UDON es llança a la conquesta d’Amèrica amb restaurants a Miami i el Carib

La cadena barcelonina torna a prémer l'accelerador després de l'aturada pandèmica i projecta tenir una xarxa de cent establiments l'any 2024

La cuina asiàtica amb segell barceloní d’Udon viatjarà al continent americà. La cadena fundada per Jordi Pascual i Jordi Vidal ha decidit tornar a activar el seu pla d’expansió internacional després de la crisi del coronavirus i preveu obrir un local propi a Miami en el segon semestre de l’any, fita que suposarà la seva entrada als Estats Units. Serà un local propi en un barri de moda a la ciutat, Wynwood, amb el qual el grup provarà i adaptarà el seu concepte als gustos del públic local.

Per al desembarcament a Amèrica, Udon s’ha aliat també al grup porto-riqueny MGI, que opera diverses cadenes de restauració als aeroports del Carib. Els primers fruits d’aquest acord seran l’obertura aquest any de dos restaurants Udon a l’Aeroport Luis Muñoz Marin, a Puerto Rico, i a l’Aeroport Las Américas, a República Dominicana.

L’objectiu de l’empresa catalana és implantar-se també a Mèxic, Panamà, Colòmbia o Xile, encara que els Estats Units focalitzarà el gruix del pla d’expansió en el continent. Un cop comprovat el funcionament del local de Miami i ajustat el model, Udon buscarà a socis franquiciadors per créixer al país.

Fins ara, la cadena fora d’Espanya només s’havia implantat a Portugal i a Andorra i el repte és tancar aquest any amb un mínim de set restaurants a l’estranger. Udon posseeix ara una xarxa de 67 establiments i s’ha marcat l’objectiu d’assolir els cent locals el 2024 amb l’obertura d’entre deu i quinze nous restaurants l’any. Després de l’aturada pandèmica, en les pròximes setmanes s’obriran nous locals a Lleida i Vitòria, que se sumaran a la franquícia que s’acaba d’obrir a Gran de Gràcia, a Barcelona.

La prioritat en el mercat espanyol és créixer a Madrid (on ara té 8 restaurants), a Andalusia i a l’arc Mediterrani.

La cadena té ara 67 restaurants.

“És evident que ha estat un any difícil pel sector, però som molt optimistes: tenim clients que estimen la marca no només pels nostres plats, sinó perquè ens mouen valors com el respecte a l’entorn o la innovació, que per a nosaltres són prioritaris”, afirma Jordi Pascal, cofundador d’Udon. Segons l’empresari, el repte és “tornar a créixer amb pas segur, amb nous restaurants en punts en què sabem que podem obrir un Udon minimitzant al màxim el risc”. Udon va néixer el 2004 i dóna feina actualment a 850 persones.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Trencadís

El cinema a la fresca de la Sala Montjuïc es trasllada a les Tres Xemeneies

Del 27 de juny al 6 d'agost es podran gaudir d'una selecció de 18 pel·lícules…

30 d'abril de 2025
  • Creativitat

La Escocesa, residència d’art entre vidres trencats i edificis fabrils intel·ligents

L'antic recinte industrial del Poblenou veu créixer el seu centre artístic i es prepara per…

30 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

La japonesa NYK construirà la nova terminal de cotxes del port per 75 milions

La infraestructura ha adjudicat la terminal a la naviliera per 27 anys

30 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

Automobile Barcelona apunta a 350.000 visitants mentre accelera cap a l’electrificació

El saló internacional organitzat per Fira de Barcelona reunirà 29 marques automobilístiques del 9 al…

29 d'abril de 2025
  • Creativitat

L’art digital despunta a Barcelona amb l’OFFF Festival

L'esdeveniment comptarà per primer any amb un programa d'activitats gratuïtes a la zona de Glòries,…

29 d'abril de 2025
  • Barcelona Global Young Talent

“L’educació de qualitat i les habilitats digitals són clau per als joves”

Entrevistem Eric Antràs Agut, participant del programa de lideratge i ciutat de Barcelona Global i…

29 d'abril de 2025