Good News Barcelona

Turisme de Barcelona avança en la creació del seu ‘hub’ de dades

L'Ajuntament, la Generalitat, la Cambra de Comerç, Vueling, Telefónica, el FC Barcelona, l'Hospital Clínic i el Racc se sumen a aquesta iniciativa del consorci per conèixer millor els visitants de la ciutat i adaptar-se als seus interessos

Les dades que constantment es generen s’han convertit en una de les informacions més valuoses per a qualsevol tipus de negoci, encara que estigui pendent resoldre com s’aprofiten sense deixar de respectar la privacitat dels ciutadans. Les empreses les volen conèixer per saber com es comporten els seus clients, tant els actuals com els futurs, i quines propostes els convenceran més. Davant d’aquest context, el sector turístic de la ciutat no es vol quedar enrere. Des de Turisme de Barcelona s’està treballant des de fa mesos per impulsar un hub que analitzi totes les dades que generen els turistes, tal com va avançar The New Barcelona Post.

Encara queda per saber com acabarà sent aquest centre de dades, però Turisme de Barcelona ja li ha posat nom —Amazing Barcelona— i també cara als principals integrants. De moment, s’han sumat a la seva iniciativa l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat, la Cambra de Comerç de Barcelona, Vueling, Telefónica, el FC Barcelona, l’Hospital Clínic i el RACC. Ara, hauran de definir el pla de negoci d’aquest centre, que volen que rebi el suport dels fons europeus.

Aquesta futura plataforma publicoprivada gestionarà les dades dels turistes que arriben a través de les diferents institucions, empreses i entitats implicades, amb l’objectiu d’interactuar millor amb ells, des que decideixen visitar la capital catalana fins que tornen a casa. La informació que recullin es farà accessible als agents de la indústria turística, que ara mateix no tenen cap manera d’avaluar les seves decisions des d’una visió tan global, i als mateixos turistes, que tindran al seu abast la informació necessària per enriquir la seva estada i personalitzar-la segons els seus interessos i gustos. També servirà per fer més sostenible aquest sector, gestionant millor els fluxos de persones a les zones turístiques i disminuint els allaus que hi provoquen.

Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Automobile Barcelona apunta a 350.000 visitants mentre accelera cap a l’electrificació

El saló internacional organitzat per Fira de Barcelona reunirà 29 marques automobilístiques del 9 al…

29 d'abril de 2025
  • Creativitat

L’art digital despunta a Barcelona amb l’OFFF Festival

L'esdeveniment comptarà per primer any amb un programa d'activitats gratuïtes a la zona de Glòries,…

29 d'abril de 2025
  • Barcelona Global Young Talent

“L’educació de qualitat i les habilitats digitals són clau per als joves”

Entrevistem Eric Antràs Agut, participant del programa de lideratge i ciutat de Barcelona Global i…

29 d'abril de 2025
  • Hashtag Barcelona

La foto de Collboni

El dia de Sant Jordi, l’alcalde Jaume Collboni va publicar una fotografia, al seu compte…

29 d'abril de 2025
  • Ecosistema emprenedor

DeepUll aixeca 50 milions per accelerar el diagnòstic de la sèpsia

L'empresa de tecnologia mèdica destinarà els recursos a la validació clínica de la seva solució

29 d'abril de 2025
  • Professionals

El patronat de la Fundació La Caixa relleva Ángel Simón com a conseller delegat de CriteriaCaixa

El president de Naturgy, Francisco Reynés, és designat nou membre del consell i serà nomenat…

29 d'abril de 2025