Ecosistema emprenedor

La ‘startup’ Ketonico capta 1,1 milions en la seva primera ronda

L'empresa emergent ofereix productes per millorar l'estil de vida com col·lagen, cafè ecològic o crema de fruits secs

La cultura keto respon a la preocupació per tenir una bona qualitat de vida partint d’una adequada nutrició i un estil de vida saludable. La startup barcelonina Ketonico, impulsada el 2020 per Vicenç Martí, Nico Andonakis i Víctor Sala, vol liderar aquest mercat incipient amb el desenvolupament i la comercialització de productes que donin resposta a aquesta demanda.

Per fer-ho, acaba de tancar la seva primera ronda, per 1,1 milions d’euros, liderada pels family offices d’origen suec Synarchy Ventures i 183 Invest Ab. També ha participat la catalana Xocolating 1994, impulsora de la marca de dolços saludables Body Genious. Amb aquesta última, Ketonico ha arribat també a un acord per elaborar els seus productes a la planta que té a Manlleu.

Els recursos obtinguts li permetran accelerar el seu llançament i consolidació al sud d’Europa i Alemanya, país en el qual la cultura keto està molt assentada. En concret, es destinarà a crear marca, comprar matèria primera i contractar més personal. Actualment, la plantilla de les oficines de Barcelona i Eivissa se situa en els 12 empleats i preveu acabar l’any amb 24 treballadors.

Així mateix, Ketonico acaba d’iniciar la comercialització dels seus productes a través de la seva pàgina web. Ofereix un total de deu referències, amb preus entre 12 i 25 euros, com col·lagen, cafè ecològic, crema de fruits secs, oli en pols o ghee artesanal —utilitzat per fregir i cuinar—. També  ven packs de subscripció, amb serveis premium inclosos i preus superiors. Espera arribar als 18 productes a finals d’any i al centenar el 2024.

El keto està en auge, especialment als Estats Units. Després d’analitzar la situació d’Europa, Ketonico busca capturar el 3% dels seguidors de la dieta cetogènica amb la venda dels seus productes a més de 400.000 usuaris. Aquesta fita li permetrà aconseguir un volum de negoci de 33 milions d’euros en un període de cinc anys, fet que permetria a l’empresa liderar la categoria keto a Europa.

Vicenç Martí, cofundador i president de Ketonico, ha explicat que el keto s’ha convertit en una tendència global, amb una xifra de negocis de 10.000 milions d’euros, dels quals 2.000 milions s’han localitzat a Europa en aquest últim any. En aquest sentit, els Estats Units és el principal mercat del keto, mentre Europa —amb més del 20% de quota de mercat—- ocupa la segona posició, però es preveu que aquests propers anys hi haurà un gran creixement. Un terç del creixement del mercat Keto global se situarà a Europa

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • El Bar del Post

Álex Chico: Escriure per salvar-se d’un món que mata

“Des d'un punt de vista literari tracto de no analitzar-me massa. Només et diria que…

25 d'octubre de 2025
  • Opinió

Currentzis: geni o narcís?

Dimecres passat al Palau, Teodor Currentzis va arrasar amb un concert que generà opinions radicalment…

25 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

La passarel·la com a preludi: París i els codis d’un nou món

Escriure sempre ha estat la meva eina més valuosa per mantenir-me alineada amb el meu…

25 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

La cursa de Barcelona per liderar la innovació europea

Catalunya, amb la seva capital al capdavant, es posiciona com a pol innovador del sud…

25 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

The New Barcelona Post, premi al Millor Disseny Editorial Digital de l’APPEC

L’Associació de Publicacions Periòdiques en Català reconeix el magazín digital per la seva "estètica moderna,…

24 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

El nen que somiava la seva botiga de sabates

Algunes de les passes que es fan cada dia al món es fan dins de…

24 d'octubre de 2025