Ecosistema emprenedor

TheRest, la consultora per facilitar als restaurants el salt al ‘delivery’

L'empresa preveu aconseguir una facturació d'1,5 milions enguany amb més de 70 clients recurrents

El boom del menjar a domicili ha transformat el sector de la restauració, i ho ha fet a un ritme marcat per la demanda dels consumidors i pels grans restaurants i cadenes; un ritme que a vegades no han pogut seguir al mateix nivell petits i mitjans establiments. En aquest context, la consultora TheRest s’ha llançat al mercat per acompanyar aquests restaurants, com la primera consultora integral especialitzada en delivery a Espanya.

L’empresa, fundada al novembre, assessora a aquests petits i mitjans restaurants per adaptar-se al mercat del delivery i digitalitzar-se, amb l’objectiu de posar al seu abast eines tecnològiques i de gestió que faciliten des de la creació de menús optimitzats fins a estratègies de franquícia centrades en el canal de venda a domicili.

Fundada per l’exdirectiu de Glovo i d’UberEats Jeremías García-Seoane, TheRest s’ha posicionat amb tres mesos d’activitat en el sector amb clients com Healthy Poke, Goiko, Gonzalez&Co, Deleito i La Martinuca, amb els quals actualment sumen una vintena de clients actius. De cara a 2025, la consultora preveu superar els 70 clients recurrents i una facturació de més de 1,5 milions d’euros.

Per acompanyar els restaurants en la gestió del delivery, TheRest proporciona eines vinculades a la digitalització i el màrqueting, però també per millorar la dimensió operativa, amb experts en estratègia, data i operacions. L’equip, que compta amb un total de 16 persones entre treballadors i col·laboradors, inclou també a experts en gastronomia, per a definir “el mix ideal de productes per vendre en el canal delivery”.

“El delivery és un pain-point per als restaurants per la seva complexitat, pel seu dinamisme i pels seus baixos marges, la qual cosa exigeix un procés de gestió molt precís”, destaca García-Seoane. En aquest sentit, TheRest es proposa que “els restaurants puguin continuar ocupant-se del que millor saben fer, i nosaltres ens ocupem de la resta”.

A més, la companyia compta amb acords amb empreses tecnològiques per avançar en la digitalització dels restaurants més enllà del delivery, incloent-hi tasques com la gestió de pagaments i de sala: “Si l’operativa general funciona millor, també ho farà el delivery”, destaca el fundador.

Futura obertura internacional

“Ens volem convertir en l’Accenture del delivery, i veiem l’oportunitat de fer-ho no sols a Espanya, sinó de manera internacional”, destaca García-Seoane, que ha estat sempre vinculat al món de la restauració: des dels restaurants de la seva família a l’Argentina fins a haver liderat l’expansió d’UberEats a Llatinoamèrica i d’haver passat per Glovo a Espanya.

De cara a la seva internacionalització, TheRest se centra ara en la seva arrencada en el mercat espanyol, i es planteja obrir-se a partir de 2026 a mercats pròxims, com Andorra i Portugal. Per fer-ho, operar des de Barcelona juga al seu favor, i és que la capital catalana té la taxa de penetració del delivery més gran a nivell estatal —prop del 20% dels seus ciutadans l’utilitzen de manera regular—, i disposa d’actors que generen “sinergies operatives” i de la predisposició dels restaurants per apostar pel servei a domicili: “Barcelona és la ciutat per excel·lència del delivery”.

Compartir
Publicado por
Anna Badia López

Artículos recientes

  • Trencadís

El cinema a la fresca de la Sala Montjuïc es trasllada a les Tres Xemeneies

Del 27 de juny al 6 d'agost es podran gaudir d'una selecció de 18 pel·lícules…

30 d'abril de 2025
  • Creativitat

La Escocesa, residència d’art entre vidres trencats i edificis fabrils intel·ligents

L'antic recinte industrial del Poblenou veu créixer el seu centre artístic i es prepara per…

30 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

La japonesa NYK construirà la nova terminal de cotxes del port per 75 milions

La infraestructura ha adjudicat la terminal a la naviliera per 27 anys

30 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

Automobile Barcelona apunta a 350.000 visitants mentre accelera cap a l’electrificació

El saló internacional organitzat per Fira de Barcelona reunirà 29 marques automobilístiques del 9 al…

29 d'abril de 2025
  • Creativitat

L’art digital despunta a Barcelona amb l’OFFF Festival

L'esdeveniment comptarà per primer any amb un programa d'activitats gratuïtes a la zona de Glòries,…

29 d'abril de 2025
  • Barcelona Global Young Talent

“L’educació de qualitat i les habilitats digitals són clau per als joves”

Entrevistem Eric Antràs Agut, participant del programa de lideratge i ciutat de Barcelona Global i…

29 d'abril de 2025