Un de cada quatre autobusos de TMB serà de zero emissions a finals d’any

Barcelona continua situant-se a l'avantguarda a nivell estatal en l'ús de vehicles d'hidrogen verd per al transport públic. Ha rebut el primer de 38 autobusos comprats a Solaris, que se sumen a vuit més que ja circulen per la ciutat

Barcelona fa nous passos per avançar cap a la descarbonització del seu sistema de transport públic. L’últim ha estat la incorporació d’un nou autobús d’hidrogen, el primer de 38 comprats al fabricant Solaris. No obstant, no és el primer a transitar per la ciutat, sinó que se suma a vuit més que ja presten servei en la xarxa de transport públic barceloní.

Aquests vuit, d’altres fabricants, s’han destinat tots a la línia de bus urbà ràpid, que circula per la Diagonl com a X1. D’aquesta manera, el nou autobús de Solaris és el primer a integrar-se en una línia ordinària, i ho farà a la V19, que va de la Barceloneta fins a la plaça Alfonso Comín, passant pel Park Güell. Malgrat que s’ha incorporat a la V19, el vehicle podrà veure’s circulant també per altres línies, en funció de les necessitats del servei.

Durant els pròxims mesos arribaran a la ciutat la resta de busos adquirits a Solaris, fins que la flota arribi a un total de 46 busos d’hidrogen. Sumats als 196 busos elèctrics dels quals ja disposa la ciutat, TMB tancarà aquest any amb un 25% de la seva flota de zero emissions, com ha destacat la presidenta de l’operador, Laia Bonet. “TMB va ser pionera fent circular el primer bus d’hidrogen a Espanya, i continua fent una aposta clara per l’hidrogen”, ha defensat la també primera tinenta d’alcalde.

El nou autobús és el primer dels 38 d’hidrogen verd comprats a Solaris.

En concret, 36 dels nous autobusos seran de 12 metres, adjudicats a Solaris Bus Iberica per 23 milions d’euros al gener. Aquesta operació, finançada pel Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, va representar l’adquisició més rellevant de vehicles d’hidrogen de TMB.

A més d’aquests 36 busos de 12 metres, TMB incorporarà també dos vehicles articulats del mateix fabricant, per 1,7 milions d’euros. En un projecte amb finançament europeu, aquests dos vehicles també seran pioners: seran els primers autobusos articulats d’hidrogen que circularan a nivell estatal.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

La pota barcelonina de la macrooperació biomèdica de VarmX i CSL, valorada en fins a 2.200 milions de dòlars

Ysios Capital anuncia un acord estratègic de desenvolupament d’un medicament amb opció de compra de…

16 de setembre de 2025
  • Gaudeix de Barcelona

“Barcelona ha d’exercir de capital d’un territori vitivinícola ric i divers”

El director de l’Escola d’Enoturisme de Catalunya, Gerard Domingo; el sociòleg especialitzat en enoturisme, Lluís…

16 de setembre de 2025
  • Opinió

El mite dels líders forts

Tipus de lideratges per a un món 'fast and furious'

16 de setembre de 2025
  • Social Stories

Una gala solidària per equipar el centre infantil de neurorehabilitació de l’Avan

La III Nit de l'Esperança aspira a reunir fons per adquirir màquines i equips per…

14 de setembre de 2025
  • Professionals

Borja Molina-Martell: “L’èxit és el ‘Método Paco’, sense dreceres”

El fundador i soci de Grupo Nomo reivindica la filosofia Kaisen de millora contínua i…

14 de setembre de 2025
  • El Bar del Post

Martí Llorens: Memòria fotogràfica

“La nostra relació amb la fotografia ha canviat radicalment en les últimes tres dècades. La…

12 de setembre de 2025