Good News Barcelona

L’amo de Flora i Tulipán entra al capital d’Heura

La multinacional holandesa Upfield lidera una ronda de finançament de Sèrie B per 40 milions d'euros a la 'startup' barcelonina d'aliments de proteïna vegetal

Heura Foods ha tancat una ronda de finançament de Sèrie B per un import de 40 milions d’euros que destinarà a avançar en el seu pla de creixement dins del negoci de la proteïna vegetal i a entrar com més aviat millor en rendibilitat. L’operació ha estat liderada per Upfield, multinacional holandesa líder en producció de margarina vegetal i propietària de les marques Flora, Tulipán i ProActive. Aquesta companyia va sorgir el 2018, després que el grup Unilever decidís vendre aquesta àrea de negoci al fons KKR per prop de 7.000 milions d’euros.

A més d’Upfield, en la ronda han participat Unovis Asset Management, European Circular Bioeconomy Fund (ECBF VC) i Newtree Impact. “Aquesta coalició estratègica forma una de les aliances plant-based més destacades, establint un consell d’administració que se centrarà en el desenvolupament de tecnologies d’avantguarda per implantar nous estàndards a la indústria i permetre a Heura impulsar el seu impacte en la indústria alimentària, accelerar l’expansió internacional i explorar nous models de col·laboració més enllà de les alternatives a la carn amb marca pròpia”, ha afirmat la companyia.

Segons Heura, es tracta de la captació de fons més important aconseguida per una empresa emergent del sector de la proteïna alternativa en l’últim any. “Aquest èxit eleva la visió d’Heura d’estar a l’avantguarda de la transició proteica a Europa”, ha destacat Marc Coloma, conseller delegat i cofundador d’Heura Foods amb Bernat Añaños. “Aquest nou capítol —afegeix l’emprenedor— ens portarà a la rendibilitat i, alhora, ens permetrà desenvolupar tecnologies innovadores per abordar els desafiaments clau dins de la indústria d’una manera escalable”.

Fundada a Barcelona el 2017, Heura lidera el creixement a Espanya de la categoria d’aliments que imiten la carn. Els seus productes, alternatius al pollastre, la vedella, el porc i el peix, ja es comercialitzen en 22.000 punts de venda repartits en 20 països, entre els quals també destaquen el Regne Unit, França i Itàlia. El 2022, segons les darreres dades conegudes, Heura va facturar 31,4 milions d’euros, un 77% més.

L’abril de l’any passat, l’empresa va presentar la seva primera patent, una nova tecnologia de processament d’aliments que va assegurar ser pionera a nivell mundial, ja que trencava “les regles del joc” del que fins ara era possible al sector en permetre imitar amb proteïna vegetal productes carnis com el pernil dolç o les salsitxes de Frankfurt sense emprar additius.

Compartir
Publicado por
Sergi Saborit

Artículos recientes

  • Gaudeix de Barcelona

Big Mamma amplia el seu imperi gastronòmic a Barcelona amb un nou homenatge a la dolce vita

Amb més de 30 restaurants a Europa i després de la seva exitosa arribada a…

3 de novembre de 2025
  • Good News Barcelona

“Soc optimista amb la tecnologia: anirem cap a una ciutat més còmoda”

El director de l'Smart City Expo World Congress, Ugo Valenti, aborda les novetats d'una edició…

3 de novembre de 2025
  • Opinió

Barcelona i blockchain, una aposta pel futur de la tecnologia

Barcelona s'ha convertit en la seu, un any més, de la European Blockchain Convention, la…

3 de novembre de 2025
  • Good News Barcelona

Pimec reivindica el paper de les empreses com a motor de progrés en el II Congrés de Joves Empresaris

L’esdeveniment, que tindrà lloc el 5 de novembre, comptarà amb la participació destacada del cofundador…

1 de novembre de 2025
  • El Bar del Post

Carola Ortiz: Tots els mons que són en aquest món

“A través de la música és com estableixo un vincle amb tots aquests mons que…

1 de novembre de 2025
  • Barcelona Futur

El Port s’erigeix com a motor d’innovació a Smart Ports: Piers of the Future

L'esdeveniment escalfa motors com a laboratori global dels ports intel·ligents, dins de l'Smart City Expo…

31 d'octubre de 2025