Gaudeix de Barcelona

Els teatres de Barcelona superen la frontera dels tres milions d’espectadors anuals

Les sales de la capital catalana freguen els 93 milions d'euros recaptats durant el millor any teatral de la història de la ciutat

Després d’un 2023 amb rècord absolut als teatres de Barcelona, les 30 sales de la ciutat han batut el seu propi màxim històric amb un 2024 que s’ha erigit com el millor any teatral de la història a la capital catalana. Amb més de 3,1 milions d’espectadors, el públic ha augmentat en un 9,4% respecte 2023, quan ja es va assolir un rècord que va superar el que fins llavors ostentava l’any 2011.

No obstant això,el rècord va més enllà dels espectadors, i s’han arribat a màxims també en ocupació i en recaptació. En concret, les sales de la ciutat es van omplir al 64% de la seva capacitat —un 6% més que en 2023—, i van recaptar 92,7 milions d’euros, 6,6 milions més que l’any passat, segons xifres de l’Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya (Adetca).

Per assolir aquest nou rècord el 2024 han estat fonamentals campanyes com la de Nadal i la de Cap Butaca Buida, que tornarà a celebrar aquest març la seva segona edició. A més, ha estat clau el disseny d’una cartellera atractiva per al públic, programada per un sector que pot “experimentar més i millor” amb pressupostos més amplis i amb normatives adequades a l’activitat artística, segons l’associació.

Dins d’aquesta cartellera, han destacat el 2024 Mar i Cel,Escape Room 2 i l’últim xou del Mago Pop com els espectacles més vistos, amb més de 121.000 espectadors en la reposició del musical de Dagoll Dagom, i prop de 113.000 en els altres dos casos.

Aquestes xifres i les de la resta del sector demostran que aquest està “en gran sintonia amb el públic”. Així ho ha defensat la presidenta d’Adetca, Isabel Vidal, arran d’aquest rècord que arriba després d’una temporada 2023-2024 que ja va arribar als tres milions d’espectadors, xifra que encara no s’havia assolit de forma anual.

De cara a 2025, els teatres barcelonins ja tenen clar el seu objectiu: “Mantenir aquests tres milions d’espectadors”, segons Vidal. Per fer-ho, les sales encaren com a repte i oportunitat la segona edició de Cap Butaca Buida, que se celebrarà el 22 de març emmarcat en una temporada que Adetca preveu que sigui “excel·lent”.

Compartir
Publicado por
Anna Badia López

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Automobile Barcelona apunta a 350.000 visitants mentre accelera cap a l’electrificació

El saló internacional organitzat per Fira de Barcelona reunirà 29 marques automobilístiques del 9 al…

29 d'abril de 2025
  • Creativitat

L’art digital despunta a Barcelona amb l’OFFF Festival

L'esdeveniment comptarà per primer any amb un programa d'activitats gratuïtes a la zona de Glòries,…

29 d'abril de 2025
  • Barcelona Global Young Talent

“L’educació de qualitat i les habilitats digitals són clau per als joves”

Entrevistem Eric Antràs Agut, participant del programa de lideratge i ciutat de Barcelona Global i…

29 d'abril de 2025
  • Hashtag Barcelona

La foto de Collboni

El dia de Sant Jordi, l’alcalde Jaume Collboni va publicar una fotografia, al seu compte…

29 d'abril de 2025
  • Ecosistema emprenedor

DeepUll aixeca 50 milions per accelerar el diagnòstic de la sèpsia

L'empresa de tecnologia mèdica destinarà els recursos a la validació clínica de la seva solució

29 d'abril de 2025
  • Professionals

El patronat de la Fundació La Caixa relleva Ángel Simón com a conseller delegat de CriteriaCaixa

El president de Naturgy, Francisco Reynés, és designat nou membre del consell i serà nomenat…

29 d'abril de 2025