado por
Ainara Valadez Medina

Artículos recientes

  • Barcelona Futur

Esperant la nova Rambla

El passeig manté unes llargues obres que són el primer pas per renovar l’oferta comercial…

27 d'agost de 2025
  • Creativitat

Barcelona impulsa marques emergents per a convertir-se en capital mundial de la moda

Des de 2019, el programa Barcelona Fashion Forward ha acompanyat en el seu procés de…

26 d'agost de 2025
  • Ecosistema emprenedor

Trent posa el focus en nous dissenyadors emergents per al seu model de lloguer de moda

La plataforma que ha vestit estrelles com Rosalía i Karol G se centra ara en…

26 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

Portal de l’Àngel avança en les obres per mudar la seva pell

L'avinguda renova el seu paviment en una reforma que va més enllà d'allò estètic, en…

26 d'agost de 2025
  • Good News Barcelona

La vela busca popularitzar-se amb un nou format de competició escolar

Barcelona Capital Nàutica i la Federació Catalana de Vela impulsen un nou programa que aspira…

26 d'agost de 2025
  • Ecosistema emprenedor

Barcelona prova d’establir circuits més segurs per a dones esportistes

Combinant tecnologia i voluntaris, la prova pilot, que es testarà fins a finals de desembre…

26 d'agost de 2025