Ecosistema emprenedor

Yaba compra sis empreses que venen a través d’Amazon

La startup barcelonina nascuda per adquirir i escalar negocis en línia focalitzats en el gegant mundial del comerç electrònic compra sis botigues que facturen més de sis milions d'euros i ultima quatre incorporacions més que li permetran assolir els 20 milions

Yaba és una startup made in Barcelona que va néixer al març d’aquest any de la mà dels emprenedors Rubén Ferreiro, David Baratech, Alex Fresneda, Patxi Archanco i Sergi de Pablos. La seva missió és descobrir empreses interessants que venen a Amazon, també anomenades sellers, per a comprar-les i fer-les créixer, tant en el marketplace de Jeff Bezos com en altres canals, maximitzant així les seves vendes. Baratech i De Pablos són també cofundadors d’Ulabox.

En aquests primers sis mesos de vida, la companyia catalana ha tancat l’adquisició de sis empreses que, juntes, sumen una facturació de sis milions d’euros. D’aquestes sis companyies, dues són espanyoles del món de la bellesa i la cura de bebès, tres són lituanes del sector mascotes, llar i accessoris, i una és italiana especialitzada en mobiliari. Yaba compta amb el suport dels inversors Sabadell Venture Capital, Bonsai Venture Capital, JME Ventures, Inveready i Viko.

A quatre anys vista, els fundadors de Yaba volen haver comprat més de 100 entitats. Actualment, estan a punt de tancar un acord de compra de quatre marques més, que s’espera que es formalitzi a principis de novembre. Dues de les empreses són espanyoles, una és italiana, i l’altra té el seu origen a l’est d’Europa. Amb aquestes adquisicions, Yaba incrementaria el seu total de facturació fins als 20 milions d’euros aproximadament, alhora que ampliaria el seu espectre de sectors també a l’esport, ja que una de les marques es dedica a comercialitzar complements per a bicicletes i motos.

Els mercats principals de la companyia són Espanya, Itàlia, França i l’est del continent, territoris on diu no tenir gairebé competència. Dels països esmentats, Yaba encara no ha comprat cap empresa francesa, assignatura que es marca com a pendent per a un futur pròxim. Abans de tancar 2021, la startup espera comprar dos o tres operadors online especialitzats més, per a acabar l’any amb un total de 12 o 13 en propietat.

“Moltes empreses ens han contactat en veure com Yaba pot oferir un millor futur per a les seves marques. Això ens confirma que impulsar una firma com la nostra al sud d’Europa era necessari”, explica l’Alex Fresneda, actual co-conseller delegat de la startup. Yaba té avui una vintena de treballadors a Barcelona, Madrid i Ciutat de Mèxic.

Compartir
Publicado por
Maria Rabella

Artículos recientes

  • Gaudeix de Barcelona

“Hi ha un 48h Open House per a cadascú”: dins del festival que obre portes

La directora del festival repassa els preparatius i novetats de la cita des de l'oficina…

20 d'octubre de 2025
  • Gastronomia

De l’olivera a l’ampolla: l’experiència oleoturística a les comarques de Barcelona

Projectes pioners com el de Can Viver, al Vallès Oriental, recuperen la varietat vera i…

19 d'octubre de 2025
  • Opinió

Barcelona és el mirall on Espanya no sempre vol mirar-se

Fa falta més que ironia i llocs comuns per diagnosticar una ciutat. Fernando Caballero va…

19 d'octubre de 2025
  • Opinió

La mare de l’Eixample i sa filla quinqui

Ramblejant per l’Eixample, torno a comprovar com són les mares qui asseguren la continuïtat estètica…

18 d'octubre de 2025
  • Creativitat

080, renovar-se o morir

La 36a edició de la setmana de la moda barcelonina s'acomiada del recinte modernista de…

18 d'octubre de 2025
  • El Bar del Post

Héctor Floría: Deixar la tonteria de banda

“Estic molt content d'haver deixat la tonteria i haver fet el pas de dedicar-me a…

18 d'octubre de 2025