Aprovats pel Comitè Executiu, els principis posen l'accent en la igualtat i imparcialitat, la transparència, la claredat, la privacitat i la seguretat. Són normes que s'apliquen en tots els mercats on opera la multinacional i s'estenen a tota la seva cadena de valor, a través de socis i proveïdors
Il·lustracions de la campanya per la integritat i transparència de Telefónica sobre intel·ligència artificial.
Telefónica és una de les primeres companyies del món en tenir unes pautes ètiques d’Intel·ligència Artificial (IA) per garantir un impacte positiu en la societat. Amb els Principios de Inteligencia Artificial amb què s’ha compromès públicament, l’operadora es compromet a dissenyar, desenvolupar i usar la IA amb integritat i transparència.
Aprovats pel Comitè Executiu, els principis posen l’accent en la igualtat i imparcialitat, la transparència, la claredat, la privacitat i la seguretat. Són normes que s’apliquen en tots els mercats on opera la multinacional i s’estenen a tota la seva cadena de valor, a través de socis i proveïdors.
HUMANITZAR LA INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL
A partir d’ara, Telefónica avaluarà els projectes que incloguin Intel·ligència Artificial d’acord amb els següents principis ètics amb l’objectiu d’humanitzar l’ús de la tecnologia en benefici de tots:
A més, la multinacional s’ha proposat redoblar els seus esforços per evitar tendències i usos inadequats de la Intel·ligència Artificial. “Ens preocupa la possible utilització de la intel·ligència artificial per a la creació o difusió de notícies falses, l’addicció a la tecnologia i el possible reforç del biaix social en els algoritmes en general”, afegeix Álvarez-Pallete.
“Aquests fenòmens minen la confiança dels nostres clients, el nostre bé més valuós, i frenen el desenvolupament d’una societat més justa. En conseqüència, farem tot el que estigui al nostre abast per col·laborar amb altres entitats de cara a eradicar “, assegura el directiu.
Són principis que situen les persones en el centre i garanteixen el respecte dels drets humans en qualsevol entorn i procés en el qual es faci servir la Intel·ligència Artificial. És un pas més, un reflex dels Principios de Negocio Responsable de Telefónica, les pautes ètiques en les que la multinacional basa totes les seves actuacions, i del seu compromís de treballar perquè la digitalització beneficiï a tots tal com recull el Manifiesto por un Nuevo Pacto Digital presentat el juny passat.
Ysios Capital anuncia un acord estratègic de desenvolupament d’un medicament amb opció de compra de…
El director de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya, Gerard Domingo; el sociòleg especialitzat en enoturisme, Lluís…
Tipus de lideratges per a un món 'fast and furious'
La III Nit de l'Esperança aspira a reunir fons per adquirir màquines i equips per…
El fundador i soci de Grupo Nomo reivindica la filosofia Kaisen de millora contínua i…
“La nostra relació amb la fotografia ha canviat radicalment en les últimes tres dècades. La…