Telefónica ha invertit a través de Wayra X en la startup catalana de serveis de cangur a domicili Nannyfy, que registra creixements mensuals del 48% gràcies a haver creat durant la pandèmia una plataforma virtual d'entreteniment per a nens de fins a dotze anys.
Claudia de la Riva, fundadora de Nannyfy.
Reinvenció. És una de les paraules que més ha posat de moda la pandèmia i així han hagut de fer-ho moltes startups, com la catalana Nannyfy. Aquesta empresa especialitzada a proporcionar als pares serveis de cangur ha adaptat i ampliat el seu negoci arran del confinament que va patir la població el 2020. Així, ara s’ha convertit també en una plataforma virtual de cura, entreteniment i socialització per a nens d’entre 3 i 12 anys.
Per consolidar aquest nou model de negoci i estendre el seu potencial, la startup fundada a Barcelona per Claudia de la Riva ha donat entrada en el seu capital a Wayra X, el nou instrument creat per Telefónica per invertir en empreses emergents que hagin desenvolupat productes digitals de consum massiu.
Wayra X va néixer el novembre de 2020 i, a més de Nannyfy, formen part de la seva cartera les startups Peoople i Blabla. “Un projecte purament digital com Nannyfy té un lloc en totes les llars i és clau per facilitar la conciliació familiar, especialment en un escenari on guanya pes el teletreball. Es tracta d’un equip i una proposta guanyadora”, assegura Luisa Rubio, responsable de Wayra X.
Nova ronda de finançament a l’abril
Fins ara, Nannyfy havia aconseguit aixecar finançament per 1,1 milions d’euros des de 2019. Wayra X no ha especificat la inversió efectuada en l’empresa, però assegura que la plataforma de edTech (tecnologia educativa) preveu posar en marxa entre abril i juny una altra ampliació de capital.
Molt ha canviat l’empresa des que De la Riva va decidir el 2018 crear un servei en línia de contractació de cangurs a domicili que permet als pares basar-se en les puntuacions i ressenyes efectuades per altres usuaris. L’arribada del covid va obligar a la firma a transformar-se i a oferir també un servei de nannys a distància per entretenir els nens, encara que el seu servei tradicional també va seguir incrementant-se pels pares que no podien efectuar teletreball i no tenien amb qui deixar els fills.
La reinvenció ha consistit en el llançament de NannyFun, un mètode d’aprenentatge digital per als més petits que ofereix cursos mensuals i activitats diàries programades que permeten potenciar l’estimulació cognitiva, la creativitat i la intel·ligència emocional. De la mà de nannies expertes en cada àmbit s’ofereixen, per exemple, classes d’anglès, de ioga o de guitarra, treballs manuals casolans, jocs de tota mena, activitats científiques i fins i tot cursos de cuina.
El servei es basa en un model de subscripció o de pagament per ús i es presta mitjançant una trucada de vídeo en grups de fins a cinc nens agrupats per edats i tipus d’activitat, el que afavoreix també que se socialitzin mentre aprenen i s’entretenen.
Gràcies a haver realitzat aquesta adaptació del seu negoci, Nannyfy ha disparat la seva facturació, amb mitjanes de creixement mensuals del 48%. Així mateix, les visualitzacions dels seus vídeos han augmentat una mitjana del 111% mensual durant els últims tres mesos. La startup també compta amb una divisió especialitzada a oferir serveis per a empreses orientats a millorar la conciliació familiar dels seus empleats.
El saló internacional organitzat per Fira de Barcelona reunirà 29 marques automobilístiques del 9 al…
L'esdeveniment comptarà per primer any amb un programa d'activitats gratuïtes a la zona de Glòries,…
Entrevistem Eric Antràs Agut, participant del programa de lideratge i ciutat de Barcelona Global i…
El dia de Sant Jordi, l’alcalde Jaume Collboni va publicar una fotografia, al seu compte…
L'empresa de tecnologia mèdica destinarà els recursos a la validació clínica de la seva solució
El president de Naturgy, Francisco Reynés, és designat nou membre del consell i serà nomenat…