​​Tropicfeel signarà el calçat oficial de la Copa de l’Amèrica

La marca barcelonina llança dos models en tres versions per a la col·lecció oficialment llicenciada de la competició, i proveirà de calçat també a l'equip de Nova Zelanda

Tropicfeel es prepara per a fer un salt d’escala. L’empresa barcelonina d’equipament per a viatgers s’ha convertit en la firma de calçat oficialment llicenciada de la Copa de l’Amèrica. Per tal de fer-ho, ha reeditat els seus dos models més populars en tres versions amb els colors de la competició i inspirats en Barcelona. A més, ha creat una edició exclusiva per a l’equip de Nova Zelanda, que calçarà les seves sabates esportives mentre defensa el trofeu a les aigües de Barcelona. 

La sola antilliscant i la tecnologia d’assecat ultraràpid del calçat de la startup han estat clau per dissenyar en exclusiva el calçat oficialment llicenciat de la regata. Aquesta col·laboració va arribar de forma “molt orgànica i natural”, a través d’una trucada inesperada, segons ha explicat a The New Barcelona Post el CEO de Tropicfeel, Alberto Espinós, que va fundar l’empresa el 2017. 

La sorpresa va arribar amb una trucada de Mack Dalton, cap de patrocini i fill del CEO de l’America’s Cup, Grant Dalton. “Un conegut en comú li va regalar un parell de les nostres sabates esportives quan es va instal·lar a Barcelona, i li van encaixar de tal forma que en va regalar unes després al seu pare”, relata Espinós. 

Després de llançar la proposta de col·laboració, es van alinear ràpidament en el disseny. “El tipus de calçat que creem està pensat per transicionar de l’aigua, la mar, una cascada o una platja a qualsevol altre escenari, com un sopar, i això va ser el fonamental. Això, i que som una marca de Barcelona”, resumeix el CEO de Tropicfeel, que compta amb una plantilla de 50 empleats set anys després de la seva fundació. 

Com a complement a la col·lecció, Tropicfeel ha dissenyat una edició especial de la seva motxilla waterproof i la seva primera tote bag, seguint també la línia de colors de la Copa de l’Amèrica i la inspiració en Barcelona, que acollirà la competició per primera vegada. “Que una marca tan jove com la nostra pugui ser partícip de la competició més antiga de la història, al costat de marques consolidades i de gran nivell, representa una gran oportunitat per continuar construint aspiracionalitat i accelerar el nostre procés de maduració, també a nivell internacional”, defensa Espinós. 

Un dels models que Tropicfeel ha reeditat per la Copa de l’Amèrica, de secat ultraràpid.

D’aquesta manera, l’esdeveniment donarà visibilitat global a la marca barcelonina vinculada als viatges i a l’aventura, que ara s’endinsa en el món de la nàutica trepitjant fort. Aquesta col·laboració s’ha materialitzat en un moment en el qual la startup s’està obrint pas també al canal retail, en el qual es va estrenar al novembre de 2022 amb una botiga situada al carrer Portaferrissa. A aquest primer local a Barcelona se li va sumar un segon establiment a la ciutat al març, a L’Illa Diagonal. Ara, segons avança Espinós, la firma està a la recerca de local a Madrid. La voluntat de Tropicfeel passa per obrir a la ciutat abans que acabi l’any, amb la intenció de continuar consolidant la seva marca per a equipar ja no només al viatger, sinó també a l’apassionat de la nàutica.

Compartir
Publicado por
Anna Badia López

Artículos recientes

  • Barcelona Global Young Talent

“Barcelona ha d’aprendre a fer-se gran mantenint la qualitat de vida”

Daniel López és director de l'assessoria jurídica corporativa de VidaCaixa, l'asseguradora líder del mercat espanyol,…

17 de desembre de 2025
  • Creativitat

L’estranya comoditat de sentir-se incòmode: Banksy envaeix el Moco Museum

L’enigmàtic artista urbà irromp al cor de Barcelona amb una nova col·lecció de 25 obres…

17 de desembre de 2025
  • Good News Barcelona

Compte enrere al MNAC: el futur del museu que havia de ser

Amb un pressupost de 122 milions i un calendari ja definit, el MNAC afronta una…

16 de desembre de 2025
  • Opinió

Un viatge de Barcelona a Nova York

Hi ha moments en què les ciutats ens parlen amb una claredat inesperada. A mi…

16 de desembre de 2025
  • Gastronomia

El millor menú de l’any

Il Milione convida a un viatge sense mapes, on el gust guia i la memòria…

16 de desembre de 2025
  • Gaudeix de Barcelona

Gastronomia, art i vistes, plats forts de Nadal a la Terrassa del Claris

L’emblemàtic rooftop del buc insígnia de Derby Hotels Collection s’omple de sabor combinant tradició i…

16 de desembre de 2025