Udon s’internacionalitza amb obertures a Miami i Santo Domingo

Amb una xarxa de 70 restaurants, la cadena barcelonina inicia la conquesta d'Amèrica, on també ultima l'entrada a Mèxic

La cadena barcelonina de menjar asiàtic Udon Asian Food acaba de posar un peu a Amèrica amb l’obertura de dos restaurants a Miami (Estats Units) i a l’aeroport de Santo Domingo (República Dominicana). El local de Miami es troba al barri de Wynwood i s’inaugurarà aquest dimecres amb l’objectiu de provar si la proposta d’Udon encaixa amb els gustos del mercat nord-americà. Amb una superfície de 240 metres quadrats i capacitat per a 137 comensals entre interior i terrassa, és un restaurant gestionat directament pels propietaris de la cadena que, si té èxit, servirà de punta de llança per a l’expansió a Amèrica del Nord. En paral·lel, el local de Santo Domingo, a l’Aeroport Las Américas, és franquiciat i és el primer de l’àrea del Carib.

Amb una xarxa de 70 restaurants, fins ara, Udon només disposava de dos establiments fora d’Espanya, un ubicat a Andorra i l’altre a Portugal. Aquestes obertures a Miami i Santo Domingo marquen una nova fita en la trajectòria de l’empresa, ja que s’inicia oficialment el salt internacional, amb noves inauguracions previstes a Mèxic i Portugal. Segons Udon, el repte és tancar el 2022 amb almenys sis restaurants a l’estranger.

“El nou pla estratègic focalitza el creixement internacional al continent americà, especialment a països com els Estats Units, Mèxic, Panamà, Colòmbia o Xile”, explica la cadena fundada fa 18 anys al barri del Born per Jordi Vidal i Jordi Pascual. En una primera etapa, Udon va centrar el seu creixement a Barcelona, ​​fins que el 2010 va decidir franquiciar el seu concepte i iniciar el creixement per tota Espanya, fins a assolir els 70 establiments. El 2021, la companyia va facturar 33 milions d’euros, encara per sota dels 40 milions aconseguits abans de la pandèmia. La seva plantilla suma 850 treballadors.

El mural pintat per l’artista urbà Dase al restaurant de Miami.

Per commemorar el 18è aniversari i establir una connexió entre el primer Udon de Barcelona i el primer als EUA, l’artista urbà Dase, considerat un dels millors muralistes del nostre país, ha creat un grafit commemoratiu al local del Born i un altre a l’interior del restaurant a Miami. Els grafits i murals són molt habituals al districte Wynwood, epicentre de la indústria creativa i l’art urbà de la ciutat.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Creativitat

La fira SWAB reivindica Barcelona com a aparador de l’art contemporani

En la seva 18a edició, l'esdeveniment, que se celebrarà del 2 al 5 d'octubre en…

4 de setembre de 2025
  • Professionals

Dani Clará (Rosa Clará): “Vull seguir innovant sense perdre l’ADN”

Una conversa amb Rosa Clará i el seu fill, Dani Clará, sobre el passat, present…

4 de setembre de 2025
  • Ecosistema emprenedor

La plataforma Slalom preveu superar el milió d’euros connectant marques i creadors

L'eina digital, pionera a Europa, permet a les empreses que vulguin generar continguts a xarxes…

3 de setembre de 2025
  • Creativitat

La Fundació Úniques reivindica el col·leccionisme d’art en femení

A través d’exposicions i una col·lecció pròpia d’obres creades per dones, i des del cor…

3 de setembre de 2025
  • Ecosistema emprenedor

Tracks CO2, la startup que mesura l’impacte d’accions sostenibles a partir de satèl·lits

La companyia, que actualment es troba sota la incubadora ESA BIC, treballa amb grans aerolínies…

2 de setembre de 2025
  • Good News Barcelona

Barcelona es convertirà en l’epicentre dels parcs d’atraccions

El congrés organitzat per l'Associació Internacional de Parcs d'Atraccions preveu assolir els 700 expositors internacionals…

2 de setembre de 2025