Ecosistema emprenedor

Superlativa, la ‘fem tech’ de plantes medicinals que equilibren l’organisme

Amb el suport de Netmentora i impulsada per l'emprenedora Teresa Pueyo, la startup s'ha centrat en els beneficis dels adaptògens, potents herbes tradicionals amb propietats ansiolítiques, energitzants, reguladores i immunoestimulants

Per parlar de la startup de nutricosmètica Superlativa cal explicar l’experiència de la responsable i fundadora Teresa Pueyo. Després de la seva formació a Esade Business School a Barcelona el 2010, va desenvolupar la seva carrera professional al sector de les finances, concretament en inversió de capital risc, tant a Luxemburg com a Singapur. És en la seva etapa al sud-est asiàtic, on va passar més de cinc anys com a gestora del fons de capital risc liderat per Eduardo Saverin, cofundador de Facebook, a la recerca d’inversions en empreses incipients tecnològiques tant a Àsia com als Estats Units, quan va començar a interessar-se i a recórrer particularment a la medicina tradicional xinesa, i a l’Ayurveda, de l’Índia.

Pueyo es va endinsar a fons en el coneixement de les solucions que aporten els ingredients naturals i, sobretot, els beneficis dels adaptògens, potents herbes tradicionals amb propietats ansiolítiques, energitzants, reguladores i immunoestimulants.

De tornada a Catalunya, Teresa Pueyo va trobar a faltar l’accés a aquest tipus de medicina natural i es va llançar a emprendre: va crear Superlativa Botanicals, el 2019. Amb la col·laboració de Paula Graigner, reconeguda herborista de Santa Cruz (Califòrnia), membre del National Institute of Medical Herbalists dels Estats Units i autora de títols com Adaptògens, es va iniciar el projecte de Superlativa per produir i distribuir suplements alimentaris per fomentar el benestar de les dones, ajudant-les des de la medicina natural no invasiva a combatre les patologies o desequilibris diaris (afeccions a la pell, canvis hormonals, dolors físics, defenses baixes, problemes digestius, estrès, ansietat…).

La startup elabora i distribueix cinc referències de producte basat en els adaptògens.

Des dels seus inicis, aquesta fem tech amb seu a Badalona i una plantilla de cinc persones també treballa en col·laboració amb experts en temes de nutrició i salut natural per elaborar la base dels seus productes que fabrica en uns laboratoris de Montcada i Reixac. En l’actualitat, Superlativa acumula una demanda de 2.500 flascons de les cinc referències de producte que comercialitza actualment i que acaba d’introduir com a testeig al canal de farmàcies. Aquest any s’incrementarà la producció i es llençaran nous productes; de moment ja estan treballant en nous tractaments per a l’acne perquè “a les afeccions de la pell des de solucions nutricosmètiques els adaptògens també estan demostrant els seus beneficis a nivell dermatològic”, segons Pueyo, “arran dels efectes de l’estrès, els contaminants ambientals, els raigs UVA…”.

El projecte de Teresa Pueyo, que actualment compta amb el suport de la xarxa Netmentora, va necessitar als seus inicis una inversió de 25.000 euros i l’octubre del 2021 va tancar una ronda de finançament subscrita per diversos business angels, de la qual l’emprenedora no proporciona informació.

Sobre el futur argumenta que “hi ha interès a les farmàcies per disposar dels nostres productes perquè són una solució natural i no invasiva per a problemes concrets i assidus, són fàcils de prendre amb una dosi diària i tenen un preu adequat”, manifesta Pueyo, que reconeix que Espanya és un país amb gran potencial en el segment dels suplements alimentaris i el canal de les farmàcies “reforçarà la credibilitat dels nostres productes”.

L’empresa ha iniciat aquest any, com a testeig, la venda a farmàcies a Catalunya

L’emprenedora coneix bé el mercat nord-americà on el consumidor gasta uns 127 euros mensuals en la compra de suplements alimentaris quan, a Espanya, aquesta despesa encara està al voltant dels 47 euros. Aquesta és una de les raons per les quals entre les més de 2.000 usuàries de Superlativa, ja té consumidores als Estats Units –d’on provenen un 10% de les seves vendes online–, a Mèxic –arriba al 30%— i altres països sud-americans amb un 20%. L’objectiu és assolir els 6.000 usuaris a finals d’aquest any; “No tots els nostres clients han de ser dones, tenim productes beneficiosos per a l’organisme en general”, assegura Pueyo.

“La nostra clienta és una dona educada que, generalment, busca una solució per combatre l’estrès diari que pateix a causa de les seves exigents responsabilitats laborals i familiars, amb inquietuds, amb capacitat de decisió… i que opta per una fórmula innovadora que l’allunyi del consum de fàrmacs i que l’ajudi a gestionar el dia a dia”, afegeix.

Compartir
Publicado por
Maria Teresa Coca

Artículos recientes

  • Opinió

La mare de l’Eixample i sa filla quinqui

Ramblejant per l’Eixample, torno a comprovar com són les mares qui asseguren la continuïtat estètica…

18 d'octubre de 2025
  • Creativitat

080, renovar-se o morir

La 36a edició de la setmana de la moda barcelonina s'acomiada del recinte modernista de…

18 d'octubre de 2025
  • El Bar del Post

Héctor Floría: Deixar la tonteria de banda

“Estic molt content d'haver deixat la tonteria i haver fet el pas de dedicar-me a…

18 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

L’esport femení alça la veu

El primer 'The Change Congress' va reunir unes 200 persones, en una trobada on van…

18 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

L’AIJEC celebra 40 anys: “No demanem privilegis, demanem oportunitats”

Pau Sarsanedas (GPAINNOVA) ha rebut el premi a Jove Empresari de l’any i Madequa Health…

17 d'octubre de 2025
  • Música

Un altre Romanticisme és possible: un Mendelssohn inquietant i poderós exorcitza els tòpics a l’Auditori

El mestre Savall inaugura el cicle de música antiga “El so original” amb una portentosa…

17 d'octubre de 2025