Un de cada quatre autobusos de TMB serà de zero emissions a finals d’any

Barcelona continua situant-se a l'avantguarda a nivell estatal en l'ús de vehicles d'hidrogen verd per al transport públic. Ha rebut el primer de 38 autobusos comprats a Solaris, que se sumen a vuit més que ja circulen per la ciutat

Barcelona fa nous passos per avançar cap a la descarbonització del seu sistema de transport públic. L’últim ha estat la incorporació d’un nou autobús d’hidrogen, el primer de 38 comprats al fabricant Solaris. No obstant, no és el primer a transitar per la ciutat, sinó que se suma a vuit més que ja presten servei en la xarxa de transport públic barceloní.

Aquests vuit, d’altres fabricants, s’han destinat tots a la línia de bus urbà ràpid, que circula per la Diagonl com a X1. D’aquesta manera, el nou autobús de Solaris és el primer a integrar-se en una línia ordinària, i ho farà a la V19, que va de la Barceloneta fins a la plaça Alfonso Comín, passant pel Park Güell. Malgrat que s’ha incorporat a la V19, el vehicle podrà veure’s circulant també per altres línies, en funció de les necessitats del servei.

Durant els pròxims mesos arribaran a la ciutat la resta de busos adquirits a Solaris, fins que la flota arribi a un total de 46 busos d’hidrogen. Sumats als 196 busos elèctrics dels quals ja disposa la ciutat, TMB tancarà aquest any amb un 25% de la seva flota de zero emissions, com ha destacat la presidenta de l’operador, Laia Bonet. “TMB va ser pionera fent circular el primer bus d’hidrogen a Espanya, i continua fent una aposta clara per l’hidrogen”, ha defensat la també primera tinenta d’alcalde.

El nou autobús és el primer dels 38 d’hidrogen verd comprats a Solaris.

En concret, 36 dels nous autobusos seran de 12 metres, adjudicats a Solaris Bus Iberica per 23 milions d’euros al gener. Aquesta operació, finançada pel Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, va representar l’adquisició més rellevant de vehicles d’hidrogen de TMB.

A més d’aquests 36 busos de 12 metres, TMB incorporarà també dos vehicles articulats del mateix fabricant, per 1,7 milions d’euros. En un projecte amb finançament europeu, aquests dos vehicles també seran pioners: seran els primers autobusos articulats d’hidrogen que circularan a nivell estatal.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Trencadís

El cinema a la fresca de la Sala Montjuïc es trasllada a les Tres Xemeneies

Del 27 de juny al 6 d'agost es podran gaudir d'una selecció de 18 pel·lícules…

30 d'abril de 2025
  • Creativitat

La Escocesa, residència d’art entre vidres trencats i edificis fabrils intel·ligents

L'antic recinte industrial del Poblenou veu créixer el seu centre artístic i es prepara per…

30 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

La japonesa NYK construirà la nova terminal de cotxes del port per 75 milions

La infraestructura ha adjudicat la terminal a la naviliera per 27 anys

30 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

Automobile Barcelona apunta a 350.000 visitants mentre accelera cap a l’electrificació

El saló internacional organitzat per Fira de Barcelona reunirà 29 marques automobilístiques del 9 al…

29 d'abril de 2025
  • Creativitat

L’art digital despunta a Barcelona amb l’OFFF Festival

L'esdeveniment comptarà per primer any amb un programa d'activitats gratuïtes a la zona de Glòries,…

29 d'abril de 2025
  • Barcelona Global Young Talent

“L’educació de qualitat i les habilitats digitals són clau per als joves”

Entrevistem Eric Antràs Agut, participant del programa de lideratge i ciutat de Barcelona Global i…

29 d'abril de 2025