UDON es llança a la conquesta d’Amèrica amb restaurants a Miami i el Carib

La cadena barcelonina torna a prémer l'accelerador després de l'aturada pandèmica i projecta tenir una xarxa de cent establiments l'any 2024

La cuina asiàtica amb segell barceloní d’Udon viatjarà al continent americà. La cadena fundada per Jordi Pascual i Jordi Vidal ha decidit tornar a activar el seu pla d’expansió internacional després de la crisi del coronavirus i preveu obrir un local propi a Miami en el segon semestre de l’any, fita que suposarà la seva entrada als Estats Units. Serà un local propi en un barri de moda a la ciutat, Wynwood, amb el qual el grup provarà i adaptarà el seu concepte als gustos del públic local.

Per al desembarcament a Amèrica, Udon s’ha aliat també al grup porto-riqueny MGI, que opera diverses cadenes de restauració als aeroports del Carib. Els primers fruits d’aquest acord seran l’obertura aquest any de dos restaurants Udon a l’Aeroport Luis Muñoz Marin, a Puerto Rico, i a l’Aeroport Las Américas, a República Dominicana.

L’objectiu de l’empresa catalana és implantar-se també a Mèxic, Panamà, Colòmbia o Xile, encara que els Estats Units focalitzarà el gruix del pla d’expansió en el continent. Un cop comprovat el funcionament del local de Miami i ajustat el model, Udon buscarà a socis franquiciadors per créixer al país.

Fins ara, la cadena fora d’Espanya només s’havia implantat a Portugal i a Andorra i el repte és tancar aquest any amb un mínim de set restaurants a l’estranger. Udon posseeix ara una xarxa de 67 establiments i s’ha marcat l’objectiu d’assolir els cent locals el 2024 amb l’obertura d’entre deu i quinze nous restaurants l’any. Després de l’aturada pandèmica, en les pròximes setmanes s’obriran nous locals a Lleida i Vitòria, que se sumaran a la franquícia que s’acaba d’obrir a Gran de Gràcia, a Barcelona.

La prioritat en el mercat espanyol és créixer a Madrid (on ara té 8 restaurants), a Andalusia i a l’arc Mediterrani.

La cadena té ara 67 restaurants.

“És evident que ha estat un any difícil pel sector, però som molt optimistes: tenim clients que estimen la marca no només pels nostres plats, sinó perquè ens mouen valors com el respecte a l’entorn o la innovació, que per a nosaltres són prioritaris”, afirma Jordi Pascal, cofundador d’Udon. Segons l’empresari, el repte és “tornar a créixer amb pas segur, amb nous restaurants en punts en què sabem que podem obrir un Udon minimitzant al màxim el risc”. Udon va néixer el 2004 i dóna feina actualment a 850 persones.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • El Bar del Post

Helena Fàbregas Rebato: La càlida abraçada de la memòria

“Escriure fa que et replantegis qui ets una vegada i una altra, i al final…

13 de desembre de 2025
  • La Punyalada

Compassió pels senglars

L’esclat de la pesta porcina és a punt de provocar un autèntic genocidi de senglars.

13 de desembre de 2025
  • Creativitat

De l’artesania a la innovació, les festes de Nadal es reinventen a les llars barcelonines

La decoració nadalenca d’aquest any combina, a cada racó de la casa, passat i futur,…

13 de desembre de 2025
  • Professionals

“El piano és el meu millor amic, però m’encanta complementar-lo amb instruments electrònics”

El compositor i pianista luxemburguès, que des de 2003 manté una estreta relació artística amb…

13 de desembre de 2025
  • Business and Talent

Rècord històric per a Fira de Barcelona: 350 milions d’euros mentre projecta l’expansió

Un 17% més d'ingressos, 300 congressos i tres milions de visitants. Són les xifres d'activitat…

12 de desembre de 2025
  • Barcelona Futur

Neurociència d’avantguarda: el BCAN pren forma a Mundet

El Barcelona Center for Applied Neurosciences transformarà l'antic teatre de les Llars Mundet en un…

12 de desembre de 2025