El valor de les inversions estrangeres captades per l’Ajuntament creix el 2021

Els equips municipals van gestionar 130 projectes, dels quals van fructificar 13 inversions per un valor de més de 100 milions d'euros

L’Ajuntament de Barcelona va captar l’any passat un total de 13 inversions a la ciutat per valor de més de 100 milions d’euros, xifra que multiplica per cinc l’obtinguda el 2020. Els projectes que han aterrat a la capital catalana han permès crear 885 llocs de treball, més del doble que l’any anterior.

En total, els equips municipals van gestionar 130 projectes, dels quals van fructificar 13 inversions: onze de noves i dues reinversions en projectes ja en marxa a la ciutat. Dels 13 projectes, destaquen els que provenen dels Estats Units, Regne Unit i Itàlia, amb dos projectes cadascun. La resta té el seu origen a Argentina, Bèlgica, Estònia, França, Països Baixos, Suïssa i la Xina.

El nou hub tecnològic de Pepsico n’és un d’ells, inversió que suposarà la creació de 400 llocs de treball en els pròxims dos anys, contractacions que ja han començat. El també nou hub de Costa Cruceros a la Torre Mapfre i el centre de desenvolupament de la startup estoniana Veriff són altres exemples de les noves inversions que es van aconseguir atraure a la ciutat el 2021.

Per al primer tinent d’alcaldia d’Economia, Jaume Collboni, és una molt bona dada que en un any de pandèmia s’incrementi l’interès de la inversió estrangera per Barcelona. “Ens trobem en ple procés de recuperació i els indicadors principals de l’economia de la ciutat no fan més que millorar. Això és percebut per les empreses estrangeres que fan confiança amb la ciutat i es comprometen amb ella situant activitats cada vegada de més valor afegit”, defensa.

De cara a aquest any, els equips municipals estan treballant amb una cartera de 62 projectes. D’aquests, el 65% prové de fora de la Unió Europea, amb Argentina i Regne Unit com els principals mercats emissors. Les tecnologies de la informació i la comunicació predominen en gairebé el 30% de les iniciatives, seguides dels serveis a les empreses (16%) i sectors variats, com la manufactura i la logística.

La Direcció de Promoció de Ciutat és l’encarregada d’atreure noves iniciatives a Barcelona, a través de Promoció Econòmica Internacional, juntament amb el servei de Business Landing de l’Oficina d’Atenció a les Empreses de Barcelona Activa.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Opinió

La mare de l’Eixample i sa filla quinqui

Ramblejant per l’Eixample, torno a comprovar com són les mares qui asseguren la continuïtat estètica…

18 d'octubre de 2025
  • Creativitat

080, renovar-se o morir

La 36a edició de la setmana de la moda barcelonina s'acomiada del recinte modernista de…

18 d'octubre de 2025
  • El Bar del Post

Héctor Floría: Deixar la tonteria de banda

“Estic molt content d'haver deixat la tonteria i haver fet el pas de dedicar-me a…

18 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

L’esport femení alça la veu

El primer 'The Change Congress' va reunir unes 200 persones, en una trobada on van…

18 d'octubre de 2025
  • Good News Barcelona

L’AIJEC celebra 40 anys: “No demanem privilegis, demanem oportunitats”

Pau Sarsanedas (GPAINNOVA) ha rebut el premi a Jove Empresari de l’any i Madequa Health…

17 d'octubre de 2025
  • Música

Un altre Romanticisme és possible: un Mendelssohn inquietant i poderós exorcitza els tòpics a l’Auditori

El mestre Savall inaugura el cicle de música antiga “El so original” amb una portentosa…

17 d'octubre de 2025