Bonpreu factura 314 milions d’euros en productes frescos de proximitat

La cadena de supermercats ofereix 2.400 referències i treballa amb 600 proveïdors

Bonpreu aposta pels productes frescos de quilòmetre zero, una part de la cistella dels clients que cada vegada creix més. El grup de distribució, el primer de capital català, va ingressar 314 milions d’euros el 2023, un 12% més que l’any anterior, amb una oferta que se sustenta en una xarxa de 600 proveïdors catalans. La companyia va facturar 2.259 milions d’euros l’any passat, gairebé un 9% més, per la qual cosa la partida de frescos de proximitat representa el 14% del total, proporció que creix quan es tenen en compte els productors que provenen de la resta d’Espanya.

La cadena de supermercats amb seu a Les Masies de Voltregà busca a proveïdors locals de fruita, verdura, carn, embotits, peix, olis, vins i caves per oferir els seus productes a les prestatgeries. “La nostra política de compres es fa des del territori. Som d’aquí, sabem el que volen els nostres clients i ens esforcem per tenir aquells productes arrelats a cada comarca”, remarca la cap de compres, Neus Roca.

Amb una oferta formada per 2.400 referències en frescos, la carn, la fruita i la verdura s’emporten la major part. Només amb la fruita i la verdura treballa amb 51 proveïdors per vendre 210 referències, amb una inversió de 38 milions d’euros l’any passat, un 15% més. En el cas de la carn, amb un obrador propi a Balenyà on talla xai i cabrit, disposa de 300 referències distribuïdes per 45 proveïdors, dels quals gairebé el 90% són catalans. El desemborsament per comprar carn de proximitat l’any 2023 va ser de 105 milions d’euros, un 19% més. El peix es compra cada dia a Mercabarna.

“Si es produeix a Catalunya, sempre es compra a Catalunya”, resumeix Roca. Amb una història de cinquanta anys, els supermercats de Bonpreu i Esclat no només compren als productors locals, sinó que també els ajuden a preservar tradicions, com la recuperació de la raça bruna de vaca dels Pirineus, cosa que no només els ha permès comercialitzar la carn, sinó també elaborar formatge, l’únic fet amb llet d’una raça bovina autòctona.

Una part essencial de la venda dels frescos són els professionals que s’encarreguen d’ells als establiments, un perfil difícil de trobar, segons els directius de Bonpreu. Per això, inverteixen un milió d’euros cada any a formar a futurs treballadors de la casa a través de tres centres de formació, situats a Malla, Valls i Barcelona. La companyia, també propietària de les gasolineres EsclatOil i la comercialitzadora BonpreuEsclat Energia, preveu obrir un quart a Palafrugell a finals d’any. Cada any formen a 1.000 empleats.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Trencadís

El cinema a la fresca de la Sala Montjuïc es trasllada a les Tres Xemeneies

Del 27 de juny al 6 d'agost es podran gaudir d'una selecció de 18 pel·lícules…

30 d'abril de 2025
  • Creativitat

La Escocesa, residència d’art entre vidres trencats i edificis fabrils intel·ligents

L'antic recinte industrial del Poblenou veu créixer el seu centre artístic i es prepara per…

30 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

La japonesa NYK construirà la nova terminal de cotxes del port per 75 milions

La infraestructura ha adjudicat la terminal a la naviliera per 27 anys

30 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

Automobile Barcelona apunta a 350.000 visitants mentre accelera cap a l’electrificació

El saló internacional organitzat per Fira de Barcelona reunirà 29 marques automobilístiques del 9 al…

29 d'abril de 2025
  • Creativitat

L’art digital despunta a Barcelona amb l’OFFF Festival

L'esdeveniment comptarà per primer any amb un programa d'activitats gratuïtes a la zona de Glòries,…

29 d'abril de 2025
  • Barcelona Global Young Talent

“L’educació de qualitat i les habilitats digitals són clau per als joves”

Entrevistem Eric Antràs Agut, participant del programa de lideratge i ciutat de Barcelona Global i…

29 d'abril de 2025