Ecosistema emprenedor

Superlativa, la ‘fem tech’ de plantes medicinals que equilibren l’organisme

Amb el suport de Netmentora i impulsada per l'emprenedora Teresa Pueyo, la startup s'ha centrat en els beneficis dels adaptògens, potents herbes tradicionals amb propietats ansiolítiques, energitzants, reguladores i immunoestimulants

Per parlar de la startup de nutricosmètica Superlativa cal explicar l’experiència de la responsable i fundadora Teresa Pueyo. Després de la seva formació a Esade Business School a Barcelona el 2010, va desenvolupar la seva carrera professional al sector de les finances, concretament en inversió de capital risc, tant a Luxemburg com a Singapur. És en la seva etapa al sud-est asiàtic, on va passar més de cinc anys com a gestora del fons de capital risc liderat per Eduardo Saverin, cofundador de Facebook, a la recerca d’inversions en empreses incipients tecnològiques tant a Àsia com als Estats Units, quan va començar a interessar-se i a recórrer particularment a la medicina tradicional xinesa, i a l’Ayurveda, de l’Índia.

Pueyo es va endinsar a fons en el coneixement de les solucions que aporten els ingredients naturals i, sobretot, els beneficis dels adaptògens, potents herbes tradicionals amb propietats ansiolítiques, energitzants, reguladores i immunoestimulants.

De tornada a Catalunya, Teresa Pueyo va trobar a faltar l’accés a aquest tipus de medicina natural i es va llançar a emprendre: va crear Superlativa Botanicals, el 2019. Amb la col·laboració de Paula Graigner, reconeguda herborista de Santa Cruz (Califòrnia), membre del National Institute of Medical Herbalists dels Estats Units i autora de títols com Adaptògens, es va iniciar el projecte de Superlativa per produir i distribuir suplements alimentaris per fomentar el benestar de les dones, ajudant-les des de la medicina natural no invasiva a combatre les patologies o desequilibris diaris (afeccions a la pell, canvis hormonals, dolors físics, defenses baixes, problemes digestius, estrès, ansietat…).

La startup elabora i distribueix cinc referències de producte basat en els adaptògens.

Des dels seus inicis, aquesta fem tech amb seu a Badalona i una plantilla de cinc persones també treballa en col·laboració amb experts en temes de nutrició i salut natural per elaborar la base dels seus productes que fabrica en uns laboratoris de Montcada i Reixac. En l’actualitat, Superlativa acumula una demanda de 2.500 flascons de les cinc referències de producte que comercialitza actualment i que acaba d’introduir com a testeig al canal de farmàcies. Aquest any s’incrementarà la producció i es llençaran nous productes; de moment ja estan treballant en nous tractaments per a l’acne perquè “a les afeccions de la pell des de solucions nutricosmètiques els adaptògens també estan demostrant els seus beneficis a nivell dermatològic”, segons Pueyo, “arran dels efectes de l’estrès, els contaminants ambientals, els raigs UVA…”.

El projecte de Teresa Pueyo, que actualment compta amb el suport de la xarxa Netmentora, va necessitar als seus inicis una inversió de 25.000 euros i l’octubre del 2021 va tancar una ronda de finançament subscrita per diversos business angels, de la qual l’emprenedora no proporciona informació.

Sobre el futur argumenta que “hi ha interès a les farmàcies per disposar dels nostres productes perquè són una solució natural i no invasiva per a problemes concrets i assidus, són fàcils de prendre amb una dosi diària i tenen un preu adequat”, manifesta Pueyo, que reconeix que Espanya és un país amb gran potencial en el segment dels suplements alimentaris i el canal de les farmàcies “reforçarà la credibilitat dels nostres productes”.

L’empresa ha iniciat aquest any, com a testeig, la venda a farmàcies a Catalunya

L’emprenedora coneix bé el mercat nord-americà on el consumidor gasta uns 127 euros mensuals en la compra de suplements alimentaris quan, a Espanya, aquesta despesa encara està al voltant dels 47 euros. Aquesta és una de les raons per les quals entre les més de 2.000 usuàries de Superlativa, ja té consumidores als Estats Units –d’on provenen un 10% de les seves vendes online–, a Mèxic –arriba al 30%— i altres països sud-americans amb un 20%. L’objectiu és assolir els 6.000 usuaris a finals d’aquest any; “No tots els nostres clients han de ser dones, tenim productes beneficiosos per a l’organisme en general”, assegura Pueyo.

“La nostra clienta és una dona educada que, generalment, busca una solució per combatre l’estrès diari que pateix a causa de les seves exigents responsabilitats laborals i familiars, amb inquietuds, amb capacitat de decisió… i que opta per una fórmula innovadora que l’allunyi del consum de fàrmacs i que l’ajudi a gestionar el dia a dia”, afegeix.

Compartir
Publicado por
Maria Teresa Coca

Artículos recientes

  • Lletres

Ondulacions i prodigis dispars a la Barcelona de Mendoza

Durante la Semana de la Literatura, recorremos rincones de algunas de las novelas más destacadas…

4 de desembre de 2025
  • Lletres

Eva Baltasar: “Jo em rendeixo abans d’escriure, i la història m’arrossega”

Eva Baltasar ens rep lluny de Barcelona, en una cafeteria de les d’abans. L’escriptora ens…

3 de desembre de 2025
  • Lletres

De generació perduda a un motor del sector editorial: l’impuls de la literatura juvenil

En un món digital i hiperconnectat, joves i adolescents es consoliden com la franja que…

3 de desembre de 2025
  • Lletres

La gran Biblioteca Pública de Barcelona comença a perfilar-se amb una mirada global

La futura Biblioteca Pública de l’Estat es construeix al costat de l’Estació de França amb…

3 de desembre de 2025
  • Good News Barcelona

Genís Roca: “Segurament Lorca avui no faria poemes, sinó reels”

Mentre la societat aprèn un nou llenguatge, el digital, hi ha pors molt antigues que…

3 de desembre de 2025
  • Lletres

El Carmel de Marsé i els nous pijoaparte

Durant la Setmana de la Literatura, recorrem indrets d'algunes de les novel·les més destacades que…

3 de desembre de 2025